  • 1. Data: 2017-07-06 17:33:13
    Temat: 1390 ccm 16V BBY (Ibiza 2004 rozrząd)
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Witam,
    Czy silnik BBY 1390 ccm 75 KM 16V ma jeden pasek rozrządu czy paski są dwa-
    z paskiem międzywałkowym (przełożenie 1:1)?
    Podziękowania.
    T.

  • 2. Data: 2017-07-07 14:03:06
    Temat: Re: 1390 ccm 16V BBY (Ibiza 2004 rozrząd)
    Od: kosmos <a...@u...pl>

    W dniu 2017-07-06 o 17:33, Tomek pisze:
> [...]
    > Czy silnik BBY 1390 ccm 75 KM 16V ma jeden pasek rozrządu czy paski są
    > dwa- z paskiem międzywałkowym (przełożenie 1:1)?
    Są dwa paski. Na przykład Gates: 5516XS i 5565XS.

  • 3. Data: 2017-07-07 19:10:23
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Użytkownik "kosmos" <a...@u...pl> napisał w wiadomości
    > Są dwa paski. Na przykład Gates: 5516XS i 5565XS.
    Podziękowania.
    Biję się z myślami, czy wymienić tylko oba paski, czy też rolki napinające
    i pompę chłodnicy z płynem chłodzącym. Przebieg nieduży, a rozrząd b.stary.
    Nie chcą dawać gwarancji tylko po wymianie samych pasków, a podobnież
    robocizna przy całym rozrządzie nie jest dużo większa. \
    Wcześniej miałem rozrządy OHV i w grę wchodziło regulowanie luzów a nie
    kwestia wymiany pasków i osprzętu.
    T.

  • 4. Data: 2017-07-10 10:14:41
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2017-07-07 o 19:10, Tomek pisze:

> [...]
    > robocizna przy całym rozrządzie nie jest dużo większa. \
    > Wcześniej miałem rozrządy OHV i w grę wchodziło regulowanie luzów a nie
    Wymień jak należy komplet. Wymienisz same paski to na bank pompa zacznie
    cieknąć szybko i któraś rolka się odezwie.

  • 5. Data: 2017-07-16 15:59:25
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Kamil 'Model'" <k...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:ojvd1h$1r9g$1@gioia.aioe.org...
    >W dniu 2017-07-07 o 19:10, Tomek pisze:
    > Wymień jak należy komplet. Wymienisz same paski to na bank pompa zacznie
    > cieknąć szybko i któraś rolka się odezwie.
    Wymieniłem jak radziliście. Niemal 13 lat od dnia produkcji były te same
    paski rozrządu. Mam je- nie były spękane na obrzeżach, żaden z zębów nie
    przekoszony. Rolki też mam- żadna nie piszczy, nie wyczuwalnego luzu czy
    bicia. pompa wody stawia mały opór ale nie mam porównania do pompy nowej.
    Swoją drogą to jakiś absurd z napędzaniem pompy wody (cieczy chłodzącej)
    paskiem rozrządu. Tyle lat pompy były napędzane paskiem klinowym. Kto to
    wymyślił??
    Jak jest łańcuch rozrządu (np. w silnikach HTP 12V 64 KM) to też napęd
    pompy cieczy jest od rozrządu??
    T.