  • 61. Data: 2013-01-15 13:37:47
    Temat: Re: Obiecałem sobie...
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości
    news:gof.pme.1358248943@news.chmurka.net...
    > Bardziej chodzi o kulturę wypowiedzi moderatora.

    Ano.

    > "Tu nie allegro bis ! oferty wysyłać na pw."
    >
    > Mi się to nie kojarzy z dojrzałą, kulturalną osobą.

    Jako żywo słyszę szczylerskie "E no kurwa wypierdalaj"... Tylko innymi
    słowami ujęte. Trzy magiczne słowa "proszę", "dziękuję", "przepraszam", są
    zapewne takim modom/osobom obce. Słusznie to ująłeś, to nie jest dojrzała
    osoba. Zresztą - zobacz, jak jest postawiony wykrzyknik w zacytowanym
    zdaniu... gdyby to zrobił szary user, zaraz by go zjebano za całe zło tego
    świata. Acha - i drugie zdanie składowe rozpoczyna się małą literą, za coś
    takiego ktoś inny zostałby z błotem zmieszany... a Jaśnie Kurwa (1) Pan
    Modziu sobie poczyna tak, bo go NIE ZJEBIĄ. A tyś modziu jeden NIE JEST
    WOJEWODĄ, pamiętaj!
    Nic to Adam, czas tworzyć konkurencyjny serwis, na zdrowszych zasadach.

    (1) Nie modziu jest kurwą, tylko taki tytuł dostał... ("Jaśnie Kurwa Pan",
    zamiast zwykłego "Jaśnie Pan")

    Ja osobiście uważam, że mod, powinien być jak żona Cezara - poza wszelkimi
    podejrzeniami. Czyli zwracając komuś uwagę, powinien sam być bez skazy,
    inaczej się po prostu ośmiesza.

  • 62. Data: 2013-01-15 13:38:12
    Temat: Re: Obieca?em sobie...
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > b) przylaczam SE K550 - telefon sie grzecznie pyta w jakim trybie, mass
    > storage jest (telefon sie przy tym wylacza), przylaczam nokie C6 - sie
    > pyta w jakim trybie, przylaczam Androida - sie pyta w jakim trybie ... i
    > chyba wtedy driverow nie potrzebuje ..

    Mam nadzieję, że to nie kwestia starości (bo mam tak od dziecka) - mam
    absolutne zero pamięci do oderwanych faktów (twarze, imiona, nazwy
    telefonów, programów, systemów operacyjnych, ...), za to zależności logiczne
    wystarczy mi usłyszeć raz.
    Dlatego jest mi trudno podawać fakty. Nie wiem jaki miałem telefon
    poprzednio poza tym, że Nokia i było coś z 51, ale czy w nazwie telefonu,
    czy systemu.
    Na 99% nie potrafił udawać HDD.
    A ten z Androidem to częściowo moja wina bo podobno po podłączeniu trzeba
    popatrzyć na telefon, a nie na monitor.
    P.G.

  • 63. Data: 2013-01-15 13:46:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" napisał w

    >Rozumiem, że obex to coś do zainstalowania na telefonie. Jeszcze nie
    >zdarzyło mi się nic instalować na telefonie.

    OBEX to protokol po BT, ktory na wielu telefonach juz jest
    zainstalowany i dziala.
    Teraz potrzebujesz tylko druga strone na komputer..
    http://intradarma.com/OBEXCommander.html

    Czy Android tez to ma ... nie wiem.
    http://gitorious.org/android-obex

    obexd moze ?

    >Przecież telefon to jest rzecz do używania, a nie do jej
    >pielęgnowania.

    A w ramach uzywania nie mozna programu zainstalowac ? Bardzo
    uzytecznego programu :-)

    >Ciekaw jestem kiedy lodówka nie będzie normalnie działała dopóki się
    >nie utworzy dla niej konta danych i mailowgo u Googla, albo nie
    >zainstaluje kilku aplikacji.

    Smartfridge ?
    http://www.smh.com.au/digital-life/hometech/lg-smart
    -fridge-tells-you-what-to-buy-cook-and-eat-20120110-
    1ps9z.html

    >Nie próbowałem, ale podejrzewam, że nie takie proste. Trzeba by jakoś
    >połączyć telefon ze skrzynką. Z moją normalną i hasła wpisywać w
    >telefon, który dane co kilka godzin z kimś "synchronizuje" ?

    No nie, na swoja normalna chcesz wyslac :-)

    Ch* wie czy nie ma innych metod :-)

    J.

  • 64. Data: 2013-01-15 13:56:34
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-01-15 13:24, Anerys pisze:

    > Użytkownik "Mario" <m...@...pl> napisał w wiadomości
    >
    > To jak się nie wyrabia, to niech weźmie sobie kogoś do pomocy, albo
    > niech zrezygnuje.
    > Może lekarz też z nawału pracy ma nie rozkminiać objawów u pacjenta?

    W czym się nie wyrabia? Wyrabia się, tylko nie ma czasu na roztrząsanie
    czy linkujący ofertę sprzedaży jest spamerem czy tylko dobrym wujkiem.
    MA pilnować żeby było zgodnie z regulaminem i robi to.
    No i te pretensje o rzekome chamstwo w tekście:
    "Tu nie allegro bis ! oferty wysyłać na pw."
    Za linkowanie do sprzedaży to na tej grupie zdarzały się teksty w
    rodzaju "wypad" czy "spierdalaj"

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 65. Data: 2013-01-15 14:00:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >nazwy telefonów, programów, systemów operacyjnych, ...), za to
    >zależności logiczne wystarczy mi usłyszeć raz.

    74181 co to byla kosc ? :-)

    >Na 99% nie potrafił udawać HDD.

    Nie mowie nie. Ale udawanie HDD to jak widac nie jest tez taka rzadka
    umiejetnosc.

    Jest w tym jeden niuans - w tym trybie pamiec jest traktowana jak HDD,
    zewnetrzne urzadzenie organizuje wszystko, faty, katalogi ... wiec
    slabo sobie wyobrazam rownoczesne korzystanie z tego "dysku" przez
    telefon.
    I zazwyczaj jest to niemozliwe - telefon nie korzysta.

    J.

  • 66. Data: 2013-01-15 14:03:30
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    wiadomości news:6210380783$20130115123012@squadack.com...
    > Elektroda nie Wersal.
    >
    > http://rtfm.killfile.pl/#KEEPCOOL

    Uważasz, ze ten zapis upoważnia do wywyższania sie (tutaj: moda) nad innymi?
    Polecam uwadze
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa_lotnicza_nad
    _Überlingen
    fragment "Wydarzenia powiązane". Tu nie było może wywyższania, ale i tak
    skutek blędu ludzkiego obrócił się przeciw błądzącemu.
    Ktoś może też być jak p. Witalij Kałojew, jak mu mod na odcisk nadepnie...

  • 67. Data: 2013-01-15 14:07:57
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > A ostatnio uslyszalem jak ktos widzial ze google zapamietalo hasla do
    > banku.
    > I nie wiem ... mozliwe to z pecetowych przegladarek, czy srednio ?

    Polecam Ferguson, Schneier: "Kryptografia w Praktyce". Książka nie o
    algorytmach, ale o ich prawidłowym stosowaniu.
    Według nich (pisane 10 lat temu) każde dane przechowywane w PC należy uznać,
    za słabo zabezpieczone.
    Dawno czytałem, ale chwilę się zastanowiwszy (może się mylę) - skąd może
    pochodzić klucz służący do szyfrowania tych danych - chyba tylko z hasła
    logowania do systemu. Kto ma je odpowiednio długie? Obecnie (według tej
    książki - czyli 10 lat temu) za bezpieczne można uznać klucze o długości 128
    bitów (wydłużenie o 20 bitów zajmuje PC około 1s, o 21 2s, o 22 4s itd.)
    więc wystarczyło by hasło o długości 108 bitów. Pojedynczy znak to około
    4..5 bitów (ze względu na występujące w praktyce korelacje między kolejnymi
    znakami).
    P.G.

  • 68. Data: 2013-01-15 14:57:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" napisał w wiadomości

> [...]
    >algorytmach, ale o ich prawidłowym stosowaniu.
    >Według nich (pisane 10 lat temu) każde dane przechowywane w PC należy

    Kryptograficznie to ja tego nawet nie rozpatruje, o takie drobiazgi
    chodzi jak:
    -ogladasz strone www, ona ma skrypty ... czy te skrypty moga wyciagnac
    dane z przegladarki ? Historia, cookie, hasla ..
    a i inne pliki.
    -ogladasz strone z ActiveX ... skoro potrafi dysk sprawdzic i wirusy
    przeskanowac, to nie mam watpliwosci ze potrafi i pliki
    wytransferowac.
    Akurat pliki z rejestru windows mocnej chronione, ale i pewnie i je
    potrafi, jesli nie wprost.

    -a co jeszcze moze ... mikrofon wlaczyc, kamere wlaczyc, gps wlaczyc,
    pozycje ustalic ?
    a nawet bez gps http://ie.microsoft.com/testdrive/mobile/
    ten sie jeszcze grzecznie pyta czy pozwolic, ale ciekawe czy jest
    jakies tajne wejscie aby sie nie pytal.

    -kiedys wystarczylo windowsa tylko podlaczyc do zakazonej sieci i
    zaraz sie wirus instalowal. Dawno o tym nie slyszalem, wiec moze teraz
    troche lepiej te pudelka zabezpieczone,

    -czlowiek instaluje programy, dema, gry, blokery, antywirusy ... i nie
    wie co one robia.
    -a moze nie tylko programy, wirusy i strony www sa grozne - wszak sa
    jeszcze emaile, filmy ... i automatycznie instalowane kodeki,

    Tak czy inaczej - uwazajcie terrorysty, i uczcie sie linuxa :-)

    >Dawno czytałem, ale chwilę się zastanowiwszy (może się mylę) - skąd
    >może pochodzić klucz służący do szyfrowania tych danych - chyba tylko
    >z hasła logowania do systemu. Kto ma je odpowiednio długie?

    Samo zaszyfrowanie moze jest ciut mocniejsze, ale summa summarum do
    tego sie sprowadza - podajesz haslo, i system twoje dane widzi, wiec
    brakujace bity gdzies tam w systemie sa. Kazdy hacker moze sie
    doszukac gdzie.
    A moze nawet nie musi, bo skoro taki IE gdzies to przechowuje i
    odszyfrowuje, to kazdy inny program moze z tego samego mechanizmu
    skorzystac.

> [...]
    >108 bitów. Pojedynczy znak to około 4..5 bitów (ze względu na
    >występujące w praktyce korelacje między kolejnymi znakami).

    Jest w tym jedna sprawa - haslo jest niebezpieczne, jesli je latwo
    zlamac brute force ... ale trzeba wiedziec co tam jest zapisane
    czystym tekstem.
    Jak wiemy ze na poczatku jest "Rozkaz" to sprawdzenie idzie latwo,
    jak mamy zapisane gdzies zaszyfrowane hasla do innych systemow - to
    juz nie tak latwo sprawdzic ktore haslo glowne jest prawdziwe.

    J.

  • 69. Data: 2013-01-15 15:30:17
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

> [...]
    > A moze nawet nie musi, bo skoro taki IE gdzies to przechowuje i
    > odszyfrowuje, to kazdy inny program moze z tego samego mechanizmu

    Podstawowe założenie kryptologii - algorytmy są znane. Zatem wszelkie
    informacje o "brakujących bitach" i ich użyciu są z definicji znane.

> [...]
    > jak mamy zapisane gdzies zaszyfrowane hasla do innych systemow - to juz
    > nie tak latwo sprawdzic ktore haslo glowne jest prawdziwe.

    Pod warunkiem, że nie ma jakiegoś algorytmu oceny, czy odszyfrowane ciągi
    znaków należą do klasy: "Hasła które przeciętny człowiek mógł sobie
    wymyślić".
    Im więcej haseł jest zaszyfrowanych tym samym kluczem tym większa szansa, że
    po próbnym rozszyfrowaniu co najmniej jeden znak będzie nieosiągalny z
    klawiatury.
    P.G.

  • 70. Data: 2013-01-15 15:38:00
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mario,

    > "Tu nie allegro bis ! oferty wysyłać na pw."
    > To jest tekst rodem z szamba? Jaka ta młodzież przewrażliwiona. Jakieś
    > emo czy co?

    Panienki strasznie wrażliwe ostatnio.

    --
    Best regards,