  • 11. Data: 2010-04-01 07:59:28
    Temat: Re: Nowosci Pentaxa
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Janko Muzykant napisał(a):

    > Tak przy okazji - m42 i inne stare systemowce to wymarzony sprzęt dla...
    > filmowca. Spróbujcie kręcić ręcznie taką współczesną stałką z ćwiartką
    > obrotu af, że nie wspomnę o kitowych zoomach.

    Nie mam w tym temacie doświadczenia, ale czy aby na pewno?
    Jupiter 9 ma tego obrotu trzy ćwiartki, przy czym kręci się dość ciężko.
    A co jeśli zechcesz szybko zmienić płaszczyznę ostrości?

    A pod follow focus to chyba bez znaczenia ile stopni obrotu af.

    --
    Mirek

  • 12. Data: 2010-04-01 10:01:06
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    John Smith pisze:

    > Nie mam w tym temacie doświadczenia, ale czy aby na pewno?
    > Jupiter 9 ma tego obrotu trzy ćwiartki, przy czym kręci się dość ciężko.
    > A co jeśli zechcesz szybko zmienić płaszczyznę ostrości?

    Ciężko się kręci jak jest brudny :)

    > A pod follow focus to chyba bez znaczenia ile stopni obrotu af.

    Niby tak, ale powiedzmy, że w większości zastosowań amatorskich będzie
    się kręcić wprost pierścieniem.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 13. Data: 2010-04-01 11:34:32
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Janko Muzykant napisał(a):

    > Ciężko się kręci jak jest brudny :)

    Umówmy się, że "dość ciężko" jest kategorią umowną :-)
    Nie wiem czy mam brudny, może faktycznie jakbym dał jakiś nowy smar
    silikonowy to byłoby lżej. Na razie jest wyczuwalny opór, bardzo dobry
    do precyzyjnego ostrzenia, ale zupełnie się nie nadaje do szybkich zmian.

    --
    Mirek