  • 1. Data: 2010-12-06 14:55:23
    Temat: fabrycznie rozne felgi na osiach?
    Od: michaca <m...@g...com>

    Witam,
    Wszystkie 4 zimowki mam (2xBarum i 2x Debica) mam w tym samym
    rozmiarze: 175/65/R14, letnie zreszta tez (4xFulda). Natomiast
    przegladalem niedawno papierki ktore mam od poprzedniego (pierwszego
    wlasciciela) m.in. jakies homologacje, spalanie, normy Euro etc. i
    m.in. stoi tam jak byk, ze na "osi 1" mam felgi 5,5" pod opony 175/65/
    R14 a na "osi 2" 5" pod opony 165/70/R13. Wiem, ze np na 13-ke mozna
    zalozyc niskoprofilowa 14-ke (jakis kalkulator gdzies widzialem), jak
    jest natomiast z tymi osiami? rozumiem, ze w tym przypadku "os 1" to
    przednia i tam powinny byc szersze opony? Czesto stosuje sie taka
    praktyke w autach?
    Mam tez pewne obawy czy "gumiarze" to zauwazyli i zalozyli mi jak
    trzeba (jedzie sie OK wiec zapene na jednej osi sa te same felgi) ale
    czy np przodu z tylem nie pomylili? chyba nie bardzo da sie o
    sprawdzic bez odkrecania kol?
    Pozdrawiam,
    Michal

  • 2. Data: 2010-12-06 14:58:56
    Temat: Re: fabrycznie rozne felgi na osiach?
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-12-06 14:55, michaca pisze:

> [...]
    > trzeba (jedzie sie OK wiec zapene na jednej osi sa te same felgi) ale
    > czy np przodu z tylem nie pomylili? chyba nie bardzo da sie o

    Jeżeli faktycznie masz 2x R14 i 2x R13 to poznasz to po oznaczeniach na
    oponie, ale wątpię żeby tak w ogóle było.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    http://allegro.pl/item1199963969.html

  • 3. Data: 2010-12-06 15:03:10
    Od: michaca <m...@g...com>

    > Jeżeli faktycznie masz 2x R14 i 2x R13 to poznasz to po oznaczeniach na
    > oponie, ale wątpię żeby tak w ogóle było.
    wydawalo mi sie, ze napisalem prosto, po polsku, opony mam w sumie 8x
    175/65/R14 natomiast z papierow do auta wynika, ze mam felgi 5,5" R14
    oraz 5" R13 i nie jestem pewny ktore na ktorej osi

  • 4. Data: 2010-12-06 15:11:12
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin michaca

> [...]
    > (jedzie sie OK wiec zapene na jednej osi sa te same felgi) ale czy np
    > przodu z tylem nie pomylili? chyba nie bardzo da sie o sprawdzic bez

    Co to za auto?

    --
    ignorance is bliss

  • 5. Data: 2010-12-06 15:11:36
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    W dniu 2010-12-06 15:03, michaca pisze:
    > wydawalo mi sie, ze napisalem prosto, po polsku, opony mam w sumie 8x
    > 175/65/R14 natomiast z papierow do auta wynika, ze mam felgi 5,5" R14
    > oraz 5" R13 i nie jestem pewny ktore na ktorej osi
    Przeczytaj, co napisałeś. :-)
    Jak sobie wyobrażasz opony 14" na felgach 13"?

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 6. Data: 2010-12-06 15:12:02
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin michaca

    > wydawalo mi sie, ze napisalem prosto, po polsku, opony mam w sumie 8x
    > 175/65/R14 natomiast z papierow do auta wynika, ze mam felgi 5,5" R14
    > oraz 5" R13 i nie jestem pewny ktore na ktorej osi

    Nie da się założyć opony R14 na felgę R13. Wydawałoby się, że nie
    potrzeba do ustalenia tego szczególnej wiedzy motoryzacyjnej, a jedynie
    odrobinę myślenia.

    --
    ignorance is bliss

  • 7. Data: 2010-12-06 15:13:23
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Mon, 6 Dec 2010 06:03:10 -0800 (PST), michaca na pl.misc.samochody
    napisał(a):

    > wydawalo mi sie, ze napisalem prosto, po polsku, opony mam w sumie 8x
    > 175/65/R14 natomiast z papierow do auta wynika, ze mam felgi 5,5" R14
    > oraz 5" R13 i nie jestem pewny ktore na ktorej osi

    A jak założyłeś oponę 14" na felgę 13" ?

    "Ludzie którzy nigdy się nie śmieją, nie są poważnymi ludźmi. Allais
    Alphonse"

  • 8. Data: 2010-12-06 15:14:30
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    > wydawalo mi sie, ze napisalem prosto, po polsku, opony mam w sumie 8x
    > 175/65/R14 natomiast z papierow do auta wynika, ze mam felgi 5,5" R14
    > oraz 5" R13 i nie jestem pewny ktore na ktorej osi

    Tak więc sprawdź oznaczenia na oponach! i będziesz wiedział jaka felga
    gdzie jest, HINT: oznaczenie na oponie XXX/XX/RXX to RXX oznacza rozmiar
    (średnica) felgi w calach.

    Prawdopodobnie w instrukcji jest napisane, że auto może być wyposażone w
    2 rodzaje kół albo R14 albo R13 ale wszystkie 4 muszą być tego samego
    rozmiaru a nie na jednej osi takie a na drugiej inne.

  • 9. Data: 2010-12-06 15:16:08
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    jako zyje nie widzialem zeby na 2 osiach byly 2 rozne rozmiary felg i opon.
    co to za auto?

  • 10. Data: 2010-12-06 15:17:09
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-12-06 15:16, Michał Gut pisze:
    > jako zyje nie widzialem zeby na 2 osiach byly 2 rozne rozmiary felg i
    > opon. co to za auto?

    np w Oplu speedsterze są z przodu węższe felgi dużo węższe ale średnica
    ta sama...