  • 21. Data: 2017-07-09 20:00:22
    Temat: Re: OT Musk wspomaga Australie
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Na ogół kryterium najniższej ceny jest zaprzeczeniem racjonalności.

    Na ustabilizowanym rynku - może.

    Nie gdy wchodzi nowe.

  • 22. Data: 2017-07-09 20:30:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.07.2017 o 20:00, Pszemol pisze:

    > Na ustabilizowanym rynku - może.
    >
    > Nie gdy wchodzi nowe.

    Bzdura - jeśli ktoś mówi (Musk), że zrobi szybko, tanio i dobrze, to
    nalezy się zastanawiać gdzie jest haczyk;)

    Shrek

  • 23. Data: 2017-07-09 21:11:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 9 Jul 2017 06:17:36 -0700 (PDT), Iguan_007 napisał(a):

    > Alez prosze, uzyje za Ciebie Google:
    > "Key works include the replacement of the draft tube bearing, internal pump
    painting, replacement of the
    > guard gate rollers at Splityard Creek Dam and replacement of the generator
    transformer high voltage
    > protection system"

    Farba byla w uzyciu :-)

    > Elektrownia szczytowo pompowa to elektrownia wodna. Nie rozumiem
    > dlaczego piszesz, cytuje "Zacznij odróżniać elektownię
    > szczytowopompową od elektrowni wodnej".

    Jesli cos pradu nie produkuje, tylko zuzywa, to czy mozna to nazwac
    elektrownia ? :-)

    > Prosze:
    > https://www.pgeeo.pl/Nasze-obiekty/Elektrownie-wodne
    /Zar
    > http://fundacjaenergia.pl/baza-wiedzy/technologie/en
    ergia-wod/hydroenergetyka

    > Chyba, ze im tez napiszesz ze sie myla.

    A podaja roczna produkcje pradu ? :-)

    J.

  • 24. Data: 2017-07-09 21:18:59
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Szybko tanio i dobrze. Prawie jak w bamber gold. Troche samochodow firma zrobila.
    Samoloty od bambera golda tez lataly. Na przesluchaniu padlo ze pierwszy tysiac ozob
    ze wspolpracy z bamberem goldem wyszedl bardzo zadowolony. Problem jest tylko z
    ustaleniem kto to byl ten pierwszy tysiac bo dyski z danymi sie spierdolily.

  • 25. Data: 2017-07-09 21:21:39
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Bzdura - jeśli ktoś mówi (Musk), że zrobi szybko, tanio i dobrze, to
    > nalezy się zastanawiać gdzie jest haczyk;)

    Haczyk jest taki, że chce przekonać do nowej technologii tych jeszcze
    nieprzekonanych.

    Gra vabank, duze ryzyko, duza nagroga.

  • 26. Data: 2017-07-09 21:24:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 9 Jul 2017 10:21:09 +0200, Shrek napisał(a):
> [...]
    Wiec to nie jest tak, ze nikt nie chce elektrowni wodnych.

    > Tym bardziej zastanawia sens budowy kolejnej. Ale Australia to ma chyba
    > raczej wyjątkowo niekorzystne warunki dla elektrowni wodnych - sucho i
    > płasko.

    Gora Kosciuszki ma 2200m :-)

    mozna postawic tam gdzie akurat pasuje to ze wzdledu na siec elektryczna.
    > Akurat w Australii w pobliży skupisk ludzkich wody jest w cholerę i
    > jeszcze trochę, co prawda do pica się nie nadaje, ale do pompownia już tak.

    Turbiny niszczy :-)

    No i jeszcze gora musi byc,

    elektrowni. Moze nie bede wchodzil w szczegoly, ale ze wzgledu na sposob w jaki sa
    ustalane ceny "spot", 100MW moze wystarczyc do stlumienia wahan cen (choc raczej nie
    zmieni ich "bazowego" poziomu). Czyli raczej bateria nie zmieni "typowego" przedzialu
    $50-$70/MWh, ale moze zmniejszyc ilosc polgodzinnych skokow powyzej $1000/MWh.

    > Jak już napisałem - te skoki to raczej problem ekonomiczno spekulacyjny,
    > niż techniczny. Zresztą - polski system eneregtyczny w szczycie (a
    > wtedy jak rozumiem potrzebujesz baterii) to prawie 30GW. 100 MW to około
    > 1% - niewiele zmienia. Jeśli 1% skok obciążenia zmienia kilkukrotnie
    > cenę energii, to z znaczy, że coś jest nie tak z systemem rozliczania a
    > nie samym systemem energetycznym.

    Problem ekonomiczno spekulacyjny :-)

    Kto ma zaplacic za utrzymywanie rezerwy mocy, albo kogo wylaczyc, jak
    rezerwy zabraknie :-)

    J.

  • 27. Data: 2017-07-09 21:52:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.07.2017 o 21:24, J.F. pisze:

    Wiec to nie jest tak, ze nikt nie chce elektrowni wodnych.

    > Gora Kosciuszki ma 2200m :-)

    Nieco na zadupiu. So tego stopnia, że najbliższy opisany punkt w google
    maps to toitoie;)

    mozna postawic tam gdzie akurat pasuje to ze wzdledu na siec elektryczna.

    > Turbiny niszczy :-)

    A tam - w Fukusimie dawały radę;)

    > Problem ekonomiczno spekulacyjny :-)
    >
    > Kto ma zaplacic za utrzymywanie rezerwy mocy, albo kogo wylaczyc, jak
    > rezerwy zabraknie :-)

    Ten sam co zawsze - klient. Problem w tym, że modelu przedpiscy,
    pośrednik ma za całą ta rezerwę zapłacić w pięć minut.

    Shrek

  • 28. Data: 2017-07-09 22:51:08
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    On Monday, July 10, 2017 at 5:11:34 AM UTC+10, J.F. wrote:

    > Farba byla w uzyciu :-)

    Trafiles w sedno. Tutaj mamy $13m za "uzycie farby", wiec chyba jasno widac ze to za
    malo zeby wybudowac elektrownie od podstaw.

    > Jesli cos pradu nie produkuje, tylko zuzywa, to czy mozna to nazwac
    > elektrownia ? :-)

    Czlowiek sie uczy cale zycie. PGE twierdzi ze posiada "Elektrownie Wodna Żar" a tutaj
    forum ekspertow orzeklo, ze nie tylko nie jest to elektrownia wodna, ale nawet nie
    jest to elektrownia :)

  • 29. Data: 2017-07-09 23:00:28
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Iguan_007" <i...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    > Czlowiek sie uczy cale zycie. PGE twierdzi ze posiada "Elektrownie Wodna
    > Żar" a tutaj forum ekspertow orzeklo, ze nie tylko nie jest to elektrownia
    > wodna, ale nawet nie jest to elektrownia :)

    Ile intelektu potrzeba aby zrozumieć, że elektrownia szczytowopompowa
    jeśli generuje prąd z wody spływającej grawitacyjnie to musi mieć takie
    same generatory jak elektrownia wykorzystująca spiętrzenie rzeki?
    A DODATKOWO oprócz generatorów ma pompy pompujące wodę w górę.

  • 30. Data: 2017-07-09 23:05:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.07.2017 o 23:00, Pszemol pisze:

    > A DODATKOWO oprócz generatorów ma pompy pompujące wodę w górę.

    Sorry - nie znasz się to przestań pisać. Nie dodatkowo, tylko są to
    dokładnie te same generatory.

    Shrek