  • Data: 2011-01-13 17:27:59
    Temat: Re: Nur fur deutche...
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 13 Jan 2011 15:35:20 +0000 (UTC), A. wrote:
    >czy ktoś może wie jakie jest kryterium sprzedaży w Niemczech
    >samochodów "tylko dla Niemców" (np. http://tnij.org/nurfurdeutche - "KEIN
    >Reimport (deutsches Neufahrzeug)")?

    Czekaj czekaj - mnie sie wydaje ze to ma znaczyc "zaden reimport - to
    jest nowe niemieckie auto".
    Czyzby cena zaskakiwala tez Niemcow i trzeba sie uwiarygodnic ?

    >jesteśmy w UE, a przepisy chyba zabraniają dyskryminacji ze względu na
    >narodowość :)

    Biznesy chodza roznymi drogami - moze ktos ma np wylacznosc na dany
    teren. Albo sprzedaz mazdy w Niemczech spadla i Mazda robi promocje.
    Nie wiem co unia na to - chyba niewiele, bo mimo ze czasem naklada
    jakies kary, to roznice w cenach sa nagminne.

    Umowy, upusty, premie za wykonanie planu ..

    >A patrząc na sprawę z innej strony - czemu w Polsce nie można takiej Mazdy
    >sprzedawać za (17.500 euro x 3,90 zł) 68.250 zł, a trzeba żądać ponad 80.000
    >zł? I nie piszcie, że podatki wyższe - nawet dodając VAT 4% i akcyzę 3 %
    >(zakładając, że tej nie ma w Niemczech) cena powinna nie przekraczać 73.000

    wez pod uwage kurs euro z dnia ustalania cennika i rezerwe na zmiany
    kursowe .. i sie okaze ze wcale nie tak drozej nam sprzedaja.

    O ile w ogole - to jakas unikalna oferta, oficjalna cena z mazda.de
    jest 20490 euro. Z naszymi podatkami wychodzi 85kzl. Alez roluja tych
    Niemcow, nic dziwnego ze musza promocje organizowac :-)

    J.