  • 1. Data: 2016-03-29 18:59:01
    Temat: Hlip hlip, jak teraz żyć....?
    Od: atm <...@v...pl>

    http://www.spidersweb.pl/2016/03/apple-vs-fbi-przegr
    ali-posiadacze-iphone.html

  • 2. Data: 2016-03-29 21:07:02
    Temat: Re: Hlip hlip, jak teraz żyć....?
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    atm <...@v...pl> wrote:
    > http://www.spidersweb.pl/2016/03/apple-vs-fbi-przegr
    ali-posiadacze-iphone.html

    Bardzo ciekawie pokrzywiona opinia autora tego artykułu.

    Czy Ty się z nim zgadzasz?

  • 3. Data: 2016-03-29 21:15:38
    Od: atm <...@v...pl>

    On 29.03.2016 21:07, Pszemol wrote:
    ali-posiadacze-iphone.html

    > Bardzo ciekawie pokrzywiona opinia autora tego artykułu.
    >
    > Czy Ty się z nim zgadzasz?

    Ciezko jednoznacznie powiedziec, Apple stara sie zalatac wszystkie
    dziury, ktory umozliwiaja jailbreak i za kazdym razem jakas nowa sie
    znajdzie. Byc moze podobnie bedzie w przypadku szyfrowania.
    Ale poki co chyba wciaz nie wiadomo w jaki sposob dostalo sie do danych?

  • 4. Data: 2016-03-29 21:58:41
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    atm <...@v...pl> wrote:

    > Ciezko jednoznacznie powiedziec

    Ja jestem przekonany, że gdyby doszło do sądowego precedensu i Apple
    zmuszone by było do wyprodukowania specjalnej wersji osa byłoby znacznie
    gorzej. FBI mógłby łapę wyciągnąć na tej podstawia rownież w przyszłości...
    A tak to nic nie stoi na przeszkodzie aby jeszcze bardziej wzmocnić
    zabezpieczenia w następnych wersjach iOSa.

    Oczywiście warto zachować przy tym wszystkim chłodny sceptycyzm, bo
    przecież komentujemy tylko tą interpretację rzeczywistości jaka wynika z
    analizy tego co zostało podane do publicznej wiadomości.
    Nie mamy pojęcia czy Apple się np z FBI nie dogadali za kulisami, prawda?
    Ale nie ma co siać teorii spiskowych bez posiadania żadnych ku temu podstaw
    czy podejrzeń...
    Ograniczmy się więc do spokojnego i ostrożnego sceptycyzmu :-)

    > Apple stara sie zalatac wszystkie
    > dziury, ktory umozliwiaja jailbreak i za kazdym razem jakas nowa sie
    > znajdzie. Byc moze podobnie bedzie w przypadku szyfrowania.

    W przypadku jailbreak myślę że się mylisz sądząc że Apple stara się zatykać
    te dziury i mu to nie wychodzi.
    Mam wręcz przeciwne odczucie - stara się za wszelką cenę zostawić zawsze
    jakąś furtkę w każdej nowej wersji osa.
    Przecież to część strategii stwarzania aureoli tajemniczości, oczekiwania
    wokół produktu.
    To zwiększa sprzedaż. Dodaje klientow ktorzy kupuja wiedzac ze w razie
    czego zrobia jailbreak... Procent zrootowanych iPhonów w całej ich liczbie
    obecnie w obiegu jest moim zdaniem znikomy - zdziwiłbym się gdyby sięgał
    promila. A ile przy tym sensacji przy każdym jailbreak i ile darmowej
    publicity... :-)

    > Ale poki co chyba wciaz nie wiadomo w jaki sposob dostalo sie do danych?

    Nie, nie opublikowano oczywiście sposobu :-)

    Można tylko dodać, że chodziło o budżetową wersję iPhone 5C, a więc bez
    dodatkowej powłoki bezpieczeństwa związanej z czytnikiem odcisków palca czy
    też elektronicznego portfela ApplePay. Nie wiem też jaką wersję osa miał
    zainstalowany ten egzemplarz i co się tam właściwie udało odzyskać -
    przecież nam tego nie powiedzą :-) Być może jednak, sztuczka która się
    powiodła na 5C nie powiodłaby się na 5S czy tymbardziej, czymś jeszcze
    nowszym.

  • 5. Data: 2016-03-30 00:07:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości
    atm <...@v...pl> wrote:
    ali-posiadacze-iphone.html
    >Bardzo ciekawie pokrzywiona opinia autora tego artykułu.
    >Czy Ty się z nim zgadzasz?

    No, jesli niedawno sie cieszyles z dobrego zabezpieczenia swojego
    iphone, to teraz chyba jest Ci smutno.

    Za to jestem ciekaw paru rzeczy:
    -czy to UID jest tak dobrze ukryte, ze nie moze byc odczytane ... bo
    jesli moze, to co szkodzi odszyfrowywac na innym sprzecie ?
    -cos szybko poszlo - iphony byly zlamane dawno temu, i teraz tylko FBI
    dotarla do wlasciwej firmy/osoby ?
    -cos szybko poszlo - zamachowiec mial krotkie haslo, FBI szybko zgadlo
    wlasciwe, czy ... kiepsko tej iphone zabezpieczony byl, tak to jest,
    jak sie biora za kryptografie ludzie bez dorobku naukowego :-)

    J.

  • 6. Data: 2016-03-30 00:22:03
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-03-29 o 21:58, Pszemol pisze:
    > Ja jestem przekonany, że gdyby doszło do sądowego precedensu i Apple
    > zmuszone by było do wyprodukowania specjalnej wersji osa byłoby znacznie
    > gorzej.

    Masz rację to byłoby jakieś chore.
    Ale czy teraz jest lepiej dla użytkownika ajfona?

    Ja wiedziałem zawsze że jak firma mi obiecuje że sprzęt jest nie do
    złamania to obiecuje. :-)
    Ot kolejne wykopanie z piedestału.
    "A taki był śliczny, amerykański" :-)

  • 7. Data: 2016-03-30 00:52:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >znacznie
    >gorzej. FBI mógłby łapę wyciągnąć na tej podstawia rownież w

    Chyba nadal to grozi. Amerykanskie sady mocne.
    O ile rozumiem obawy, to byly raczej takie, ze narzedzia FBI moglo by
    uzywac juz bez indywidualnej zgody/nakazu sadu.

    P.S. Amerykanskie rzady tez mocne, Apple by przegralo :-)

    PPS. Takich spraw bedzie przybywac - i coraz czestsze beda przypadki
    sadowych nakazow ... technologia coraz bardziej zaawansowana, i wladze
    same sobie nie poradza.
    Nakazy mozna zbyc tym, ze "nie da sie". No ale haslo musi byc
    dlugie :-)

    >A tak to nic nie stoi na przeszkodzie aby jeszcze bardziej wzmocnić
    >zabezpieczenia w następnych wersjach iOSa.

    Albo jednak cos stoi na przeszkodzie
    http://www.theverge.com/2016/3/11/11207480/obama-sxs
    w-2016-fbi-apple-encryption

    >Nie mamy pojęcia czy Apple się np z FBI nie dogadali za kulisami,
    >prawda?

    Albo nie musialo
    http://www.theverge.com/2016/3/23/11290374/apple-iph
    one-fbi-encryption-crack-cellebrite

    >Można tylko dodać, że chodziło o budżetową wersję iPhone 5C, a więc
    >bez
    >dodatkowej powłoki bezpieczeństwa związanej z czytnikiem odcisków
    >palca

    Chyba nie zabezpieczenie - palce FBI ma :-)

    J.

  • 8. Data: 2016-03-30 00:58:21
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > No, jesli niedawno sie cieszyles z dobrego zabezpieczenia swojego iphone,
    > to teraz chyba jest Ci smutno.

    Niespecjalnie - pamiętasz chyba że ja używam iPhone4?

> [...]
    > wlasciwe, czy ... kiepsko tej iphone zabezpieczony byl, tak to jest, jak
    > sie biora za kryptografie ludzie bez dorobku naukowego :-)

    Nie wiem czy ktoś tu zna odpowiedź na te pytania... obawiam się że nie.

  • 9. Data: 2016-03-30 01:01:17
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Według mnie jest lepiej. To napisałem pisząc że byłoby gorzej :-)

    > Ja wiedziałem zawsze że jak firma mi obiecuje że sprzęt jest nie do
    > złamania to obiecuje. :-)

    Żadna normalna firma nie obiecuje takich rzeczy...
    Tak samo jak producent szyb pancernych nie reklamuje się
    że są kulo-odporne, bo żebyś nie wiem jaką szybę kupił
    to znajdzie się zawsze taki pocisk który ją przebije :-(

    > Ot kolejne wykopanie z piedestału.
    > "A taki był śliczny, amerykański" :-)

    Fascynujące jest to Twoje ustawiczne dążenie do negacji wartości iPhone...

  • 10. Data: 2016-03-30 01:13:07
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Chyba nadal to grozi. Amerykanskie sady mocne.
    > O ile rozumiem obawy, to byly raczej takie, ze narzedzia FBI moglo by
    > uzywac juz bez indywidualnej zgody/nakazu sadu.

    To niezupełnie tak.
    Zapis prawa zezwala służbom takim jak FBI wystąpienie do sądu
    o orzeczenie przymus pomocy dla firmy/producenta POD WARUNKIEM
    że służby nie mają innej metody dostania się do danych...
    Właśnie dlatego że zgłosiła się ta firma i obiecała dostęp do danych
    FBI odwołało sprawę sądową i Apple nie dostało takiego obowiązku
    a sądownictwo nie zdobyło takiego precedensu.

    > P.S. Amerykanskie rzady tez mocne, Apple by przegralo :-)

    Nie przesądzaj bezpodstawnie bo Apple nie jest w ciemie bite
    i nie stawiałoby się gdyby sprawa była taka oczywista...
    Myślisz, że oni swoich (dobrze opłacanych) prawników nie mają?

> [...]
    > same sobie nie poradza.
    > Nakazy mozna zbyc tym, ze "nie da sie". No ale haslo musi byc dlugie :-)

    Będzie się szło w rozwiązania typu snapchat, gdzie nie ma czego
    udostępniać bo nie ma ani danych ani zapisu metadanych...
    (poza tym co operator komórkowy nagromadzi oczywiście)

    > Albo jednak cos stoi na przeszkodzie
    > http://www.theverge.com/2016/3/11/11207480/obama-sxs
    w-2016-fbi-apple-encryption

    Prezydent w Ameryce to trochę tak jak królowa w Anglii...
    Dużo może gadać, wytyczać może politykę ogólnie, ale o ustawach
    decyduje Congress a interpretują je potem prawnicy...

    > Albo nie musialo
    > http://www.theverge.com/2016/3/23/11290374/apple-iph
    one-fbi-encryption-crack-cellebrite

    Najprawdopodobniej nie musiało bo co ludzie zabezpieczyli
    inni ludzie wcześniej czy później odbezpieczą i złamią...
    Puentą jest tylko to, że mozemy komentować to, co podane
    zostało do publicznej wiadomości a reszta to spekulacje...

    > Chyba nie zabezpieczenie - palce FBI ma :-)

    :-)

    Taki dostęp do iPhone to ma nawet Twoja narzeczona jak śpisz :-)))
    W końcu palec może być wciąż przyczepiony do śpiącego właściciela...
    Nie chodzi jednak o sam czytnik tylko o dodatkowe warstwy
    zabezpieczeń jakie mają telefony z tym czytnikiem a oprócz
    czytnika możesz przecież dodatkowo ustawić hasełko...