-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!news.e-wro.pl!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Nowoczesne ... luz ?
Date: Sun, 21 Apr 2013 10:45:05 +0200
Organization: Miejskie Sieci Informatyczne e-wro
Lines: 36
Message-ID: <1mqcsoc9gv0db$.5anwpc9bwvwt$.dlg@40tude.net>
References: <kksfth$248$1@news.task.gda.pl> <kktcg8$qvo$1@dont-email.me>
<kktjpk$ms4$1@news.task.gda.pl> <kku5ov$c34$1@dont-email.me>
<kkucj6$m0s$1@news.task.gda.pl>
<7...@m...googlegroups.com>
<kkuq6m$ods$1@node2.news.atman.pl>
<e...@y...googlegroups.com>
<kkuu5b$s8p$1@node2.news.atman.pl> <kkuvb4$goq$1@mx1.internetia.pl>
<kkuvhe$tg9$1@node2.news.atman.pl> <kkv8ic$ed5$1@mx1.internetia.pl>
<a...@g...com>
NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: atena.e-wro.net 1366533865 3659 82.143.187.50 (21 Apr 2013 08:44:25 GMT)
X-Complaints-To: a...@e...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 21 Apr 2013 08:44:25 +0000 (UTC)
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2489930
[ ukryj nagłówki ]Dnia Sat, 20 Apr 2013 16:51:27 -0700 (PDT), k...@g...com
>>> Co do odciążania hamulców, to ja wolę odciążać silnik.
>> Dla silnika przenoszenie obciążeń to normalna sytuacja - robi to przez
>> większość czasu użytkowania pojazdu, hamulce max kilka procent a i tak
>> wymienia się je częściej niż silnik. ;)
>
> Masz rację że normalna sytuacja ale tylko kiedy siła przenosi z
> tłoka na wał wykorbiony. W drugą stronę od wału na tłok nie jest
> korzystna. Oś korbowodu jest przesunięta względem osi tłoka. Przy
> uruchamianiu silnika rozrusznikiem moce i związane z tym siły są za
> małe żeby miało to znaczenie. Ale przy hamowaniu silnikiem mogą być
> duże. A tłok obciążony niekorzystnie.
Ale przeciez co obrot tlok jest tak obciazony i w normalnej pracy.
W suwie wydechu cisnienie moze i male, ale w suwie sprezania wieksze.
W benzyniaku w czasie hamowania to cisnienie male, w dieslu takie
samo. Inna sprawa ze nie wiem czy bardziej szkodzi to sprezanie, czy
hamowanie tloka pod koniec suwu (ktore dziala na inna panewke i sruby
korbowodu). A wtedy sprezane powietrze pomaga. No i niska predkosc
pomaga, wiec wychodzi na to ze benzyniak cierpi wtedy bardziej, ale
nie z powodu przesuniecia osi.
> Pisze że niezbyt nowoczesne
> podawanie mieszanki. Znaczy się gaźnik. Przy hamowaniu silnikiem
> więcej pali bo podciśnienie do dyszy wolnych obrotów brane jest za
> przepustnicą. Dysza wolnych obrotów to sporawa dziurka. 3 do 4 razy
> mniejsza od dyszy głównej. Sporo paliwa może przez nią przelecieć.
> W silnikach z gaźnikiem jazda na luzie i hamowanie hamulcami jest
> oszczędniejsze od hamowania silnikiem.
Ale:
a) gaznikowcow juz prawie nie ma drogach,
b) sporo gaznikow odcinalo paliwo przy hamowaniu silnikiem.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 21.04.13 10:51 jerzu
- 21.04.13 10:52 jerzu
- 21.04.13 11:36 Franlik
- 21.04.13 12:27 k...@g...com
- 21.04.13 13:08 Robert Rędziak
- 21.04.13 14:27 Michał Baszyński
- 21.04.13 16:05 RoMan Mandziejewicz
- 21.04.13 16:06 RoMan Mandziejewicz
- 21.04.13 16:14 J.F.
- 21.04.13 16:24 Michoo
- 21.04.13 16:50 J.F.
- 21.04.13 16:53 RoMan Mandziejewicz
- 21.04.13 16:59 cef
- 21.04.13 17:08 Michoo
- 21.04.13 17:20 RoMan Mandziejewicz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=