  • 1. Data: 2014-09-10 20:39:57
    Temat: Pan Telewizor powiedzł że PSL
    Od: k...@g...com

    ma projekt ustawy zaostrzający kary dla pijanych kierowców. W jednym z rozwiązań chcą
    żeby za leczenie, rehabilitację itp ofiar odpowiadał sprawca z własnego majątku jeśli
    był na gazie. Miało by to sens w sytuacji gdy poszkodowani całą pomoc otrzymują od
    państwa a potem państwo żądało zwrotu kasy.

  • 2. Data: 2014-09-10 23:06:26
    Temat: Re: Pan Telewizor powiedzł że PSL
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-09-10 20:39, k...@g...com pisze:
> [...]
    jeśli był na gazie. Miało by to sens w sytuacji gdy poszkodowani całą pomoc otrzymują
    od państwa a potem państwo żądało zwrotu kasy.

    Ciekawy projekt, zwłaszcza że takie prawo obowiązuje od wielu lat, tyle
    że nie państwo, a ubezpieczyciel OC pojazdu (lub UFG), ale myślę że dla
    Ciebie to akurat obojętne ;)

    Ubezpieczyciel pijanego kierowcy który spowoduje wypadek, płaci
    poszkodowanym, a następnie występuje z regresem do sprawcy.
    I to jest automat wpisany w ustawę, bez miejsca na jakiekolwiek dyskusje.

    Czyli sprawca odpowiada własnym majątkiem i to nie wobec jakiegoś
    niezaradnego poszkodowanego, a wobec ubezpieczyciela z jego prawnikami i
    możliwościami egzekucyjnymi.

  • 3. Data: 2014-09-10 23:47:49
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Wed, 10 Sep 2014 23:06:26 +0200, Tomasz Pyra
    <h...@s...spam.spam> wrote:

> [...]
    >poszkodowanym, a następnie występuje z regresem do sprawcy.
    >I to jest automat wpisany w ustawę, bez miejsca na jakiekolwiek dyskusje.

    A jezeli pijany zginal w wypadku, to sciga spadkobiercow o iel ci nei
    zrzekna sie spadku w ustawowym terminie

    A.L.

  • 4. Data: 2014-09-11 00:18:11
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 10 września 2014 23:06:26 UTC+2 użytkownik Tomasz Pyra napisał:
> [...]
    rozwi�za� chc� �eby za leczenie, rehabilitacj� itp ofiar odpowiada�
    sprawca z w�asnego maj�tku je�li by� na gazie. Mia�o by to sens w sytuacji
    gdy poszkodowani ca�� pomoc otrzymuj� od pa�stwa a potem pa�stwo
    ��da�o zwrotu kasy.

    > Ciekawy projekt, zw�aszcza �e takie prawo obowi�zuje od wielu lat, tyle
    >
    > �e nie pa�stwo, a ubezpieczyciel OC pojazdu (lub UFG), ale my�l� �e dla
    >
    > Ciebie to akurat oboj�tne ;)
    >

    > Ubezpieczyciel pijanego kierowcy kt�ry spowoduje wypadek, p�aci
    >
    > poszkodowanym, a nast�pnie wyst�puje z regresem do sprawcy.
    >
    > I to jest automat wpisany w ustawďż˝, bez miejsca na jakiekolwiek dyskusje.
    >

    > Czyli sprawca odpowiada w�asnym maj�tkiem i to nie wobec jakiego�
    >
    > niezaradnego poszkodowanego, a wobec ubezpieczyciela z jego prawnikami i
    >
    > mo�liwo�ciami egzekucyjnymi.

    jak ubezpieczyciel uzna że sprawca nie ma kasy to zrobi wszystko żeby oszczędzić.
    Instytucja państwa jest w innej sytuacji. Dla niej czas może się w pewnych
    przypadkach nie liczyć. I nawet jak kiedyś tam sprawca zostanie testamentem
    pozbawiony jakiegoś spadku to może wystąpić w jego imieniu o zachowek. Nie słyszałem
    żeby szpital albo NFZ występował do ubezpieczyciela o zwrot kosztów leczenia
    poszkodowanego jak ten był ubezpieczony. Może występują a tylko o tym nie słyszałem.
    Albo ZUS o zwrot wypłacanej renty rodzinnej dzieciom a w pewnych przypadkach
    współmałżonkowi zabitego. Jeśli jakieś sprawy trafiają do sądów to o dodatkową rentę
    bo zusowska niska. ZUS może nie mieć żadnych instrumentów żeby w takim przypadku
    wystąpić o zwrot. On bezwzględnie wypłaca jeśli są spełnione dwa warunki, że ktoś był
    ubezpieczony i nie żyje bez względu na to w jaki sposób rozstał się z życiem.

  • 5. Data: 2014-09-11 08:00:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 10 Sep 2014 23:06:26 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
> [...]
    >>
    > Ciekawy projekt, zwłaszcza że takie prawo obowiązuje od wielu lat, tyle
    > że nie państwo, a ubezpieczyciel OC pojazdu (lub UFG), ale myślę że dla

    Tak jest, taki maly drobiazg w tej cennej inicjatywie.

    Ale byla tez mowa ze ze to chodzi o NFZ - na razie OC nie placi za
    leczenie, czy nie calkiem placi.

> [...]
    > Czyli sprawca odpowiada własnym majątkiem i to nie wobec jakiegoś
    > niezaradnego poszkodowanego, a wobec ubezpieczyciela z jego prawnikami i

    Ale niezaradny poszkodowany zostanie przez ubezpieczyciela wydymany.
    No, moze nie calkiem wydymany, i regres bedzie srogi. Tak jak bylo od
    lat.
    Tylko co to skazanemu, zakladam ze i tak siedzi.

    J.

  • 6. Data: 2014-09-11 08:05:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 10 Sep 2014 15:18:11 -0700 (PDT), k...@g...com
> [...]
    > NFZ występował do ubezpieczyciela o zwrot kosztów leczenia
    > poszkodowanego jak ten był ubezpieczony. Może występują a tylko o

    Czas przeczyscic uszy. Albo uzyc google.
    Szpitale wystepowaly, sady daly temu odpor.
    Moze i dobrze, bo jak nfz delikwenta zlicytuje, to zabraknie dla
    poszkodowanego.

    > Albo ZUS o zwrot wypłacanej renty rodzinnej
    > dzieciom a w pewnych przypadkach współmałżonkowi zabitego. Jeśli
    > jakieś sprawy trafiają do sądów to o dodatkową rentę bo zusowska
    > niska.

    zusowska moze byc i wysoka, ale z OC sie nadal nalezy.

> [...]
    > spełnione dwa warunki, że ktoś był ubezpieczony i nie żyje bez
    > względu na to w jaki sposób rozstał się z życiem.

    Sciaga przymusowo pieniadze, to i placic powinien przymusowo :-)

    J.

  • 7. Data: 2014-09-11 14:42:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A.L." napisał w wiadomości grup
    com...
    >A jezeli pijany zginal w wypadku, to sciga spadkobiercow o iel ci nei
    >zrzekna sie spadku w ustawowym terminie

    A jak sie zrzekna, to i tak sciga
    http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,opage,2,title,9-lat
    ek-pisze-list-do-RPD-Blagam-o-pomoc-mam-18-tysiecy-d
    lugu,wid,16349810,wiadomosc.html

    Ale moze i dobrze, takich pijakow to do trzeciego pokolenia :-)

    J.

  • 8. Data: 2014-09-12 18:14:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 10 Sep 2014, A.L. wrote:

    > A jezeli pijany zginal w wypadku, to sciga spadkobiercow o iel ci nei
    > zrzekna sie spadku w ustawowym terminie

    To się akurat zmieni, niedługo.
    Defaultem będzie "z dobrodziejstwem".
    Ale oczywiście, prawdopodobnym będzie, że na wieść iż "dobrodziejstwo"
    oznacza potrącenie opłat przez komornika, część spadkobierców wybierze
    "wprost".

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2014-09-12 18:17:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 11 Sep 2014, J.F. wrote:

    > Użytkownik "A.L." napisał
    >
    > A jak sie zrzekna, to i tak sciga
    > http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,opage,2,title,9-lat
    ek-pisze-list-do-RPD-Blagam-o-pomoc-mam-18-tysiecy-d
    lugu,wid,16349810,wiadomosc.html

    E tam.
    Ktoś wyrok źle zinterpretował, w artykule jest objaśnienie.

    pzdr, Gotfryd