-
1. Data: 2012-06-20 11:03:12
Temat: [OT] Ken Rockwell i SUV-y
Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>
W nawiązaniu do suv-owej debaty sprzed kilku dni:
http://www.kenrockwell.com/auto/suv-safety.htm
Wiele wskazuje na to, że w USA jest to dość szeroko dyskutowany problem...
-
2. Data: 2012-06-20 21:35:38
Temat: Re: [OT] Ken Rockwell i SUV-y FUT: pl.misc.samochody
Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
Marcin [3M] wrote:
> W nawiązaniu do suv-owej debaty sprzed kilku dni:
>
> http://www.kenrockwell.com/auto/suv-safety.htm
>
> Wiele wskazuje na to, że w USA jest to dość szeroko dyskutowany
> problem...
-
3. Data: 2012-06-21 11:05:14
Temat: Re: [OT] Ken Rockwell i SUV-y FUT: pl.misc.samochody
Od: kamil <k...@s...com>
On 20/06/2012 20:35, Marek Dyjor wrote:
> Marcin [3M] wrote:
>> W nawiązaniu do suv-owej debaty sprzed kilku dni:
>>
>> http://www.kenrockwell.com/auto/suv-safety.htm
>>
>> Wiele wskazuje na to, że w USA jest to dość szeroko dyskutowany
>> problem...
>
http://www.suvrollovernews.com/html/facts.html
A gdzie tam słowo o tym, że to SUVy?
--
Pozdrawiam,
Kamil
http://bynajmniej.net
-
4. Data: 2012-06-21 12:19:48
Temat: Re: [OT] Ken Rockwell i SUV-y FUT: pl.misc.samochody
Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>
On 2012-06-21 11:05, kamil wrote:
> On 20/06/2012 20:35, Marek Dyjor wrote:
>> Marcin [3M] wrote:
>>> W nawiązaniu do suv-owej debaty sprzed kilku dni:
>>>
>>> http://www.kenrockwell.com/auto/suv-safety.htm
>>>
>>> Wiele wskazuje na to, że w USA jest to dość szeroko dyskutowany
>>> problem...
>>
> http://www.suvrollovernews.com/html/facts.html
>
> A gdzie tam słowo o tym, że to SUVy?
W tytule: SUV ROLLOVER CRASH FACTS
Piotr
-
5. Data: 2012-06-21 13:23:00
Temat: Re: [OT] Ken Rockwell i SUV-y
Od: jo44 <jo44@TO_PRECZ.go2.pl>
W dniu 2012-06-20 11:03, Marcin [3M] pisze:
> W nawiązaniu do suv-owej debaty sprzed kilku dni:
Te suv-y to lustrzanki z lustrem półprzeźroczystym?
-
6. Data: 2012-06-21 14:23:48
Temat: Re: [OT] Ken Rockwell i SUV-y FUT: pl.misc.samochody
Od: kamil <k...@s...com>
On 21/06/2012 11:19, Uncle Pete wrote:
> On 2012-06-21 11:05, kamil wrote:
>> On 20/06/2012 20:35, Marek Dyjor wrote:
>>> Marcin [3M] wrote:
>>>> W nawiązaniu do suv-owej debaty sprzed kilku dni:
>>>>
>>>> http://www.kenrockwell.com/auto/suv-safety.htm
>>>>
>>>> Wiele wskazuje na to, że w USA jest to dość szeroko dyskutowany
>>>> problem...
>>>
>> http://www.suvrollovernews.com/html/facts.html
>>
>> A gdzie tam słowo o tym, że to SUVy?
>
> W tytule: SUV ROLLOVER CRASH FACTS
W tytule strony może tak, w statystykach jakoś już nie widać podziału na
konkretne modele samochodów. Być może to jest prawda, ale nie lubię
takiego manipulowania.
http://www.glosywmojejglowie.pl/2011/09/21/naglowek/
--
Pozdrawiam,
Kamil
http://bynajmniej.net
-
7. Data: 2012-06-21 16:50:12
Temat: Re: [OT] Ken Rockwell i SUV-y
Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>
On 2012-06-21 11:23:00 +0000, jo44 <jo44@TO_PRECZ.go2.pl> said:
> Te suv-y to lustrzanki z lustrem półprzeźroczystym?
z przeSUVającą się matrycą.
--
Nie odpowiadam na treści nad cytatem
Pozdrawiam
JA
www.skanowanie-35mm.pl
-
8. Data: 2012-06-23 12:35:57
Temat: Re: [OT] Ken Rockwell i SUV-y FUT: pl.misc.samochody
Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>
Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości
news:jrv3ol$i08$1@inews.gazeta.pl...
> On 21/06/2012 11:19, Uncle Pete wrote:
>> On 2012-06-21 11:05, kamil wrote:
>>> On 20/06/2012 20:35, Marek Dyjor wrote:
>>>> Marcin [3M] wrote:
>>>>> W nawiązaniu do suv-owej debaty sprzed kilku dni:
>>>>>
>>>>> http://www.kenrockwell.com/auto/suv-safety.htm
>>>>>
>>>>> Wiele wskazuje na to, że w USA jest to dość szeroko dyskutowany
>>>>> problem...
>>>>
>>> http://www.suvrollovernews.com/html/facts.html
>>>
>>> A gdzie tam słowo o tym, że to SUVy?
>>
>> W tytule: SUV ROLLOVER CRASH FACTS
>
> W tytule strony może tak, w statystykach jakoś już nie widać podziału na
> konkretne modele samochodów. Być może to jest prawda, ale nie lubię
> takiego manipulowania.
>
>
> http://www.glosywmojejglowie.pl/2011/09/21/naglowek/
>
>
>
http://pediatrics.aappublications.org/content/117/1/
9.abstract
http://www.priusonline.com/15-other-hybrids/10620-su
v-safety-myth.html
http://www.ornl.gov/info/ornlreview/v41_3_08/article
14.shtml
http://www.sscnet.ucla.edu/ssc/labs/cameron/e134s99/
e134ho19.htm a
szczególnie wykres z http://www.nhtsa.gov/cars/problems/studies/LTV/
wielkość != bezpieczeństwo:
http://bernardihonda.blogspot.com/2011/06/honda-pilo
t-and-honda-cr-v-safety.html
http://www.eriposte.com/policy/alcohol/dui/alcohol-d
ui_policy.htm
http://www.tsc.berkeley.edu/newsletter/Summer05-SUVs
/scapegoat.html
Zabijają siebie, zabijają innych... Nie chronią nikogo.
-
9. Data: 2012-06-24 16:19:34
Temat: Re: [OT] Ken Rockwell i SUV-y FUT: pl.misc.samochody
Od: dominik <u...@d...net.pl>
On 2012-06-23 12:35, Marcin [3M] wrote:
>>> W tytule: SUV ROLLOVER CRASH FACTS
W końcu postanowiłem sobie dziś poczytać.
>> W tytule strony może tak, w statystykach jakoś już nie widać podziału na
>> konkretne modele samochodów. Być może to jest prawda, ale nie lubię
>> takiego manipulowania.
>> http://www.glosywmojejglowie.pl/2011/09/21/naglowek/
> http://pediatrics.aappublications.org/content/117/1/
9.abstract
Artykuł dokładnie na temat:
"Risk of Injury to Child Passengers in Sport Utility Vehicles"
Pierwsze zdanie z wniosku:
"Our findings suggest that, despite the larger size of SUVs
and the consequent perception of improved safety, children
riding in SUVs have a similar risk of injury, compared
with children riding in passenger cars"
Dodatkowo uwagę zwraca to, że artykuł w większej mierze opiera się o
publikacje datowane na 2003, sam był opublikowany w styczniu 2006. Od tego
czasu truchę rzeczy się zmieniło. Nowości z tamtych lat są dziś
standardem, z drugiej ręki, ale też standard z wtedy jest już złomem.
> http://www.priusonline.com/15-other-hybrids/10620-su
v-safety-myth.html
to już nieaktualne.
> http://www.ornl.gov/info/ornlreview/v41_3_08/article
14.shtml
To bazuje na autach od 1993 do 2004 roku, dywagować dziś o prawie 20
latkach raczej nie ma sensu w tym kontekście. Początki wiadomo że były marne.
> http://www.sscnet.ucla.edu/ssc/labs/cameron/e134s99/
e134ho19.htm a
> szczególnie wykres z http://www.nhtsa.gov/cars/problems/studies/LTV/
To jest datowane na poprzedni wiek, a analizuje auta jeszcze starsze. Na
prawdę uważasz, że jest sens się przejmować tym co było przynajmniej 15
lat temu? Tam, o zgrozo.., analiza zaczyna się już od 1984 roku, wnioski z
wtedy mam szeroko w nosie.
> wielkość != bezpieczeństwo:
> http://bernardihonda.blogspot.com/2011/06/honda-pilo
t-and-honda-cr-v-safety.html
To ma sensowne ramy czasowe - analiza 2005-2009 i publikacja w 2011, ale
obawiam się, że to papka marketingowa wzmacniająca mit, który obalasz.
Tzn. że honda jest dobra, wszystko inne złe.
Z wykresu widać, że dla cr-v to właśnie SUV zwyciężył, do tego ten z 4x4.
Zwykłe auta za to różnie - lepiej i gorzej. Obawiam się, że z tego wykresu
wynika cokolwiek.
Natomiast zwraca uwagę zdanie, że dzięki ESP problem wywrotek się znacznie
zmniejszył. Wspominałem wielokrotnie, że zdecydowanie ESP czuć w wysokim
aucie, ale też obserwuję, że ludzie się tego boją i nie chcą tej opcji. Co
z kimś o tym rozmawiam, to mówi, że na szczęście nie ma ESP. Kompletnie
tego nie rozumiem.
> http://www.eriposte.com/policy/alcohol/dui/alcohol-d
ui_policy.htm
To w większości nie na temat i w ogóle kalką tego co było wyżej.
Ponownie - nie masz czegoś nowszego? tamten wiek to już daleka przeszłość.
> http://www.tsc.berkeley.edu/newsletter/Summer05-SUVs
/scapegoat.html
> Zabijają siebie, zabijają innych... Nie chronią nikogo.
No fajnie, datowane na 2005 i analizuje głównie auta sprzed 2000 roku,
nawiązując do tego że nowe trendy to ESP, który znacznie obniża ryzyko
wywrotki, wzmacnianie dachu (w razie wypadku), tworzenie strefy zgniotu
itd.. Dzisiaj każdy z tych elementów to standard, tak jak choćby 6
poduszek powietrznych z kurtynami itd nie jest wielkim aj waj.
Rynek SUVów jest nieporównywalnie nowszy i świeższy od zwykłych aut, więc
jeszcze nie ma takiej próby, by móc dojść do wystarczająco dobrych
konstrukcji. Jednak jest coraz to lepiej i może warto też pomyśleć o
obaleniu mitów tych, którzy powtarzają jak mantrę, że suvy się koniecznie
przewracają.
--
_ _ _a_a
dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_
http://dominik.net.pl _ {.`'`.} {.' _ '.} {| ._oo)
{ \ {/ .-. \} {/ .' '. \} {/ |
~~~~^~~~^^~jgs^~`~^~`~^~`~^~`~^~^~`^~^~`^~^~^~^~^~^~
`^~~`~~~~
-
10. Data: 2012-06-24 16:43:01
Temat: Re: [OT] Ken Rockwell i SUV-y FUT: pl.misc.samochody
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sun, 24 Jun 2012 16:19:34 +0200, dominik napisał(a):
>> http://pediatrics.aappublications.org/content/117/1/
9.abstract
> Artykuł dokładnie na temat:
> "Risk of Injury to Child Passengers in Sport Utility Vehicles"
> Pierwsze zdanie z wniosku:
> "Our findings suggest that, despite the larger size of SUVs
> and the consequent perception of improved safety, children
> riding in SUVs have a similar risk of injury, compared
> with children riding in passenger cars"
A napisali cos o doroslych ?
Bezpieczenstwo w nich jest ogolnie zludne, czy tylko dla dzieci ?
>> http://www.sscnet.ucla.edu/ssc/labs/cameron/e134s99/
e134ho19.htm a
>> szczególnie wykres z http://www.nhtsa.gov/cars/problems/studies/LTV/
> To jest datowane na poprzedni wiek, a analizuje auta jeszcze starsze. Na
> prawdę uważasz, że jest sens się przejmować tym co było przynajmniej 15
> lat temu? Tam, o zgrozo.., analiza zaczyna się już od 1984 roku, wnioski z
> wtedy mam szeroko w nosie.
Tym niemniej pewnie pokazuje ze:
>> wielkość != bezpieczeństwo:
Nie wystarczy ciezszy pojazd, jeszcze musi byc dobrze zaprojektowany :-)
> Natomiast zwraca uwagę zdanie, że dzięki ESP problem wywrotek się znacznie
> zmniejszył. Wspominałem wielokrotnie, że zdecydowanie ESP czuć w wysokim
> aucie, ale też obserwuję, że ludzie się tego boją i nie chcą tej opcji. Co
> z kimś o tym rozmawiam, to mówi, że na szczęście nie ma ESP. Kompletnie
> tego nie rozumiem.
A to nie jest juz w UE obowiazkowe ?
J.