  • 11. Data: 2015-12-22 07:40:27
    Temat: Re: ON po 3,95!
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Podejrzewam, że najbardziej cieszą się właściciele firm kurierskich, tak
    > się ładnie zbiegło ze świętami.

    Właścicielowi to rybka jaka jest cena, akurat.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 12. Data: 2015-12-22 07:41:05
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Właścicielowi to rybka jaka jest cena, akurat.

    O, przepraszam. Niepotrzebnie na priva poszło.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 13. Data: 2015-12-22 09:24:35
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2015-12-22 o 07:41, Mateusz Bogusz pisze:

    > O, przepraszam. Niepotrzebnie na priva poszło.

    spoko.

    No nie wchodząc w szczegóły, kto, komu itd, to przesyłki nie potaniały,
    przed Świętami zawsze mają boom, a paliwo w skrajnym przypadku spadło
    prawie 1 zł/ litr, więc komuś zostało w kieszeni trochę więcej...

  • 14. Data: 2015-12-22 13:16:05
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2015-12-21 o 10:41, WW pisze:
    > Witam
    >
    > Wczoraj tankowałem ON o 3.95!
    > Jakież to wspomnienia budzi. :-P
    >
    > Pozdrawiam
    > WW
    hue hue hue, a propos naszych dyskusji. Zbliżamy się do absolutnego
    minimum jeżeli chodzi o cenę benzyny :)

    "Biorąc pod uwagę, że obecna różnica pomiędzy ceną PB 95 w krajowym
    hurcie i na rynku ARA wynosi 60 gr za litr, to nawet gdyby benzyna na
    świecie była za darmo, to i tak płacilibyśmy ok. 3 zł za litr. Wynika to
    z prostej kalkulacji. Zakładamy, że cena gotowego paliwa bezołowiowego
    ARA 95 na świecie wynosi zero. Dodajemy do tego obecną różnicę między
    polskim hurtem i ARA 95 w wysokości 60 gr. Dalej dokładamy stałą akcyzę
    w wysokości 1,54 zł oraz opłatę paliwową w kwocie 13 gr. Dostajemy więc
    2,27 zł. Do tego dochodzi średnia marża detaliczna w wysokości 16 gr
    (dane POPiHN za 2014 r.). Tym sposobem cena netto PB 95 to około 2,43
    zł/litr. Na koniec należy oczywiście dodać 23 proc. podatku VAT. W
    rezultacie dostajemy finalną kwotę w okolicach 3 zł/litr."

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Nawet-gdyby-benzyna-
    na-swiecie-byla-za-darmo-to-Polacy-placiliby-3-zl-li
    tr-3460878.html

  • 15. Data: 2015-12-22 21:58:36
    Od: RD <r...@g...com1>

    W dniu 2015-12-22 o 09:24, twistedme pisze:

> [...]
    > przed Świętami zawsze mają boom, a paliwo w skrajnym przypadku spadło
    > prawie 1 zł/ litr, więc komuś zostało w kieszeni trochę więcej...

    Tak, jak kierowcy, tu i teraz na grupie, piszą o czasach, kiedy paliwo
    było po tyle-a-tyle, a dolar tyle-a-tyle, tak kurierka miała wyższe ceny
    jeszcze kilka(-naście) lat temu. Rynek zmienił się na tyle (konkurencja,
    duzi gracze), że ceny spadły, a co za tym idzie marże. OK - boom jest,
    więc i przesyłek więcej, tyle, że mniej pieniędzy per sztuka.

  • 16. Data: 2015-12-22 22:00:35
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Mon, 21 Dec 2015 13:14:06 +0100, J.F. napisał(a):

    > A ja pamietam, jak gaz byl po 1-1.5zl.

    Blisko 1.5 to w zeszłym roku był :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 17. Data: 2015-12-23 17:21:51
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2015-12-21 o 18:30, (Tom N) pisze:
    > WW w

    > 3,88 ON i 4,08 noPB95

    4.03 noPB95 Auchan Rzeszów.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 18. Data: 2015-12-26 18:43:54
    Od: Stiopa Lichodiejew <b...@r...kobyla.cccp>

    W dniu 2015-12-21 o 10:41, WW pisze:95
    > Witam
    >
    > Wczoraj tankowałem ON o 3.95!
    > Jakież to wspomnienia budzi. :-P
    >
    > Pozdrawiam
    > WW

    Ostatnio w Nowej Rudzie na stacji Orlenu pod "Migiem" Pb95 po 3,92, pod
    Paczkowem (też Orlen) 4,21. Podobnie w Nysie - dlaczego ceny na
    opolszczyźnie są wyższe?
    --
    Z lewicą się nie dyskutuje.
    Do lewicy strzela się w obronie własnej.

  • 19. Data: 2015-12-26 23:01:39
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Stiopa,

    Saturday, December 26, 2015, 6:43:54 PM, you wrote:

    > Ostatnio w Nowej Rudzie na stacji Orlenu pod "Migiem" Pb95 po 3,92, pod
    > Paczkowem (też Orlen) 4,21. Podobnie w Nysie - dlaczego ceny na
    > opolszczyźnie są wyższe?

    Od kiedy pamiętam, to na Opolszczyźnie ceny paliw szaleją :(

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 20. Data: 2015-12-28 15:32:33
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Mon, 21 Dec 2015 10:41:55 +0100, WW napisał(a):

    > Witam
    >
    > Wczoraj tankowałem ON o 3.95!
    > Jakież to wspomnienia budzi. :-P
    >
    > Pozdrawiam