-
1. Data: 2011-01-13 16:35:20
Temat: Nur fur deutche...
Od: " A." <a...@g...pl>
Witam,
czy ktoś może wie jakie jest kryterium sprzedaży w Niemczech
samochodów "tylko dla Niemców" (np. http://tnij.org/nurfurdeutche - "KEIN
Reimport (deutsches Neufahrzeug)")? Paszport niemiecki, zamieszkanie w
niemczech, testy na aryjskość sprzed 70 lat? Da się to jakoś obejść? W końcu
jesteśmy w UE, a przepisy chyba zabraniają dyskryminacji ze względu na
narodowość :)
A patrząc na sprawę z innej strony - czemu w Polsce nie można takiej Mazdy
sprzedawać za (17.500 euro x 3,90 zł) 68.250 zł, a trzeba żądać ponad 80.000
zł? I nie piszcie, że podatki wyższe - nawet dodając VAT 4% i akcyzę 3 %
(zakładając, że tej nie ma w Niemczech) cena powinna nie przekraczać 73.000
zł. Poza tym część wyższych podatków rekompensują niższe koszty prowadzenia
działalności przez firmy (importer/dealer). No a argument - "mały rynek,
mała sprzedaż - nie to co w Niemczech" kazałby wnioskować, że w Luksemburgu
(na przykład) cena takiej Mazdy pewnie wynosi ze 100.000 euro (no bo rynek
jeszcze mniejszy). Poza tym - wysoka cena skutkuje niską sprzedażą, niska
sprzedaż skutkuje wyższą ceną itd... A po auto trzeba jechać do Niemca
(przez co niemiecka Mazda ma wyższą sprzedaż, a polska Mazda ma g....)
Czy ktoś mądrzejszy ode mnie może mi ten paradoks wytłumaczyć? Na
marginesie - przy Fordzie S-max nie ma takiej różnicy, ceny są podobne.
pzdr
A.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
2. Data: 2011-01-13 17:16:52
Temat: Re: Nur fur deutche...
Od: "gri" <s...@a...er>
Użytkownik " A." <a...@g...pl> napisał w wiadomości
news:ign63o$etf$1@inews.gazeta.pl...
> Witam,
> czy ktoś może wie jakie jest kryterium sprzedaży w Niemczech
> samochodów "tylko dla Niemców" (np. http://tnij.org/nurfurdeutche - "KEIN
> Reimport (deutsches Neufahrzeug)")? Paszport niemiecki, zamieszkanie w
> niemczech, testy na aryjskość sprzed 70 lat? Da się to jakoś obejść? W
> końcu
> jesteśmy w UE, a przepisy chyba zabraniają dyskryminacji ze względu na
> narodowość :)
Ta adnotacja oznacza, że auto jest z niemieckiej sieci dystrybucyjnej a nie
zostało sprowadzone z innego kraju
> A patrząc na sprawę z innej strony - czemu w Polsce nie można takiej Mazdy
> sprzedawać za (17.500 euro x 3,90 zł) 68.250 zł, a trzeba żądać ponad
> 80.000
http://www.interauto.pl/mazda/5,64?&modeli=744954&ka
tegoria=&rokprodod=&rokproddo=&przebod=&przebdo=&moc
od=&mocdo=&paliwo=&cenaod=&cenado=&stan=&kolor=&meta
lic=&klima=&klimaaut=&sort=createat&sortorder=asc&pa
ge=1
-
3. Data: 2011-01-13 17:27:37
Temat: Re: Nur fur deutche...
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia pięknego Thu, 13 Jan 2011 15:35:20 +0000 osobnik zwany A. wystukał:
> Witam,
> czy ktoś może wie jakie jest kryterium sprzedaży w Niemczech samochodów
> "tylko dla Niemców" (np. http://tnij.org/nurfurdeutche - "KEIN Reimport
> (deutsches Neufahrzeug)")?
warto najpierw znać język. To co napisałeś oznacza tylko, że ten samochód
nie pochodzi z reimportu do Niemiec z innego kraju i jest to nowy
samochód wyprodukowany w Niemczech.
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett
-
4. Data: 2011-01-13 17:27:59
Temat: Re: Nur fur deutche...
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Thu, 13 Jan 2011 15:35:20 +0000 (UTC), A. wrote:
>czy ktoś może wie jakie jest kryterium sprzedaży w Niemczech
>samochodów "tylko dla Niemców" (np. http://tnij.org/nurfurdeutche - "KEIN
>Reimport (deutsches Neufahrzeug)")?
Czekaj czekaj - mnie sie wydaje ze to ma znaczyc "zaden reimport - to
jest nowe niemieckie auto".
Czyzby cena zaskakiwala tez Niemcow i trzeba sie uwiarygodnic ?
>jesteśmy w UE, a przepisy chyba zabraniają dyskryminacji ze względu na
>narodowość :)
Biznesy chodza roznymi drogami - moze ktos ma np wylacznosc na dany
teren. Albo sprzedaz mazdy w Niemczech spadla i Mazda robi promocje.
Nie wiem co unia na to - chyba niewiele, bo mimo ze czasem naklada
jakies kary, to roznice w cenach sa nagminne.
Umowy, upusty, premie za wykonanie planu ..
>A patrząc na sprawę z innej strony - czemu w Polsce nie można takiej Mazdy
>sprzedawać za (17.500 euro x 3,90 zł) 68.250 zł, a trzeba żądać ponad 80.000
>zł? I nie piszcie, że podatki wyższe - nawet dodając VAT 4% i akcyzę 3 %
>(zakładając, że tej nie ma w Niemczech) cena powinna nie przekraczać 73.000
wez pod uwage kurs euro z dnia ustalania cennika i rezerwe na zmiany
kursowe .. i sie okaze ze wcale nie tak drozej nam sprzedaja.
O ile w ogole - to jakas unikalna oferta, oficjalna cena z mazda.de
jest 20490 euro. Z naszymi podatkami wychodzi 85kzl. Alez roluja tych
Niemcow, nic dziwnego ze musza promocje organizowac :-)
J.
-
5. Data: 2011-01-13 17:42:45
Temat: Re: Nur fur deutche...
Od: " A." <a...@g...pl>
> Dnia piÄknego Thu, 13 Jan 2011 15:35:20 +0000 osobnik zwany A. wystukaĹ:
>
> > Witam,
> > czy ktoĹ moĹźe wie jakie jest kryterium sprzedaĹźy w Niemczech
samochodĂłw
> > "tylko dla NiemcĂłw" (np. http://tnij.org/nurfurdeutche - "KEIN Reimport
> > (deutsches Neufahrzeug)")?
>
> warto najpierw znaÄ jÄzyk. To co napisaĹeĹ oznacza tylko, Ĺźe ten
samochĂłd
>
> nie pochodzi z reimportu do Niemiec z innego kraju i jest to nowy
> samochĂłd wyprodukowany w Niemczech.
Ha... masz rację. Jak się człowiek na coś zafiksuje, to potem nie jest w
stanie rozsądnie myśleć.
A skoro jest tak jak jest, to już nie mam zielonego pojęcia po co kupować
nową Mazdę w Polsce. Nawet dodając większy VAT i akcyzę jest się dobre 10%
do przodu.
pzdr.
A.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
6. Data: 2011-01-13 17:46:10
Temat: Re: Nur fur deutche...
Od: " A." <a...@g...pl>
> Ta adnotacja oznacza, że auto jest z niemieckiej sieci dystrybucyjnej a nie
> zostało sprowadzone z innego kraju
fakt, mój błąd.
> http://www.interauto.pl/mazda/5,64?
&modeli=744954&kategoria=&rokprodod=&rokprod
>
do=&przebod=&przebdo=&mocod=&mocdo=&paliwo=&cenaod=&
cenado=&stan=&kolor=&meta
li
> c=&klima=&klimaaut=&sort=createat&sortorder=asc&page
=1
I dziękuję za dowód, że nie jest to pojedynczy przypadek, ale norma w
normalnym kraju. U nas ani normy nie ma, ani normalności :)
pozdrawiam
Adam
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
7. Data: 2011-01-13 17:50:01
Temat: Re: Nur fur deutche...
Od: " A." <a...@g...pl>
> O ile w ogole - to jakas unikalna oferta, oficjalna cena z mazda.de
> jest 20490 euro. Z naszymi podatkami wychodzi 85kzl. Alez roluja tych
> Niemcow, nic dziwnego ze musza promocje organizowac :-)
Rzecz w tym, że nie jest to oferta unikalna - podobnych jest co najmniej
kilka (z różnych rejonów Niemiec).
Może i cennikowo wygląda sprawa podobnie, ale w Polsce przedstawicie Mazdy
robią problem z rabatem 2%, a w Niemczech dają 20%. Dlaczego zatem w Polsce
też nie opłaca się dać klientowi 20% rabatu (a nawet 13%, żeby ten VAT i
akcyzę pokryć)?
pzdr
A.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
8. Data: 2011-01-13 17:54:45
Temat: Re: Nur fur deutche...
Od: "gri" <s...@a...er>
Użytkownik " A." <a...@g...pl> napisał w wiadomości
news:ignafp$so1$1@inews.gazeta.pl...
> Może i cennikowo wygląda sprawa podobnie, ale w Polsce przedstawicie Mazdy
> robią problem z rabatem 2%, a w Niemczech dają 20%. Dlaczego zatem w
> Polsce
Z czegoś żyć trzeba. Mało sztuk, to marża musi być znaczna, by nie
zbankrutować
Sprzedaż Mazdy (styczeń - grudzień 2010)
Model Egz.
Mazda2 470
Mazda3 1266
Mazda5 101
Mazda6 1166
Mazda CX-7 559
Mazda MX-5 60
Mazda CX-9 135
Razem 3 757
-
9. Data: 2011-01-13 17:57:24
Temat: Re: Nur fur deutche...
Od: "gri" <s...@a...er>
Użytkownik "gri" <s...@a...er> napisał w wiadomości
news:ignap7$5si$1@news.onet.pl...
> Z czegoś żyć trzeba. Mało sztuk, to marża musi być znaczna, by nie
> zbankrutować
Dla porównania :-)
Chińskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (CAAM) poinformowało, że w
2010 roku miejscowi producenci sprzedali łącznie 18,06 mln aut, z czego 13,8
mln egz. stanowią auta osobowe.
-
10. Data: 2011-01-13 18:02:05
Temat: Re: Nur fur deutche...
Od: "gri" <s...@a...er>
Użytkownik "gri" <s...@a...er> napisał w wiadomości
news:ignau5$6h9$1@news.onet.pl...
> Dla porównania :-)
Marka Sprzedaż I-XII.2010 w Polsce
Skoda 37 785
Volkswagen 27 868
Ford 26 880
Fiat 25 863
Toyota 25 119
Opel 24 769
Renault 18 754
Kia 16 429
Hyundai 15 077
Peugeot 14 225