  • 1. Data: 2015-12-19 20:40:43
    Temat: "Schowek" na navi
    Od: PlaMa <m...@w...pel>

    Cześć, zastanawiam czy są jakieś uniwersalne rozwiązania na "schowek"
    dla navi?

    Ja widzicie używam cudzysłowie, bo nawet nie wiem czego szukać na
    googlu. Chodzi mi o schowek/kieszeń/półkę na desce, podnoszącej się po
    odpaleniu samochodu lub/i naciśnięciu jakiegoś przycisku.

    O co mi chodzi? Chce użyć tabletu jako CarMediaCenter/Navi/OBD. Ogólnie
    ogarnąłem temat już na tyle by wiedzieć, że chcę Nexusa 7 z odpowiednim
    ROMem, że chcę wzmacniacz do głośników + ew. zewnętrzną kartę dźwiękową.
    Plan do tej poty był żeby wywalić Pioniera, którego mam i dać w jego
    miejsce case do Nexusa wsadzonego na stałe w ramce 2DIN z wyjściem
    microusb prowadzącego do ww. huba.

    Ostatnie podróże bez kamerki spowodowały, że musiałem umieścić
    smartphona centralnie na środku szyby czołowej by mógł działać jako
    rejestrator. Niechcący okazało się, że to całkiem naturalne miejsce dla
    navi/odtwarzacza muzyki/cardocka. Obawiam się, że umieszczenie tabletu
    15-20 cm niżej (Focus mk2), powodować będzie zbyt długie odwracanie
    wzroku (uwagi) od drogi, a tam jest w sam raz.

    Jako że w wersji Ghia działa tam schowek na coś, to pomyślałem, że można
    by tam umieścić tablet, ale żeby nie kusił to powinien otwierać się gdy
    jest potrzebny. Niemniej chciałbym zamontować to NA desce (ew. wywiercić
    jakieś otwory na kołki i kable) a nie ciąć jej całej by domontować
    schowek a Ghia a potem kombinować jak to zastosować jako uchwyt tableta
    i żeby jeszcze się podnosił.

    Czy są jakieś gotowe i rozsądne cenowo rozwiązania na to? Jakaś
    "kieszeń:, którą montuje się na kołkach/czymś innym, dociąga kable i
    podnosi się z własną zawartością?

    Jakich haseł mam wyszukiwać na googlu?

    Macie jakieś rady?

  • 2. Data: 2015-12-20 09:06:26
    Temat: Re: "Schowek" na navi
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    schowek o którym mówisz może ciebie przerosnąć.
    Aby się otwierał automatycznie potrzebujesz siłownika w jakiejś postaci,
    obudowy na tablet aby silownik nie pracował na tablecie, jakiś sterownik
    do siłownika - czy to na stycznikach krańcowych czy na uP czy na jednym
    i drugim.

    sterownik silownik to udaj się do dziadków ;) z pl.misc.elektronika

    a moja rada jest taka - przypnij go sobie do szyby a jedynie wyciągnij
    do niego kable tak, byś mógł całość szybko po włożeniu podłączyć.Plus
    takiego rozwiązania jest taki, że jak ci sie ten nexus popsuje i kupisz
    inny to zwyczajnie nie będziesz musiał rzeźbić drugiej obudowy do niego
    i przebudowywać systemu podnoszenia ekranu.

    Wysztstko da się zrobić, kwestia tylko znacznych ilości czasu i pieniędzy:)

    sir

  • 3. Data: 2015-12-20 10:53:52
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-12-20 o 09:06, sirapacz pisze:
> [...]
    > i przebudowywać systemu podnoszenia ekranu.
    >
    > Wysztstko da się zrobić, kwestia tylko znacznych ilości czasu i pieniędzy:)

    Ale nie potrzeba rzeźbić - są gotowe zmotoryzowane monitory. Tylko
    kwestia, jak to znaleźć.

    Coś tego typu:

    http://www.xsonic.pl/monitor-samochodowy-lcd-typu-fl
    ip-up-nvox-43-cala-dedykowany-do-kamery-cofania-dwa-
    wejscie-av-zasilanie-12v-p-15045.html

    Krócej: http://tnij.org/7akwkxw

    albo wysuwany w ten sposób:

    http://www.xsonic.pl/radio-samochodowe-marki-phantom
    -odtwarzaczem-dvd-nawigacja-gps-trybem-glosnomowiacy
    m-bluetooth-system-windows-ce-60-p-14704.html

    Krócej: http://tnij.org/bpc47yj

    tylko umieszczony pionowo. I oczywiście sam monitor, bez zbędnych bebechów.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2015-12-20 11:03:35
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Ale nie potrzeba rzeźbić - są gotowe zmotoryzowane monitory. Tylko
    > kwestia, jak to znaleźć.

    ale on nie chce monitora tylko chce swoj tablet z jego dotykowym ekranem
    wykorzstac

  • 5. Data: 2015-12-20 14:18:21
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-12-20 o 11:03, sirapacz pisze:

    > ale on nie chce monitora tylko chce swoj tablet z jego dotykowym ekranem
    > wykorzstac

    Oj, to chyba rzeczywiście za szybko przeczytałem. Sugerowałem się tym,
    że każda osoba, która chciała zrobić coś podobnego i pytała się mnie, to
    pytała o podłączenie tabletu do monitora zewnętrznego - też najczęściej
    z dotykiem.

    Ja osobiście na jego miejscu nie bawiłbym się w kombinowanie z
    podnoszeniem, tylko zanabył np. jakiegoś Zenka:

    http://www.zenec.com/catalog.html

    Są gotowe pod konkretne modele samochodów. Wiele z nich nawet sporo
    poszerza możliwości pojazdu, łącząc się przez szynę I2C i pokazując
    choćby parametry spalania czy silnika.

    Są takie centra multimedialne i na Windows CE/Mobile i na Androidach.
    Obsługują i DVD, i multimedia z USB/SD, i mają tunery TV/DVB oraz
    radiowe/, i mają navi, mają wejście na kamerę cofania, są takie, co mają
    też wejście na przednią kamerkę-rejestrator.

    Ceny różne, jak różne są firmy, począwszy od "firm" typu Phantom, do
    różnych typu Zenec, JVC czy Blaupunkt.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam