    From: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Bezstresowe wychowanie
    Date: Fri, 1 Jul 2011 23:51:20 +0200
    <3...@p...pl>

    On Fri, 1 Jul 2011, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Wojtku, żebyśmy się dobrze zrozumieli - jestem absolutnym
    > przeciwnikiem bezstresowego wychowania. Nie wierzysz - zapytaj mojego
    > syna, jakim jestem potworem...

    O co więc w takim razie kruszysz te kopie? ;-)

    > Jednak ja też mam swoje obserwacje i widzę, jak bywa w rodzinach i jak
    > różne potrafią być dzieci wychowywane w tej samej rodzinie. Jedno będzie
    > spokojne i pracowite a drugie zostanie niepoprawnym recydywistą aż w
    > końcu mordercą.

    Oczywiście. Ale ja tego nigdy nie negowałem! Żaden model wychowania
    dziecka nie gwarantuje w 100% sukcesu wychowawczego. Ale statystycznie
    rzecz biorąc rodzice, którzy pozwalają swojemu dziecku na wszystko, nie
    nakładają na nie żadnych obowiązków, nie reagują stanowczo i konsekwentnie
    na ewidentnie niewłaściwe jego zachowania, nie uczą go od najmłodszych lat
    elementarnej "kindersztuby" i szacunku dla innych - mają o wiele większe
    szanse na to, że ich syn lub córka pójdzie w życiu "złą drogą". Czy
    zgadzasz się ze mną?

    > Teoretyzować to sobie możemy. Ja po wychowaniu jednego dziecka nadal
    > pozostaję teoretykiem i nadal uważam, że gówno wiem o wychowywaniu
    > dzieci. Pomimo tego, że naprawdę nie mam się czego wstydzić.

    Ale akurat Ciebie o żadne poważne błędy wychowawcze ja nigdy bym nie
    podejrzewał :)

    Pozdrawiam :)

    W.