eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

  • X-Received: by 10.49.30.168 with SMTP id t8mr2017655qeh.8.1366501887484; Sat, 20 Apr
    2013 16:51:27 -0700 (PDT)
    X-Received: by 10.49.30.168 with SMTP id t8mr2017655qeh.8.1366501887484; Sat, 20 Apr
    2013 16:51:27 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!gp5no676672qab.0!news-out.go
    ogle.com!ef9ni2qab.0!nntp.google.com!gp5no4019290qab.0!postnews.google.com!gleg
    roupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Sat, 20 Apr 2013 16:51:27 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <kkv8ic$ed5$1@mx1.internetia.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=31.174.0.114;
    posting-account=8M0CvAkAAAB7M_iEIKzZJBrD5I452jG9
    NNTP-Posting-Host: 31.174.0.114
    References: <kksfth$248$1@news.task.gda.pl> <kktcg8$qvo$1@dont-email.me>
    <kktjpk$ms4$1@news.task.gda.pl> <kku5ov$c34$1@dont-email.me>
    <kkucj6$m0s$1@news.task.gda.pl>
    <7...@m...googlegroups.com>
    <kkuq6m$ods$1@node2.news.atman.pl>
    <e...@y...googlegroups.com>
    <kkuu5b$s8p$1@node2.news.atman.pl> <kkuvb4$goq$1@mx1.internetia.pl>
    <kkuvhe$tg9$1@node2.news.atman.pl> <kkv8ic$ed5$1@mx1.internetia.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <a...@g...com>
    Subject: Re: Nowoczesne ... luz ?
    From: k...@g...com
    Injection-Date: Sat, 20 Apr 2013 23:51:27 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2489902
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu niedziela, 21 kwietnia 2013 01:23:31 UTC+2 użytkownik Michoo napisał:
    > On 20.04.2013 22:58, Franlik wrote:
    >
    >
    >
    > > Ja nie mam tak zaawansowanego technologicznie samochodu.
    >
    > > Mój samochód spala tyle samo w jednym i drugim przypadku.
    >
    >
    >
    > Czym ty u licha jeździsz?
    >
    >
    >
    > > Co do odciążania hamulców, to ja wolę odciążać silnik.
    >
    > >
    >
    > Dla silnika przenoszenie obciążeń to normalna sytuacja - robi to przez
    >
    > większość czasu użytkowania pojazdu, hamulce max kilka procent a i tak
    >
    > wymienia się je częściej niż silnik. ;)
    >
    >
    >
    > Poza tym hamowanie silnikiem jest wygodne - nie trzeba nogą machać.
    >
    >
    >
    > --
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > Michoo

    Masz rację że normalna sytuacja ale tylko kiedy siła przenosi z tłoka na wał
    wykorbiony. W drugą stronę od wału na tłok nie jest korzystna. Oś korbowodu jest
    przesunięta względem osi tłoka. Przy uruchamianiu silnika rozrusznikiem moce i
    związane z tym siły są za małe żeby miało to znaczenie. Ale przy hamowaniu silnikiem
    mogą być duże. A tłok obciążony niekorzystnie. Na zdrowie silnikowi to nie wychodzi.
    Ale nie przejmuj się że nie wiedziałeś. Nie można wiedzieć wszystkiego. Tamten ze
    spalaniem że tyle samo jak na luzie i przy hamowaniu też czegoś nie wie. Pisze że
    niezbyt nowoczesne podawanie mieszanki. Znaczy się gaźnik. Przy hamowaniu silnikiem
    więcej pali bo podciśnienie do dyszy wolnych obrotów brane jest za przepustnicą.
    Dysza wolnych obrotów to sporawa dziurka. 3 do 4 razy mniejsza od dyszy głównej.
    Sporo paliwa może przez nią przelecieć. W silnikach z gaźnikiem jazda na luzie i
    hamowanie hamulcami jest oszczędniejsze od hamowania silnikiem.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: