-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: " A." <a...@g...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Nur fur deutche...
Date: Thu, 13 Jan 2011 15:35:20 +0000 (UTC)
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 28
Message-ID: <ign63o$etf$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: localhost
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1294932920 15279 172.20.26.242 (13 Jan 2011 15:35:20 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 13 Jan 2011 15:35:20 +0000 (UTC)
X-User: adamrw2005
X-Forwarded-For: 91.94.152.57
X-Remote-IP: localhost
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2342256
[ ukryj nagłówki ]Witam,
czy ktoś może wie jakie jest kryterium sprzedaży w Niemczech
samochodów "tylko dla Niemców" (np. http://tnij.org/nurfurdeutche - "KEIN
Reimport (deutsches Neufahrzeug)")? Paszport niemiecki, zamieszkanie w
niemczech, testy na aryjskość sprzed 70 lat? Da się to jakoś obejść? W końcu
jesteśmy w UE, a przepisy chyba zabraniają dyskryminacji ze względu na
narodowość :)
A patrząc na sprawę z innej strony - czemu w Polsce nie można takiej Mazdy
sprzedawać za (17.500 euro x 3,90 zł) 68.250 zł, a trzeba żądać ponad 80.000
zł? I nie piszcie, że podatki wyższe - nawet dodając VAT 4% i akcyzę 3 %
(zakładając, że tej nie ma w Niemczech) cena powinna nie przekraczać 73.000
zł. Poza tym część wyższych podatków rekompensują niższe koszty prowadzenia
działalności przez firmy (importer/dealer). No a argument - "mały rynek,
mała sprzedaż - nie to co w Niemczech" kazałby wnioskować, że w Luksemburgu
(na przykład) cena takiej Mazdy pewnie wynosi ze 100.000 euro (no bo rynek
jeszcze mniejszy). Poza tym - wysoka cena skutkuje niską sprzedażą, niska
sprzedaż skutkuje wyższą ceną itd... A po auto trzeba jechać do Niemca
(przez co niemiecka Mazda ma wyższą sprzedaż, a polska Mazda ma g....)
Czy ktoś mądrzejszy ode mnie może mi ten paradoks wytłumaczyć? Na
marginesie - przy Fordzie S-max nie ma takiej różnicy, ceny są podobne.
pzdr
A.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Następne wpisy z tego wątku
- 13.01.11 17:27 masti
- 13.01.11 17:27 J.F.
- 13.01.11 17:16 gri
- 13.01.11 17:42 A.
- 13.01.11 17:46 A.
- 13.01.11 17:50 A.
- 13.01.11 17:54 gri
- 13.01.11 17:57 gri
- 13.01.11 18:02 gri
- 13.01.11 18:03 marek
- 13.01.11 18:12 gri
- 13.01.11 18:14 A.
- 13.01.11 18:15 A.
- 13.01.11 18:23 gri
- 13.01.11 18:26 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
- zajebał w mur
- Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
- skup katalizatorów
- Polska to nadal złodziejski kraj?
- Motodziennik #281 Tesla z VANEM? A Volkswagen inwestuje w silniki spalinowe.
- Jest tu jeszcze CWANIAK?
- czyszczenie Cepiku
- szukanie żony
- Kamera - co obecnie tanie i dobre?
Najnowsze wątki
- 2024-06-27 SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- 2024-06-27 Głośnik piezoelektryczny
- 2024-06-23 Mala autonomiczna kamera monitoringu
- 2024-06-26 czas na emeryturę i EB
- 2024-06-26 Wyjścia video kart graficznych (NVIDIA)
- 2024-06-27 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-06-27 Bażanowice => Expert Migration Architect (Azure) <=
- 2024-06-27 Ulm => IT Netzwerktechniker (m/w/d) <=
- 2024-06-27 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-06-27 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-26 Kraków => International freight forwarder <=
- 2024-06-26 Częstochowa => Marketing Specialist (E-Commerce) <=
- 2024-06-26 Warszawa => Fullstack Java Developer <=
- 2024-06-26 Warszawa => React Native Developer <=
- 2024-06-26 Rzeszów => Frontend Developer (React) <=