  • 21. Data: 2009-09-09 20:50:47
    Temat: Re: Nowości Leiki
    Od: _rK_ <podazaj_za_adresem_w_@_stopce.pl>

    In <h892of$686$1@newsread.aster.pl> JD wrote:

    > czyli tak jak w smienie, można zapomnieć naciągnąć migawkę?

    W smienie nie mozna bylo zappomniec naciagnac migawki bo nie zrobiloby
    sie zdjecia. Co najwyzej filmu.
    Tutaj robisz zdjecie a drugoetapowo pozwalasz na naciagniecie migawki.
    Cos jak w klasycznym aparacie z recznym naciagiem.

    --
    [rK] http://robertkresa.com

  • 22. Data: 2009-09-09 21:35:06
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    _rK_ pisze:
    > PS. Co trzeba zrobic, zeby byc "ambasadorem marki"?
    > Czy "ambasadorom" przysluguje gratisowy sprzet?

    Tak, ale to raczej pomyśl o avonie. Też marka, niczego sobie ;)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 23. Data: 2009-09-09 22:09:13
    Od: _rK_ <podazaj_za_adresem_w_@_stopce.pl>

    In <h8973b$a6e$3@news.wp.pl> Janko Muzykant wrote:

    > Tak, ale to raczej pomyśl o avonie. Też marka, niczego sobie ;)

    Tak? Nie znam. Ile ma pixeli?

    --
    [rK] http://robertkresa.com

  • 24. Data: 2009-09-10 00:24:24
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    _rK_ wrote:
    > Ale na powaznie. Zwazywszy, ze moge uzyc obiektywow f=1.4 i jasniej, ze
    > moge z reki bez zadnego problemu robic 1/8 sek - w pewnym sensie
    > rekompensuje mi brak kosmicznych czulosci.

    Kosmiczne czułości nie są sensem życia i wyznacznikiem najlepszości
    aparatu :)
    Po pierwsze 1/8s jest do osiągnięcia spokojnie z stabilizowanymi
    matrycami. Pełnoklatkowa jest tylko w sony, ale dużym. Do małego body
    ciężko by było wepchać coś takiego. Sam czas jednak często dyskwalifikuje
    zdjęcia, po prostu np ludzie się ruszają itd. IMHO optimum to jest jakieś
    1/20s - przy kilku próbach raczej się trafi ostro. Tym bardziej jak robić
    serią i wybierać najlepsze.
    Po drugie obiektywy f/1.4 i jaśniejsze nawet są w innych systemach.
    Argumentem za leiką jest oczywiście f/0.95 ale nie można zapomnieć o cenie
    jego :)
    Po trzecie to f/1.4 na takiej matrycy daje ogromnie małą GO - wręcz nie do
    użytku w większości sytuacji zdjęciowych. Pod względem GO dla mnie
    optymalne w większości przypadków jest f/2 (crop) i f/2.8 na pełnej klatce.

    > W zamian dostaje ostry
    > obrazek, piekne kolorki, cicha migawke, dalmierz, "zwartosc" i
    > "kompaktowosc".

    Ta leika zdecydowanie jest niezłym aparatem z swoistym zestawem cech. No i
    jest bardzo ładna i starannie wykonana. Niestety jednak cenowo wiemy jak
    to wypada :)

    Swoją drogą pokazałem dzisiaj zdjęcia aparatu kilku osobom, które po
    prostu robią zdjęcia różnymi aparatami - od kompaktów do lustrzanek
    semi-profi. Opowiadałem o aparacie i pytałem o cenę :) Najwięcej ktoś
    wycenił aparat na 3000zł. Wszyscy byli w szoki, że cena jest deko inna ;)

    > Czerwona kropkne doloby sie jakos zakleic.
    > No co tam. Gdyby tylko nie te cukierki - bylbym jednym z frajerow,
    > zlapanych przez firme.

    Jak już chcesz kupić aparat to noś kropkę z honorem ;)

    > PS. Co trzeba zrobic, zeby byc "ambasadorem marki"?
    > Czy "ambasadorom" przysluguje gratisowy sprzet?

    Gratisowy raczej pewnie nie, ale z pewnością dostęp do nowości, jakieś
    rabaty, sponsorowane wystawy itd. Pewnie trochę tego jest.
    Możesz np zdobyć Grammy jak SEAL, zostać sławnym i obnosić się wszędzie z
    leiko-freakowstwem :) O takich podstawowych warunkach wstępu jak
    posiadanie 15 aparatów leica to nawet nie wspominam.

    d.

  • 25. Data: 2009-09-10 02:14:42
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Nieznajomy wrote:
    > To skandal ....
    > jak ta Leica może tak olewać Dominiczka ... ?

    To sobie Kowalski trollu jeden kup i badź szczęśliwy ustawiając ostrość na
    tak badziewnym LCD.
    W tej cenie to kpina i zdania nie zmienię. O ile w M9 można przeboleć, bo
    jest dalmierz - zawsze jasny, zawsze dający możliwość wyostrzenia o tyle w
    X1 to jesteś skazany na to nieszczęsne LCD do ostrzenia manualnego.

    d.

  • 26. Data: 2009-09-10 06:00:02
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    _rK_ pisze:

    > Tak? Nie znam. Ile ma pixeli?

    Oni tam raczej starają się ukrywać piksele :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /jako Polak oczywiście jestem tolerancyjny i uczciwy/

  • 27. Data: 2009-09-10 06:01:59
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    dominik pisze:
> [...]
    > semi-profi. Opowiadałem o aparacie i pytałem o cenę :) Najwięcej ktoś
    > wycenił aparat na 3000zł. Wszyscy byli w szoki, że cena jest deko inna ;)

    No bo tak ma leica. Można sobie zobaczyć, się pośmiać z ceny i tyle. W
    każdej dziedzinie życia są lejki.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /amerykańscy naukowcy odkryli, że stres jest niezdrowy/

  • 28. Data: 2009-09-11 18:48:13
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    Dnia Thu, 10 Sep 2009 08:01:59 +0200, Janko Muzykant napisał(a):

    > No bo tak ma leica. Można sobie zobaczyć, się pośmiać z ceny i tyle. W
    > każdej dziedzinie życia są lejki.

    :-)
    Dokładnie.
    Piotr