  • 91. Data: 2011-07-01 23:51:20
    Temat: Re: Bezstresowe wychowanie
    Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>

    On Fri, 1 Jul 2011, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Wojtku, żebyśmy się dobrze zrozumieli - jestem absolutnym
    > przeciwnikiem bezstresowego wychowania. Nie wierzysz - zapytaj mojego
    > syna, jakim jestem potworem...

    O co więc w takim razie kruszysz te kopie? ;-)

    > Jednak ja też mam swoje obserwacje i widzę, jak bywa w rodzinach i jak
    > różne potrafią być dzieci wychowywane w tej samej rodzinie. Jedno będzie
    > spokojne i pracowite a drugie zostanie niepoprawnym recydywistą aż w
    > końcu mordercą.

    Oczywiście. Ale ja tego nigdy nie negowałem! Żaden model wychowania
    dziecka nie gwarantuje w 100% sukcesu wychowawczego. Ale statystycznie
    rzecz biorąc rodzice, którzy pozwalają swojemu dziecku na wszystko, nie
    nakładają na nie żadnych obowiązków, nie reagują stanowczo i konsekwentnie
    na ewidentnie niewłaściwe jego zachowania, nie uczą go od najmłodszych lat
    elementarnej "kindersztuby" i szacunku dla innych - mają o wiele większe
    szanse na to, że ich syn lub córka pójdzie w życiu "złą drogą". Czy
    zgadzasz się ze mną?

    > Teoretyzować to sobie możemy. Ja po wychowaniu jednego dziecka nadal
    > pozostaję teoretykiem i nadal uważam, że gówno wiem o wychowywaniu
    > dzieci. Pomimo tego, że naprawdę nie mam się czego wstydzić.

    Ale akurat Ciebie o żadne poważne błędy wychowawcze ja nigdy bym nie
    podejrzewał :)

    Pozdrawiam :)

    W.

  • 92. Data: 2011-07-01 23:57:29
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Wojtek,

    Friday, July 1, 2011, 11:51:20 PM, you wrote:

    > O co więc w takim razie kruszysz te kopie? ;-)

    Bo nie lubię teogderyków ;P

    [...]

    > Ale akurat Ciebie o żadne poważne błędy wychowawcze ja nigdy bym nie
    > podejrzewał :)

    Bardzo mnie przeceniasz.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 93. Data: 2011-07-01 23:59:27
    Temat: [OT] Re: Bezstresowe wychowanie
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Fri, 01 Jul 2011 19:28:31 +0200, ToMasz napisał(a):

    > pięknie to ująłeś i prosto wytłumaczyłeś. Niestety Tobie zależało na
    > matce, wielu dzieciakom nie zależy. bo rodzice prostacy, autorytetu
    > zero, kultury brak, komunikacja z dziećmi na poziomie podstawowym. 250
    > wyrazów w słowniku. przekleństwa+ zaimki = 80% mowy.
    Ładnych latek wstecz sąsiadka mojej ciotki goniła za swoim starszym synem
    wrzeszcąc "Jarek ty sk*****synu" :)

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 94. Data: 2011-07-02 00:12:06
    Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>

    On Fri, 1 Jul 2011, Cavallino wrote:

    > To linijką po łapach nie lali, kredą i kluczami od klasy nie rzucali?
    > W moich szkołach było to na porządku dziennym.

    Lanie linijką po łapach pamiętam jak przez mgłę z wczesnej podstawówki,
    później już nic takiego nie miało miejsca. Ale oberwać dziennikiem po łbie
    zdarzało się niektórym moim kolegom nawet w liceum :)

    > i nikt nie uważał tego za przejaw jakiejkolwiek
    >
    > Może nie mimo tego, a dzięki temu.

    Bałem się to samo otwarcie napisać... ;-)

    Pozdrawiam :)

    W.

  • 95. Data: 2011-07-02 00:13:41
    Temat: Re: [OT] Re: Bezstresowe wychowanie
    Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>

    On Fri, 1 Jul 2011, Jaroslaw Berezowski wrote:

    > Ładnych latek wstecz sąsiadka mojej ciotki goniła za swoim starszym synem
    > wrzeszcąc "Jarek ty sk*****synu" :)

    Co za podziwu godna samokrytyka... ;-)

    Pozdrawiam :)

    W.

  • 96. Data: 2011-07-02 00:17:20
    Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>

    On Fri, 1 Jul 2011, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Bo nie lubię teogderyków ;P

    Czyli dobrze podejrzewałem, że "tak dla zasady" ;-)

    > Bardzo mnie przeceniasz.

    Wiesz, nie myli się nigdy tylko ten, kto nic nie robi...

    Pozdrawiam :)

    W.

  • 97. Data: 2011-07-02 00:51:08
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Wojtek,

    Saturday, July 2, 2011, 12:17:20 AM, you wrote:

    > Czyli dobrze podejrzewałem, że "tak dla zasady" ;-)

    Jak zwykle ;)

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 98. Data: 2011-07-02 09:36:54
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > No patrz Pan, ja znam wielu takich, u których się w domach nie przelewało,
    > o żadnym wychowywaniu mowy nie było, bo w polu od rana do nocy, dzieci
    > "kupa" a wskoczyli by za sobą w ogień. Po dziś dzień wiem, że gdybym
    > obudził ich w środku nocy z prośbą o pomoc wstali by bez gadania.

    Już Ci odpisali w czym rzecz ale uścisle, bardzo często właśne jest tak, że
    rodzice przez kase próbują wychowywać dzieci. Masz synku idz kup sobie coś
    byle byś tylko nie zawracał mi dupy. A, że dzieci i o zgrozo smarki którym
    się wydaje, że już są dorośli zazwyczaj to interpretują "łatwo przyszło
    łatwo poszło przecież starzy dają znowi" to się im wypacza światopogląd i
    potem mamy taką młodzież jaką mamy. Tuman na tumanie dla których szkoła jest
    miejscem gdzie przychodzi się pochwalić przed kumplami jak spędziło się
    weekend. Trzeba byś ślepcem aby na przełomie powiedzmy 15 ostatnich lat nie
    zauwazyć zmian jakie zaszły w zachowaniu dzieci. Granica tolerancji
    przesunęła się do granic absurdu, a obecne zachowania gówniarstwa z
    gimnazium często nie przeszło by kiedyś w najgorszych zawodówkach gdzie
    chodzili przecież ludzie pełnoletni, a nie smarki. I jeszcze co raz częściej
    się mówi, żeby pozwolić na promocje z pałą na świadectwie czy maturze jak
    obecna matura to i tak jakaś kupa śmiechu.

  • 99. Data: 2011-07-02 09:38:24
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > Bo dobre wychowanie rzadko ma jakikolwiek związek z pieniędzmi. Czasem
    > jest wręcz odwrotnie - im więcej kasy tym większe bydlę.

    Na dzień dzisiejszy większość małolatów nie wie co znaczy, że czegoś "nie
    wypada" albo gdzie leży granica pomiędzy tym co wolno, a czego nie.

  • 100. Data: 2011-07-02 13:51:33
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-07-01, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> wrote:

    > Bo nie lubię teogderyków ;P