  • 1. Data: 2011-01-13 16:35:20
    Temat: Nur fur deutche...
    Od: " A." <a...@g...pl>

    Witam,
    czy ktoś może wie jakie jest kryterium sprzedaży w Niemczech
    samochodów "tylko dla Niemców" (np. http://tnij.org/nurfurdeutche - "KEIN
    Reimport (deutsches Neufahrzeug)")? Paszport niemiecki, zamieszkanie w
    niemczech, testy na aryjskość sprzed 70 lat? Da się to jakoś obejść? W końcu
    jesteśmy w UE, a przepisy chyba zabraniają dyskryminacji ze względu na
    narodowość :)

    A patrząc na sprawę z innej strony - czemu w Polsce nie można takiej Mazdy
    sprzedawać za (17.500 euro x 3,90 zł) 68.250 zł, a trzeba żądać ponad 80.000
    zł? I nie piszcie, że podatki wyższe - nawet dodając VAT 4% i akcyzę 3 %
    (zakładając, że tej nie ma w Niemczech) cena powinna nie przekraczać 73.000
    zł. Poza tym część wyższych podatków rekompensują niższe koszty prowadzenia
    działalności przez firmy (importer/dealer). No a argument - "mały rynek,
    mała sprzedaż - nie to co w Niemczech" kazałby wnioskować, że w Luksemburgu
    (na przykład) cena takiej Mazdy pewnie wynosi ze 100.000 euro (no bo rynek
    jeszcze mniejszy). Poza tym - wysoka cena skutkuje niską sprzedażą, niska
    sprzedaż skutkuje wyższą ceną itd... A po auto trzeba jechać do Niemca
    (przez co niemiecka Mazda ma wyższą sprzedaż, a polska Mazda ma g....)

    Czy ktoś mądrzejszy ode mnie może mi ten paradoks wytłumaczyć? Na
    marginesie - przy Fordzie S-max nie ma takiej różnicy, ceny są podobne.

    pzdr
    A.

  • 2. Data: 2011-01-13 17:16:52
    Temat: Re: Nur fur deutche...
    Od: "gri" <s...@a...er>

    Użytkownik " A." <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > końcu
    > jesteśmy w UE, a przepisy chyba zabraniają dyskryminacji ze względu na

    Ta adnotacja oznacza, że auto jest z niemieckiej sieci dystrybucyjnej a nie
    zostało sprowadzone z innego kraju

    > A patrząc na sprawę z innej strony - czemu w Polsce nie można takiej Mazdy
    > sprzedawać za (17.500 euro x 3,90 zł) 68.250 zł, a trzeba żądać ponad
    > 80.000

    http://www.interauto.pl/mazda/5,64?&modeli=744954&ka
    tegoria=&rokprodod=&rokproddo=&przebod=&przebdo=&moc
    od=&mocdo=&paliwo=&cenaod=&cenado=&stan=&kolor=&meta
    lic=&klima=&klimaaut=&sort=createat&sortorder=asc&pa
    ge=1

  • 3. Data: 2011-01-13 17:27:37
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 13 Jan 2011 15:35:20 +0000 osobnik zwany A. wystukał:

    > Witam,
    > czy ktoś może wie jakie jest kryterium sprzedaży w Niemczech samochodów
    > "tylko dla Niemców" (np. http://tnij.org/nurfurdeutche - "KEIN Reimport
    > (deutsches Neufahrzeug)")?

    warto najpierw znać język. To co napisałeś oznacza tylko, że ten samochód
    nie pochodzi z reimportu do Niemiec z innego kraju i jest to nowy
    samochód wyprodukowany w Niemczech.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 4. Data: 2011-01-13 17:27:59
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 13 Jan 2011 15:35:20 +0000 (UTC), A. wrote:
    >czy ktoś może wie jakie jest kryterium sprzedaży w Niemczech
    >samochodów "tylko dla Niemców" (np. http://tnij.org/nurfurdeutche - "KEIN
    >Reimport (deutsches Neufahrzeug)")?

    Czekaj czekaj - mnie sie wydaje ze to ma znaczyc "zaden reimport - to
    jest nowe niemieckie auto".
    Czyzby cena zaskakiwala tez Niemcow i trzeba sie uwiarygodnic ?

    >jesteśmy w UE, a przepisy chyba zabraniają dyskryminacji ze względu na
    >narodowość :)

    Biznesy chodza roznymi drogami - moze ktos ma np wylacznosc na dany
    teren. Albo sprzedaz mazdy w Niemczech spadla i Mazda robi promocje.
    Nie wiem co unia na to - chyba niewiele, bo mimo ze czasem naklada
    jakies kary, to roznice w cenach sa nagminne.

    Umowy, upusty, premie za wykonanie planu ..

> [...]
    >(zakładając, że tej nie ma w Niemczech) cena powinna nie przekraczać 73.000

    wez pod uwage kurs euro z dnia ustalania cennika i rezerwe na zmiany
    kursowe .. i sie okaze ze wcale nie tak drozej nam sprzedaja.

    O ile w ogole - to jakas unikalna oferta, oficjalna cena z mazda.de
    jest 20490 euro. Z naszymi podatkami wychodzi 85kzl. Alez roluja tych
    Niemcow, nic dziwnego ze musza promocje organizowac :-)

    J.

  • 5. Data: 2011-01-13 17:42:45
    Od: " A." <a...@g...pl>

> [...]
    samochĂłd

    > nie pochodzi z reimportu do Niemiec z innego kraju i jest to nowy

    Ha... masz rację. Jak się człowiek na coś zafiksuje, to potem nie jest w
    stanie rozsądnie myśleć.

    A skoro jest tak jak jest, to już nie mam zielonego pojęcia po co kupować
    nową Mazdę w Polsce. Nawet dodając większy VAT i akcyzę jest się dobre 10%
    do przodu.
    pzdr.
    A.

  • 6. Data: 2011-01-13 17:46:10
    Od: " A." <a...@g...pl>

    > Ta adnotacja oznacza, że auto jest z niemieckiej sieci dystrybucyjnej a nie
    > zostało sprowadzone z innego kraju

    fakt, mój błąd.

> [...]
    cenado=&stan=&kolor=&meta
    li
    > c=&klima=&klimaaut=&sort=createat&sortorder=asc&page

    I dziękuję za dowód, że nie jest to pojedynczy przypadek, ale norma w
    normalnym kraju. U nas ani normy nie ma, ani normalności :)

    pozdrawiam
    Adam

  • 7. Data: 2011-01-13 17:50:01
    Od: " A." <a...@g...pl>

    > O ile w ogole - to jakas unikalna oferta, oficjalna cena z mazda.de
    > jest 20490 euro. Z naszymi podatkami wychodzi 85kzl. Alez roluja tych
    > Niemcow, nic dziwnego ze musza promocje organizowac :-)

    Rzecz w tym, że nie jest to oferta unikalna - podobnych jest co najmniej
    kilka (z różnych rejonów Niemiec).
    Może i cennikowo wygląda sprawa podobnie, ale w Polsce przedstawicie Mazdy
    robią problem z rabatem 2%, a w Niemczech dają 20%. Dlaczego zatem w Polsce
    też nie opłaca się dać klientowi 20% rabatu (a nawet 13%, żeby ten VAT i
    akcyzę pokryć)?
    pzdr
    A.

  • 8. Data: 2011-01-13 17:54:45
    Od: "gri" <s...@a...er>

    > Może i cennikowo wygląda sprawa podobnie, ale w Polsce przedstawicie Mazdy
    > robią problem z rabatem 2%, a w Niemczech dają 20%. Dlaczego zatem w
    > Polsce

    Z czegoś żyć trzeba. Mało sztuk, to marża musi być znaczna, by nie
    zbankrutować

    Sprzedaż Mazdy (styczeń - grudzień 2010)
    Model Egz.
    Mazda2 470
    Mazda3 1266
    Mazda5 101
    Mazda6 1166
    Mazda CX-7 559
    Mazda MX-5 60
    Mazda CX-9 135
    Razem 3 757

  • 9. Data: 2011-01-13 17:57:24
    Od: "gri" <s...@a...er>

    Użytkownik "gri" <s...@a...er> napisał w wiadomości
    > Z czegoś żyć trzeba. Mało sztuk, to marża musi być znaczna, by nie
    > zbankrutować

    Dla porównania :-)
    Chińskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (CAAM) poinformowało, że w
    2010 roku miejscowi producenci sprzedali łącznie 18,06 mln aut, z czego 13,8
    mln egz. stanowią auta osobowe.

  • 10. Data: 2011-01-13 18:02:05
    Od: "gri" <s...@a...er>

    > Dla porównania :-)