  • 31. Data: 2010-12-07 21:23:27
    Temat: Re: [OT] sposób na fotoradary - ktoś sobie jaja zrobił.
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Współpraca z Niemcami. Tylko i wyłącznie. Na podstawie dwustronnej umowy.

    No akurat to konkretnie jest na granicy polsko-niemieckiej, ale podobne
    są na innych granicach wewnątrzwspólnotowych i dane między sobą wymieniają.

    > Nieco inaczej. Osoba przekraczająca granicę musi być sprawdzona w SIS
    > (patrz Kodeks Graniczny Schengen). Nie jest to tożsame z rejestracją
    > wjazdu, a raczej sprawdzeniem, kogo nie wpuszczać lub kogo "zamknąć" na
    > granicy.
    > Zatem każdy kraj Strefy "zobaczy" w systemie koreanczyka, o ile został w
    > nim zastrzeżony.
    Jeżeli został zastrzeżony, to zostaną lub nie, podjęte odpowiednie
    kroki, ale wjazd praktycznie zawsze jest zarejestrowany.

    > Kolejna "trudność" to czas wjazdu koreańczyka do Strefy (lub do państwa,
    > które obecnie w Schengen jest, a do niedawna go nie było). Polska -
    > przypominam - została włączona do Strefy 21 grudnia 2007 roku.
    > Zatem koreańczyk mógł wjechać kilka lat temu a dzięki rozszerzeniu
    > Strefy zyskał możliwość swobodnego przemieszczania się, może teraz być w
    > każdym kraju. Jego wjazd wcale nie musiał być zarejestrowany.
    Na dłuuugo przed wejściem do Schengen ruch na granicy Polski był
    rejestrowany i ślad po nim też jest.
    Choć wiem, też że czasami były od tego odstępstwa.

    > Ostatnia sprawa.
    > Szacuje się, że w całej UE nielegalnie przebywa między 2 a 8 milionów
    > nielegalnych imigrantów, z czego w Polsce 150-200tys. Co roku przybywa
    > nowych.
    > Jak chcesz "namierzyć" takiego koreańczyka, jeżeli trafił tu na kwitach
    > wuja lub brata?
    Tu problem nie polega na namierzeniu tego konkretnego Koreańczyka, ale
    na wykazaniu, że tego konkretnego dnia nie przebywał w naszym kraju.
    Skoro nie ma po nim śladu w papierach, do których ma dostęp cała armia
    naszych urzędników, to w domyśle nie kierował tym samochodem, i tu już
    jest problem wysyłającego list do SM.
    Legalność pobytu i jej zwalczanie to jest oddzielny temat.

    > SM nie ma uprawnień do takich czynności. Musiałaby przekazać całość
    > sprawy Policji. Policja następnie zwraca się do Straży Granicznej, która
    > współpracuje poprzez ten punkt ze stroną niemiecką. Umowa dotyczy
    > współpracy służb granicznych.
    Nie wiem jak na dzień dzisiejszy wyglądają uprawnienia SM do uzyskania
    takich danych, możliwe, że muszą przekazać sprawę "dalej", ale to już
    nie ma znaczenia. We wspomnianym wyżej Centrum działają obok siebie
    służby celne, graniczne i policji, Polski i Niemiec, praktycznie na
    zasadzie równouprawnienia, dostęp do ich danych mają wszelkie inne
    służby, sądy i prokuratury obu krajów.

    > Być może Niemcy nie zarejestrowali koreańczyka.
    Wystarczy, że został zarejestrowany w jakimkolwiek innym kraju UE.

  • 32. Data: 2010-12-07 21:45:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "venioo" <p...@o...eu> napisał w

    > ??? a niby jak??? latwowiernosc jeszcze nie jest karalna.
    > jak udowodnisz czlowiekowi, ze nie dal sie przejechac facetowi
    > spotkanemu na targu? "ja chciec kupic pana woz. to moja
    > wizytowka. ja chce zrobic jazda probna... ja nazywac sie Liu Han
    > Xin" i jak facet mial zweryfikowac prawdomownosc potencjalnego
    > klienta? nijak. :)

    Oficjalny wydruk z SIS, sad oglosi wyrok, i kombinuj chlopie -
    akceptujesz zawiasy, czy ryzykujesz apelacje :-P

    J.

  • 33. Data: 2010-12-07 21:49:31
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Musisz udowodnić, że koreańczyka w tym dniu w ogóle w Polsce nie było.
    > Czarno to widzę - a zacznij od prawidłowego przetłumaczenia wizytówki.
    Jak się komuś będzie chciało bawić w tej konkretnej sprawie, to
    odpowiedź będzie mniej więcej taka:
    "W/g posiadanej przez nas wiedzy "tajemnej", Pan Cio Hu Mong nie
    przebywał we wspomnianym okresie na terenie UE ..."
    No i teraz Pan, który wysłał list do SM może zostać poproszony o dalsze
    wyjaśnienia i bajka może toczyć się dalej.
    A czym dalej tym może być gorzej, bo się może okazać, że Cio Hu Mong, to
    znany i ścigany prze pół Świata, łącznik Alkaidy i mandat za zbyt szybką
    jazdę to pikuś, w całej tej sprawie.

  • 34. Data: 2010-12-07 21:50:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MariuszM" <u...@p...onet.pl> napisał
    > Nie do końca wiem co masz na myśli, ale się domyślam...
    > W SIS sprawdzasz na zasadzie figuruje/nie figuruje, a czy każdy
    > system krajowy, który jest połączony z SIS i sprawdza osobę przy
    > odprawie ma możliwość rejestrowania sprawdzeń - nie wiem. Chyba
    > nie ma takiego wymogu.

    Ale w miare prosto dorobic.

    > Musisz udowodnić, że koreańczyka w tym dniu w ogóle w Polsce nie
    > było.
    > Czarno to widzę - a zacznij od prawidłowego przetłumaczenia
    > wizytówki.

    To akurat najprostsze - tlumacz przysiegly przetlumaczy, oficjalna
    odpowiedz z SIS, a kosztami obciazy sie skazanego, to mu sie oduczy
    glupie kawaly robic.

    Wiec jezdzic na targi po Europie i zbierac wizytowki, i stawiac
    wodke, zeby w razie czego nie zaprzeczyli :-)

    > W SIS sami sprawdzimy, Niemcy nie są nam do tego potrzebni.

    No to ciekawe po co te umowy :-)

    J.

  • 35. Data: 2010-12-07 23:37:57
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 06 Dec 2010 21:32:17 +0100, megrims napisał(a):

    > http://statichg.demotywatory.pl/uploads/201012/12916
    29192_by_krencik.jpg

    Stary jak świat. Poza tym w wypadku Białogardu można im osdpisać, żeby się
    odpieprzyli, bo uzywają tego samego szablonu, co większość straszaków
    wiejskich, w którym pytanie jest sformułowane tak, iż nie ma na nie
    obowiązku odpowiadać.

    --
    ___________ (R)

  • 36. Data: 2010-12-07 23:41:23
    Od: "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna>

    > To akurat najprostsze - tlumacz przysiegly przetlumaczy, oficjalna
    > odpowiedz z SIS, a kosztami obciazy sie skazanego, to mu sie oduczy glupie
    > kawaly robic.

    Akurat to jest najtrudniejsze bo wystarczy, ze te krzaczki zapisane
    alfabetem łacińskim w paszporcie delikwenta będą się różniły o jedną literę
    od tego co napisze tłumacz i zonk.

    Po polsku: Kim Dżong Il
    Po angielsku: Kim Jong Il
    Po niemiecku: Kim Dzhong Il
    itp, itd, czego więc szukać w SIS? Gdyby szukali terrorysty to pewnie trochę
    wysiłku by włożyli ale dla Straży Miejskiej z Białogardu :))))) ?

  • 37. Data: 2010-12-08 01:32:26
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 7 Dec 2010 23:41:23 +0100, Przemek V wrote:

> [...]
    >itp, itd, czego więc szukać w SIS? Gdyby szukali terrorysty to pewnie trochę
    >wysiłku by włożyli ale dla Straży Miejskiej z Białogardu :))))) ?

    I tu sie mylisz w paru miejscach :-)

    a) tlumaczenie przysiegle bedzie dla sadu swiete :-)

    b) znasz dobrze prokuratora z Bialogardu ? Nie ? To myslisz ze bedzie
    sie dla ciebie staral ? Jemu wystarczy ze zaden Kim Dżong Il w Polsce
    nie przebywal :-)

    c) nawet jesli w apelacji podniesiesz rozne pisownie .. to sad
    stwierdzi ze a) :-)

    d) transkrypcja w paszportach jest chyba ustalona i raczej bedzie Kim
    Jong. Ale czy tlumacz na polski o tym wie ?

    e) Kim to nazwisko .. czyli znow punkt dla prokuratora :-)

    J.

  • 38. Data: 2010-12-08 09:01:10
    Od: MariuszM <u...@p...onet.pl>

    W dniu 8-12-2010 01:32, J.F. pisze:

    > I tu sie mylisz w paru miejscach :-)
    >
    > a) tlumaczenie przysiegle bedzie dla sadu swiete :-)

    Czy Kim Dżonk (jakkolwiek byś to napisał) to dane osobowe obywatela
    Korei Południowej?
    Zanim odpowiesz zastanów się, czy Jan Kowalski, Rafał Nowak czy
    Stanisław Malinowski to dane osobowe obywatela RP. Czy jeżeli chciałbyś
    któregokolwiek sprawdzić chociażby w PESEL-NET dostałbyś
    satysfakcjonujący Cię wynik.
    Czy czegoś tu nie brakuje, chociażby daty urodzenia? Też może być mało.

    Z dużą dozą prawdopodobieństwa szukanie Kim Dżonka w systemach
    wszystkich państw Strefy da wynik, którego wydruk zajmie kilka kartek
    A4, drukowanych dwustronnie.
    > b) znasz dobrze prokuratora z Bialogardu ? Nie ? To myslisz ze bedzie
    > sie dla ciebie staral ? Jemu wystarczy ze zaden Kim Dżong Il w Polsce
    > nie przebywal :-)

    Martwi mnie Twoja niewiara w uczciwość polskiego wymiaru sprawiedliwości:-)

    > c) nawet jesli w apelacji podniesiesz rozne pisownie .. to sad
    > stwierdzi ze a) :-)

    Nie będzie sprawy, to po co apelacja?;)

    M.

  • 39. Data: 2010-12-08 13:23:08
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 08 Dec 2010 09:01:10 +0100, MariuszM wrote:
> [...]
    >Z dużą dozą prawdopodobieństwa szukanie Kim Dżonka w systemach
    >wszystkich państw Strefy da wynik, którego wydruk zajmie kilka kartek

    Widzisz, tu i jest pies pogrzebany. Jak zapytasz o "Kim Dżonk" to ci
    instytucje na pismie odpowiedza ze zaden taki nigdy do strefy Schengen
    nie wjezdzal. W twoim interesie jest zeby zapytano o "Jong Kim" :-)

    >Martwi mnie Twoja niewiara w uczciwość polskiego wymiaru sprawiedliwości:-)

    No bo co to wymiar, skoro mozna go obezwladnic jedna egzotyczna
    wizytowka :-)

    >Nie będzie sprawy, to po co apelacja?;)

    Mam nadzieje ze czlowiek jest umowiony. Bo co za problem zadzwonic pod
    podany numer i zagadac po angielsku.
    Jak jeszcze jest jest kumaty to szybko odpowie "You are police ? For
    all legal matters in Europe please contact my attorney in Brussels,
    number ....". A pod tym numerem odzywamy sie po flamandzku :-)

    J.

  • 40. Data: 2010-12-08 14:54:34
    Temat: Re: [OT] sposób na fotoradary - kto? sobie jaja zrobił.
    Od: MariuszM <u...@p...onet.pl>

    W dniu 8-12-2010 13:23, J.F. pisze:

    > Widzisz, tu i jest pies pogrzebany. Jak zapytasz o "Kim Dżonk" to ci
    > instytucje na pismie odpowiedza ze zaden taki nigdy do strefy Schengen
    > nie wjezdzal. W twoim interesie jest zeby zapytano o "Jong Kim" :-)

    :-)
    Dobrze wiesz, o co mi chodzi.
    Żeby znaleźć osobę potrzebny byłby np. numer paszportu lub chociażby
    data urodzenia. Dane z wizytówki nawet nie muszą być prawdziwe - ba,
    sama firma może istnieć wyłącznie u autora pisma w komputerze.

    Pewnie, dzwonić do gościa można - ale co to za dowód w postaci rozmowy
    telefoniczniej z nie wiadomo kim, który nie wiadomo gdzie jest.

    W każdym razie proponuję EOT.

    M.