  • 21. Data: 2014-09-15 16:58:51
    Temat: Re: O mały włos...
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Tengu" <t...@u...to.gazeta.pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:5415e346$0$2236$6...@n...neostrada
    .pl...

    > Od momentu kiedy kierowca przed nim zaczął hamować miał ponad 5 sekund,
    > żeby się zorientować w sytuacji - to musiałoby być naprawdę dłuugie
    > zagapienie.

    Nie wiesz ile czasu miał, nie widziałeś jak jechał, kiedy mógł zauważyć, a
    już tym bardziej co robił, że nie zauważył.
    Ale nie przeszkadza Ci to bezpodstawnie założyć, że jechał jak wariat, bo to
    przecież jedyna możliwa przyczyna wszystkiego.
    Z policji jesteś?
    Oni też na wszystko mają jedną przyczynę.

  • 22. Data: 2014-09-15 18:41:56
    Od: Tengu <t...@u...to.gazeta.pl>

    On 2014-09-15 16:58, Cavallino wrote:

> [...]
    > bo to przecież jedyna możliwa przyczyna wszystkiego.
    > Z policji jesteś?
    > Oni też na wszystko mają jedną przyczynę.

    Nawet jeśli jechał powolutku (chociaż wątpię patrząc na tempo w jakim
    się oddalił), to ktoś, kto popełnia takie błędy stanowczo odbiega od
    normy. Minął skrzyżowanie, minął przejście dla pieszych z wysepką (i z
    tzw. "Agatką") a dalej kolejne przejście. Samochód przed nim miał
    mnóstwo miejsca na spokojne hamowanie - i wszystko to było dla niego za
    mało. Zrozumiałbym gdyby przestrzelił o parę metrów (bo mu np. mucha
    wpadła do oka) - ale on przestrzelił o prawie 3 długości samochodu.

    --
    Tengu

  • 23. Data: 2014-09-15 19:27:03
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Tengu" <t...@u...to.gazeta.pl> napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    .pl...

    > Nawet jeśli jechał powolutku (chociaż wątpię patrząc na tempo w jakim się
    > oddalił), to ktoś, kto popełnia takie błędy stanowczo odbiega od normy.

    Panie doskonały, nigdy nie zdarzyło Ci się zagapić, uspokajać dzieciaka,
    wyciągać osy zza koszuli, albo doznać jakiejś innej przyczyny znacznie
    opóźniającej reakcje za kierownicą?
    Jeśli nigdy, to albo masz prawko od bardzo niedawna, albo wcale.

  • 24. Data: 2014-09-15 20:28:00
    Od: Tengu <t...@u...to.gazeta.pl>

    On 2014-09-15 19:27, Cavallino wrote:

> [...]
    > opóźniającej reakcje za kierownicą?
    > Jeśli nigdy, to albo masz prawko od bardzo niedawna, albo wcale.

    Owszem, zdarzało mi się zagapić w różnych, mniej lub bardziej
    niebezpiecznych sytuacjach. Ale aż tak, żeby nie zauważyć _dwóch_
    przejść dla pieszych jednego za drugim i przestrzelić hamowanie o
    kilkanaście metrów to nigdy. A Tobie zdarzyło się coś podobnego? Bo ja
    po czymś takim uznałbym, że jestem już za stary na siadanie za kierownicą.

    Ja jestem po stronie ludzi na przejściu - oni najwyraźniej nie
    podzielają Twojego zdania.

    --
    Tengu

  • 25. Data: 2014-09-15 20:48:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-09-15 20:28, Tengu wrote:

> [...]
    > niebezpiecznych sytuacjach. Ale aż tak, żeby nie zauważyć _dwóch_
    > przejść dla pieszych jednego za drugim i przestrzelić hamowanie o

    Gwoli ścisłości, to on raczej dwóch przejść nie przestrzelił, bo
    zaliczyłby czołówkę.

    Shrek.

  • 26. Data: 2014-09-15 21:09:10
    Od: Tengu <t...@u...to.gazeta.pl>

    On 2014-09-15 20:48, Shrek wrote:

    > Gwoli ścisłości, to on raczej dwóch przejść nie przestrzelił, bo
    > zaliczyłby czołówkę.

    Nie pisałem, że przestrzelił dwa przejścia (miedzy nimi jest więcej niż
    kilkanaście metrów). Chodzi o to, że na przejściu należy zachować
    ostrożność (zwłaszcza na takich z "Agatką") - kierowca przed hamowaniem
    awaryjnym miał przecież to pierwsze przejście więc czasu na "zachowanie
    ostrożności" miał dużo.

    --
    Tengu

  • 27. Data: 2014-09-16 17:13:35
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Tengu" <t...@u...to.gazeta.pl> napisał w wiadomości grup
    a.pl...

> [...]
    >
    > Owszem, zdarzało mi się zagapić w różnych, mniej lub bardziej
    > niebezpiecznych sytuacjach. Ale aż tak, żeby nie zauważyć _dwóch_ przejść

    Skąd wniosek że nie zauważył?
    Być może nie zauważył tylko że auta przed nim hamują i musiał się bronić
    przed kolizją.

    > i przestrzelić hamowanie o kilkanaście metrów to nigdy.

    Jakie znowu kilkanaście metrów?
    Czemu nie kilkadziesiąt?

    Albo kilkaset?

  • 28. Data: 2014-09-16 17:14:05
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Tengu" <t...@u...to.gazeta.pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Nie pisałem, że przestrzelił dwa przejścia (miedzy nimi jest więcej niż
    > kilkanaście metrów). Chodzi o to, że na przejściu należy zachować
    > ostrożność

    Masz w końcu to prawo jazdy czy nie?

  • 29. Data: 2014-09-16 18:19:51
    Od: Tengu <t...@u...to.gazeta.pl>

    On 2014-09-16 17:14, Cavallino wrote:

    > Użytkownik "Tengu" <t...@u...to.gazeta.pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Masz w końcu to prawo jazdy czy nie?

    A Ty masz? Co robisz przed przejściem? Czytasz książkę? Piszesz SMSa? A
    może jednak patrzysz na to co się dzieje? Faktycznie; formułka o
    "zachowaniu szczególnej ostrożności" przed przejściem jest bardzo
    oklepana - jednak zbyt wiele zrobiłem kilometrów żeby nie brać jej na
    poważnie. Wystarczy jedno "nieprzyjemne" zdarzenie i perspektywa się
    zmienia.

    --
    Tengu

  • 30. Data: 2014-09-16 18:21:00
    Od: Tengu <t...@u...to.gazeta.pl>

    On 2014-09-16 17:13, Cavallino wrote:

> [...]
    .pl...

    > Skąd wniosek że nie zauważył?
    > Być może nie zauważył tylko że auta przed nim hamują i musiał się bronić

    Nie wiem jak Ty, ale ja, gdy się zbliżam do przejścia, to jestem
    bardziej skupiony niż gdy jadę przez przysłowiowe "pole". Kierowca gdy
    dojeżdżał do pierwszego przejścia miał czas, żeby się skoncentrować
    zanim został "zaskoczony" przez samochody stojące na kolejnym. Jeśli
    faktycznie nie jechał za szybko, to tym gorzej o nim świadczy jeśli
    chodzi o zdolności percepcyjne. Mamy dwie możliwości: facet conajmniej
    przez kilka sekund nie kontrolował tego co się wokół niego dzieje albo
    jechał stanowczo za szybko (albo jedno i drugie).

    > Jakie znowu kilkanaście metrów?
    > Czemu nie kilkadziesiąt?
    >
    > Albo kilkaset?

    Ale dodawać umiesz? Tak? To dodaj długości samochodów stojących przed
    przejściem oraz odległość między nimi.

    --
    Tengu