  • 1. Data: 2016-03-30 19:32:30
    Temat: Opłaty za przekierowanie rozmowy ale w roamingu
    Od: Grzexs <g...@u...pl>

    Jest sobie telefon, który ma ustawione bezwarunkowe przekierowanie na
    inny numer. Taryfa taka, że rozmowy w tej sieci są bezpłatne, więc
    przekierowanie nic nie kosztuje. Pytanie - co będzie, jak wyjadę z tymi
    dwoma telefonami za granicę, gdzie już opłaty obowiązują?

    Czy ma znaczenie, że "przeniesiony" telefon zostanie za granicą włączony?

    --
    Grzexs

  • 2. Data: 2016-03-30 19:52:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzexs" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >tymi dwoma telefonami za granicę, gdzie już opłaty obowiązują?
    >Czy ma znaczenie, że "przeniesiony" telefon zostanie za granicą

    Dawniej bylo tak:
    -jesli przeniesienie jest bezwarunkowe - to realizuje je siec w kraju
    i nic za przeniesienie nie placisz (za roaming odbiorczy na tel2 tak)
    -jesli przeniesienie jest "przy niedostepnym" i telefon jest
    wylaczony - tez nic nie placisz.
    O ile telefon sie poprawnie z sieci wylogowal, bo jak rozladowal i
    nie zdazyl powiadomic sieci, to ryzyko ze ... patrz nizej

    -ale jesli np masz przeniesienie "gdy nie odbiera", to polaczenie
    przychodzi do telefonu 1, placisz za roaming odbiorczy, a potem sie
    liczy, ze to siec lokalna przekierowuje na telefon2, wiec tel 1 placi
    za roaming wychodzacy (czyli za oba), no i oczywiscie tel 2 placi za
    roaming przychodzacy.

    Teraz to juz nie wiem - wylaczam lub odbieram :-)

    J.