  • 31. Data: 2009-04-28 12:44:27
    Temat: Re: O prędkości na poważnie.
    Od: fv <f...@c...com>

    Jacot wrote:

    > No i?
    > Siegasz wzrokiem przed puszke na tyle, zeby miec pewnosc ze nie zdarza
    > sie tam nic co spowoduje gwaltowna zmiane toczenia puszki?
    > A jesli kierownikowi puszki pomyla sie pedaly to dasz rade
    > wymanewrowac? Predkosc w tym momencie ma drugoplanowe znaczenie.

    Zapytam przewrotnie: czy w ogóle warto ruszać z miejsca, jeśli nie ma się zamiaru
    takich rzeczy
    ogarniać? Ja bym się nie ruszył z domu motocyklem, gdybym nie miał pewności że jestem
    w stanie
    przewidzieć prawie wszystko na drodze. A to czego nie przewidzę, dostrzegę na czas (i
    tutaj pojawia
    się kwestia prędkości bezpiecznej).

    Jak można w ogóle jeździć po drogach, nie wiedząc co cię za chwilę czeka i nie mając
    przynajmniej
    nadziei na to, że zdążysz to zauważyć?

    BTW: jak ktoś jedzie 150 to najczęściej nie myli już pedałów. Stąd też mniejsze
    zaufanie mam do
    ludzi jadących zgodnie z ograniczeniami albo poniżej (pijak!).
    --
    fv
    Xbox gamertag: fastviper PL

  • 32. Data: 2009-04-28 12:59:33
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Tue, 28 Apr 2009 14:34:19 +0200) ktos podajacy sie za fv
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > Zarówno osobiste próby jak i obserwacja konkurencji samochodowej udowodniły mi że
    nie umiem hamować
    > lepiej niż puszka. Nie chcę generalizować, że motocykle hamują dużo gorzej; ale ja
    jadąc na
    > motocyklu na pewno. Dlatego jadę na tyle wolno, żeby hamowania uniknąć.

    Wybierz sie do motoszkoly suzuki w Twoim miescie. Dobrze wydane 70zl:
    http://www.suzuki-moto.pl/page.php?id=aktualnosci&ne
    ws=090409

    Piotr Klimek
    Suzuki SV1000S K3
    http://bikepics.com/members/piko/

  • 33. Data: 2009-04-28 13:04:45
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    Robert Rędziak pisze:

    > Być może wiżyn ziroł już znasz, jeśli nie, to poczytaj:
    >
    > http://moto.onet.pl/1554414,1,wizja-zero-bezpieczens
    two-po-szwedzku,artykul.html?node=18532

    > (przy czym w powyższym peanie brakuje jednej ważnej kwestii:
    > sami autorzy wiżyn ziroł nie wiedzą, co zrobić z motocyklami,
    > które nijak im nie pasują do koncepcji).

    Nie przejdzie, przy przepisie 30 na godzine duze miasta w Polsce zatkaja
    sie na amen. Moze zrobia to tak ze wprowadza 30, ale na wiekszosci
    miejskich ulic podniosa znakami do 50 - to bedzie w skali kraju
    kilkadziesiat tysiecy znakow drogowych - zloty interes dla kilku firm.

    Wg mnie najszyciej wprowadza limit 30 czy nawet mniej jako dodatkowy
    przepis do znaku Szkola.

    No i w dzielnicach mieszkalnych pozamieniaja gdzie sie da skrzyzowania
    na rownorzedne (znowu pare znakow do wymiany).

    KJ

  • 34. Data: 2009-04-28 13:20:05
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    fv <f...@c...com> wrote:

    >Jak można w ogóle jeździć po drogach, nie wiedząc co cię za chwilę czeka i nie mając
    przynajmniej
    >nadziei na to, że zdążysz to zauważyć?

    Odpowiem starym sloganem PZU: "nie łudź się losu łaską, pewniejsze
    autocasco";)
    Nadzieja musi wiecznie trwac, wszelako lepiej opierac sie na wlasnych,
    sprawdzonych umiejetnosciach.

    >BTW: jak ktoś jedzie 150 to najczęściej nie myli już pedałów. Stąd też mniejsze
    zaufanie mam do
    >ludzi jadących zgodnie z ograniczeniami albo poniżej (pijak!).

    Ja nie mam zaufania do nikogo, do siebie ograniczone;)
    Zeby jechac 150 wystarczy wsiasc do auta, ktore wyda, niekoniecznie
    wlasnego nawet. O motorach nawet nie wspominam.

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 35. Data: 2009-04-28 13:36:15
    Od: gildor <g...@N...gazeta.pl>

    KJ Siła Słów pisze:
    > No i w dzielnicach mieszkalnych pozamieniaja gdzie sie da skrzyzowania
    > na rownorzedne (znowu pare znakow do wymiany).

    lepiej nie. polacy nie umieją jeździć po takich skrzyżowaniach.

    --
    gildor
    9'99

  • 36. Data: 2009-04-28 13:38:38
    Od: "Kefir" <k...@r...pl>

    Elou!
    "gildor" <g...@N...gazeta.pl> wrote in message

    > lepiej nie. polacy nie umieją jeździć po takich skrzyżowaniach.

    Coz, oprocz znakow jeszcze troche blachy bedzie do wymiany. Walka z recesja
    i z wrakami.

    --
    Pozdrawiam, Artu / Kef
    weFAQ&v=qvj

  • 37. Data: 2009-04-28 13:49:04
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Robert Rędziak" napisał w wiadomości

> [...]
    > sami autorzy wiżyn ziroł nie wiedzą, co zrobić z motocyklami,
    > które nijak im nie pasują do koncepcji).

    Bardzo nie pasują do koncepcji. Powiedziałbym nawet, że zastosowane środki
    czasem bezpieczeństwo motocyklisty znacznie obniżają:

    "Wykorzystuje się również technikę i urządzenia, które pochłaniają olbrzymią
    energię kinetyczną w razie wypadku, np. stalowe linki zamiast zwykłych,
    betonowych barier, od których samochód może się odbijać."

    Tak to sprytnie działa, że mówią na to "cheesewire".Czyli maszynka do
    plastrowania.
    Gdzie tu podniesione bezpieczeństwo dla motocyklisty?

    --
    Jasio
    vfr vx etz

  • 38. Data: 2009-04-28 14:12:03
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Tue, 28 Apr 2009 09:30:07 +0200, BartekGSXF <b...@g...com>
    wrote:

    [...]
    > Jak sobie na chlodno przypomne wczorajsze zdarzenie to nie mialem szansy
    > uniknac wypadku. I nie mialo znaczenia czy jechalbym 30, 50, 100.

    No co Ty, rozważ to matematycznie. Jakbyś jechał 150 kmh a nie 30 kmh to
    byłbyś tam wcześniej i przejechał zanim ten samochód dojechał do
    skrzyżowania i nic by się nie stało. ;-)))

    Leslie
    --
    Leszek 'Leslie' Karlik

  • 39. Data: 2009-04-28 14:12:36
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Tue, 28 Apr 2009 12:25:47 +0200, Sqeeb <s...@i...community> wrote:

    [...]
    > Lot? Czy ślizganie po asfalcie? Jakoś nie ogarniam czlowieka lecącego
    > z taką prędkością.

    To pooglądaj sobie MotoGP czy inne wyścigi motocyklowe. Na torze wywrotki
    przy prędkościach rzędu 100 kmh i więcej zdarzają się regularnie i
    zazwyczaj nic wywracającemu się nie jest.

    Leslie
    --
    Leszek 'Leslie' Karlik

  • 40. Data: 2009-04-28 14:48:57
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    gildor <g...@N...gazeta.pl> wrote:

    >lepiej nie. polacy nie umieją jeździć po takich skrzyżowaniach.

    Ty, no nie... mnie siem zdaje, ze odwrotnie, wszytskie traktuja jak
    rownorzedne... Gdzie i czym bym nie jechal to bankowo ktos sie wdupcy
    z podporzadkowanej po prawej (zaraz potem rozkraczy na pasie dla
    zlapania oddechu po tym skoku). Z lewej zdecydowanie rzadziej, znaczy
    mores znaja przed prawica.

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10