  • 41. Data: 2016-04-07 00:57:08
    Temat: Re: [OT] życie erotyczne a telefon
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 6 Apr 2016 23:00:22 +0200, RadoslawF napisał(a):

    > W tym momencie pomyliłeś zbiornik na którym pracuje agregat
    > ze zbiornikiem do przechowywania zapasu.

    Nie, nie pomylilem - moze zle nazwalem.
    chodzilo mi to, co bezposrednio podlaczone do agregatu jest.

    > Start automatyczny był możliwy już przed IIwś. :-)

    A dluzej dzialajace agregaty nie ?

    > O ile coś podobnego robi się między agregatem a jego zbiornikiem
    > to w przypadku dużego zbiornika w hurtowni paliw będzie to
    > udogodnienie dla złodzieja paliwa.

    zlodzieja trzeba lapac na bramie :-)

    opalowy.html

    > Tego typu zbiorniki, ustawione w pół zagłębionym oddzielnym budynku,
    > oddalonym od budynku głównego o 25 metrów i dodatkowo na terenie:
    > hydranty, gaśnice, zestawy ppoż i cała masa tablic ostrzegawczych.

    Zebysmy sie zrozumieli - chce to na stale podlaczyc do agregatu.
    Wiec to nie bedzie "magazyn paliwa", tylko "zbiornik wlasny agregatu".
    Czy strazak tu jeszcze cos ma do gadania ?

    > Różnica z opałowym jest taka że opałowy wolno było trzymać w piwnicy
    > budynku a napędowego już nie.

    A przeciez to to samo ... no coz, glupie przepisy, ale obowiazujace
    :-)

    > Rozmawiamy nie o braku prądu w okolicy a braku w kraju lub nawet europie.

    Juz bez znaczenia gdzie brakuje, chetni po paliwo i tak przyjada.
    A my potrzebujemy tylko troche ich pomocy z przelaniem kilkuset
    litrow.

    > No właśnie, podobnej.
    > Zaprojektowanej i wykonanej tak aby dało się jakiemuś bidakowi
    > do wiaderka nalać.

    Wykonanej tak, zeby sie dalo 8 czy 10cm waz podlaczyc.

    > A cysterny paliwowe projektuje się aby się nie dało spuścić trochę
    > przez kierowcę dla kolegi.

    A nie sluza do tego plomby na zaworach ?

    > Jak agregat stacjonarny i wyposażony we własny zapas to pompa i zbiornik
    > zapasowy powinny być między agregatem a zbiornikiem głównym.

    Ja pisze o tej pompie do nalewania tirow cystern.
    Mniejszej moze nie byc pod reka, ale ta jest w bazie jest stale.

    I trzeba ja pod agregat podlaczyc, jesli baza ma dzialac ... a to
    zadanie raczej nie przekracza kompetencji elektryka.

    > A teraz pomyśl o pięcioosobowej rodzinie mieszkającej na dziesiątym piętrze.

    No ba - pech to pech. Poklna, ale wniosa.

    Ale co zrobic w sklepie, ktory zatrudnia np 20 osob ? Gdzie te wiadra
    zgromadzic przy lazience ?

    > Z takiej walizkowej zabawki na etylinę dużej chłodni raczej nie zasilisz.

    Pare kW silnik ma. Ile te chlodnie wymagaja - pojecia nie mam.

    J.

  • 42. Data: 2016-04-07 11:55:30
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-04-07 o 00:57, J.F. pisze:

    > Nie, nie pomylilem - moze zle nazwalem.
    > chodzilo mi to, co bezposrednio podlaczone do agregatu jest.

    Do dolewania paliwa do agregatu nie potrzeba specjalnej wiedzy
    ani uprawnień. No chyba że coś ostatnio zmienili.

    > A dluzej dzialajace agregaty nie ?

    Jeśli to dłużej mieści się w zakresie zbiornika własnego agregatu
    to tak, jeśli się nie mieści to nie. Przelewanie paliwa powinien
    nadzorować człowiek.

    > zlodzieja trzeba lapac na bramie :-)

    Na bramie go nie będzie lub będzie miał legalny powód do posiadania
    tego paliwa.

    > Zebysmy sie zrozumieli - chce to na stale podlaczyc do agregatu.
    > Wiec to nie bedzie "magazyn paliwa", tylko "zbiornik wlasny agregatu".
    > Czy strazak tu jeszcze cos ma do gadania ?

    Tak.
    Bo nie będzie to firmowany przez producenta element agregatu
    tylko twoja przeróbka.

> [...]
    >
    > Juz bez znaczenia gdzie brakuje, chetni po paliwo i tak przyjada.
    > A my potrzebujemy tylko troche ich pomocy z przelaniem kilkuset

    Hurtownia paliw nie będzie się bawić w kilkuset litrowe zbiorniki.
    Nawet jak będzie miała zasilanie. Oni operują na tonach czyli na
    tysiącach litrów.

    > Wykonanej tak, zeby sie dalo 8 czy 10cm waz podlaczyc.

    W cysternie z wodą masz też zawór dawkujący czyli ograniczający
    przepływ, w paliwowych tego nie ma, bo i po co.

    > A nie sluza do tego plomby na zaworach ?

    Im więcej miejsc zaplombowanych tym większe prawdopodobieństwo
    że kierownik w białej koszuli i spodniach od garnituru nie będzie
    właził pod cysternę coby je wszystkie sprawdzić za każdym razem.
    Ewentualnie zerknie z daleka, plombę zobaczy ale nie zobaczy
    czy ma odciśnięty właściwy numerek czy znak.

    > Ja pisze o tej pompie do nalewania tirow cystern.
    > Mniejszej moze nie byc pod reka, ale ta jest w bazie jest stale.

    Ona daje za duże ciśnienie nawet żeby do beczki nalać.
    Propozycja nalania tym do kanistrów jest naprawdę śmieszna.

    > I trzeba ja pod agregat podlaczyc, jesli baza ma dzialac ... a to
    > zadanie raczej nie przekracza kompetencji elektryka.

    Jak jest sprawny agregat to możliwość zasilanie pompy powinna już
    być zrobiona.

    > No ba - pech to pech. Poklna, ale wniosa.

    Jak nie będą mieli gdzie uciec to na pewno.

    > Ale co zrobic w sklepie, ktory zatrudnia np 20 osob ? Gdzie te wiadra
    > zgromadzic przy lazience ?

    A nie zamówili za sklepem jakiegoś toytoya ?

    > Pare kW silnik ma. Ile te chlodnie wymagaja - pojecia nie mam.

    Mała szafa chłodnicza (nie zamraża) o pojemności 410 litrów bierze
    0,36kW to samo tej samej firmy ale większe - 760 litrów 0,84kW.
    Zamrażarka to już 1,1kW dla pojemności 176 litrów.
    Małe przenośne agregaty na benzynę zaczynają się od 1kW i nie mieszczą
    się w litrze na godzinę. 3kW ma już jedną oś z kółkami a pali coś
    koło dwu litrów na godzinę. Zbiornik wystarcza na 7 godzin pracy.

    Pozdrawiam

  • 43. Data: 2016-04-07 13:59:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Do dolewania paliwa do agregatu nie potrzeba specjalnej wiedzy
    >ani uprawnień. No chyba że coś ostatnio zmienili.

    Ale np nie chcemy tym stroza obarczac, bo uwazamy ze za glupi, ani nie
    chcemy w srodku nocy gnac do sklepu, zeby dolac.

    A mozna dolac w czasie pracy ? Czy trzeba wylaczyc, dolac, wlaczyc ...
    i juz trzeba strozowi szkolenie ...

    >Jeśli to dłużej mieści się w zakresie zbiornika własnego agregatu
    >to tak, jeśli się nie mieści to nie. Przelewanie paliwa powinien
    >nadzorować człowiek.

    A jesli wiekszy/dodatkowy zbiornik na stale podlaczony i przelewania
    nie wymaga ?

    >Na bramie go nie będzie lub będzie miał legalny powód do posiadania
    >tego paliwa.

    E tam ... kolejna rurke pracownicy puszcza ... przez plot :-)

    >Tak.
    >Bo nie będzie to firmowany przez producenta element agregatu
    >tylko twoja przeróbka.

    Ale firmowane przez dostawce/wykonawce instalacji juz moze byc, i jego
    lub mojego projektanta.

    A nie ma agregatow bezzbiornikowych ? Tu jest rurka, do ktorej nalezy
    paliwo doprowadzic...

    >Hurtownia paliw nie będzie się bawić w kilkuset litrowe zbiorniki.
    >Nawet jak będzie miała zasilanie. Oni operują na tonach czyli na
    >tysiącach litrów.

    Ciagle zbaczasz z tematu, zlosliwie jakos.
    Jest baza, ma tysiace ton w zapasie.
    I ma agregat z malym zbiornikiem.

    O ile sie zgodze ze nalewaka dla tirow-cystern moze byc trudno
    kanister napelnic, to co za problem poprosic kierowce, zeby przejechal
    pod ten maly budyneczek ?
    A cysterny przyjada, nawet bez wezwania, o to jestem spokojny :-)

    >W cysternie z wodą masz też zawór dawkujący czyli ograniczający
    >przepływ, w paliwowych tego nie ma, bo i po co.

    Zeby zbiornika na stacji nie przelac.
    Zeby po drodze nie kapalo.

    Zawory w cysternach paliwowych chyba jednak widzialem.

    >Ona daje za duże ciśnienie nawet żeby do beczki nalać.
    >Propozycja nalania tym do kanistrów jest naprawdę śmieszna.

    Nie chce do kanistrow. Zeby baza zarabiala, to ta pompa musi pracowac.
    A pradu nie ma. Powiedzmy ze agregat dowiezli ... i co - elektryk
    powie "uuu, tu trzeba lepszego elektryka, przetarg rozpiszcie na
    podlaczenie" ?

    >Jak nie będą mieli gdzie uciec to na pewno.

    A Ty masz gdzie uciec ? To i wiekszosc nie ma ... w razie pozaru
    uciekna, ale w razie awarii windy nie ..

    >A nie zamówili za sklepem jakiegoś toytoya ?

    Dobry pomysl, ale 97 to chyba jeszcze nie te czasy.
    No i parafrazujac Cie - a jak go zamowic, internet nie dziala, telefon
    nie dziala.

    A toi-toi z umywalka do rak to chyba nie widzialem.

    >Mała szafa chłodnicza (nie zamraża) o pojemności 410 litrów bierze
    >0,36kW to samo tej samej firmy ale większe - 760 litrów 0,84kW.
    >Zamrażarka to już 1,1kW dla pojemności 176 litrów.

    Miala byc chlodnia duzego sklepu, a nie male lodowki :-)
    Mowisz o takich sklepowych, otwartych czy symboliczna przykrywka ?

    ~170l to mam w domu, fakt, ze zamrazarka z tego to 1/3, i to bierze
    cos 120W, a srednio 60 ..

    >Małe przenośne agregaty na benzynę zaczynają się od 1kW i nie
    >mieszczą
    >się w litrze na godzinę.

    A chyba powinny i to z duzym zapasem.

    >3kW ma już jedną oś z kółkami a pali coś
    >koło dwu litrów na godzinę. Zbiornik wystarcza na 7 godzin pracy.

    http://www.mojahonda.pl/z-silnikami-benzynowymi/jedn
    ofazowe?start=10

    3kW sa czesto bez kolek ... ale 40-60kg to wolalbym daleko nie niesc,
    i na pewno nie sam :-)
    Kółka ma i 1kW.

    J.

  • 44. Data: 2016-04-07 22:14:53
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-04-07 o 13:59, J.F. pisze:

    > Ale np nie chcemy tym stroza obarczac, bo uwazamy ze za glupi, ani nie
    > chcemy w srodku nocy gnac do sklepu, zeby dolac.

    No to masz problem.
    Bardzo często czas pracy na własnym zbiorniku nie przekracza 8 godzin.

    A i tak ktoś powinien nadzorować pracę, czyli zareagować jakby zgasł.

    > A mozna dolac w czasie pracy ? Czy trzeba wylaczyc, dolac, wlaczyc ... i
    > juz trzeba strozowi szkolenie ...

    Nie spotkałem się z agregatem gdzie do zatankowania trzeba było
    go wyłączać.

    > A jesli wiekszy/dodatkowy zbiornik na stale podlaczony i przelewania nie
    > wymaga ?

    Można zrobić taką przeróbkę.

    > E tam ... kolejna rurke pracownicy puszcza ... przez plot :-)

    No widzisz. Najlepiej pilnować u źródła a nie na bramie.

    > Ale firmowane przez dostawce/wykonawce instalacji juz moze byc, i jego
    > lub mojego projektanta.

    Nie jestem projektantem ale byłbym zdziwiony jakby nie było ograniczenia
    pojemności zbiornika własnego agregatu.

    > A nie ma agregatow bezzbiornikowych ? Tu jest rurka, do ktorej nalezy
    > paliwo doprowadzic...

    Nie spotkałem takich.

    > Ciagle zbaczasz z tematu, zlosliwie jakos.
    > Jest baza, ma tysiace ton w zapasie.
    > I ma agregat z malym zbiornikiem.

    Momentami nie jestem pewny o co ci chodzi.

> [...]
    > maly budyneczek ?
    > A cysterny przyjada, nawet bez wezwania, o to jestem spokojny :-)

    I jeśli ten mały budyneczek ma gdzieś zbiornik paliwowy z przyłączem
    takim jak ma tir to przeleją. a potem z tego zbiornika stała instalacją
    uzupełnią w zbiorniku własnym agregatu. W innym przypadku nie przeleją.

    > Zeby zbiornika na stacji nie przelac.

    Do tego jest zawór przelewowy. Na górze zbiornika.

    > Zeby po drodze nie kapalo.

    Od kapania jest poprawnie działający zawór a nie regulacja siłu strumienia.

    > Zawory w cysternach paliwowych chyba jednak widzialem.

    Trzeba czymś zrobić to włącz - wyłącz.

    > Nie chce do kanistrow. Zeby baza zarabiala, to ta pompa musi pracowac.
    > A pradu nie ma. Powiedzmy ze agregat dowiezli ... i co - elektryk powie
    > "uuu, tu trzeba lepszego elektryka, przetarg rozpiszcie na podlaczenie" ?

    Jak prawdziwy elektryk to pompę powinien jakoś zasilić.
    Ale czy uda mu się zasilić czujniki i komputery to już pewności nie mam.

    Weź pod uwagę że w hurtowni paliw masz więcej niż jeden rodzaj paliwa,
    więcej niż jedną pompę i cała masę czujników i mierników. I jak to jest
    nowoczesne i współczesne to byle niezasilony czujnik wstrzymuje pracę.

    > A Ty masz gdzie uciec ? To i wiekszosc nie ma ... w razie pozaru
    > uciekna, ale w razie awarii windy nie ..

    Ja zawsze mogę się przeprowadzić do garażu.
    Jest na parterze. :-)

    > Dobry pomysl, ale 97 to chyba jeszcze nie te czasy.
    > No i parafrazujac Cie - a jak go zamowic, internet nie dziala, telefon
    > nie dziala.
    >
    > A toi-toi z umywalka do rak to chyba nie widzialem.

    Jak pojedziesz do krajów arabskich to tam zobaczysz.

    > Miala byc chlodnia duzego sklepu, a nie male lodowki :-)
    > Mowisz o takich sklepowych, otwartych czy symboliczna przykrywka ?

    Znasz orientacyjną cenę. Pomnóż to przez kubaturę w chłodniach
    i zamrażarkach z twojego ulubionego marketu. I spytaj obsługę jak
    duże mają na zapleczu, bop tam też mają. :-)

    > ~170l to mam w domu, fakt, ze zamrazarka z tego to 1/3, i to bierze cos
    > 120W, a srednio 60 ..

    > A chyba powinny i to z duzym zapasem.

    Podałem za producentem.

> [...]
    ofazowe?start=10

    > 3kW sa czesto bez kolek ... ale 40-60kg to wolalbym daleko nie niesc, i

    Bo to wersje do pracy zespołowej. W szkielecie rurowym który
    wygodnie można nieść we czterech.