eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.e-wro.pl!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Nowoczesne ... luz ?
    Date: Sun, 21 Apr 2013 10:45:05 +0200
    Organization: Miejskie Sieci Informatyczne e-wro
    Lines: 36
    Message-ID: <1mqcsoc9gv0db$.5anwpc9bwvwt$.dlg@40tude.net>
    References: <kksfth$248$1@news.task.gda.pl> <kktcg8$qvo$1@dont-email.me>
    <kktjpk$ms4$1@news.task.gda.pl> <kku5ov$c34$1@dont-email.me>
    <kkucj6$m0s$1@news.task.gda.pl>
    <7...@m...googlegroups.com>
    <kkuq6m$ods$1@node2.news.atman.pl>
    <e...@y...googlegroups.com>
    <kkuu5b$s8p$1@node2.news.atman.pl> <kkuvb4$goq$1@mx1.internetia.pl>
    <kkuvhe$tg9$1@node2.news.atman.pl> <kkv8ic$ed5$1@mx1.internetia.pl>
    <a...@g...com>
    NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: atena.e-wro.net 1366533865 3659 82.143.187.50 (21 Apr 2013 08:44:25 GMT)
    X-Complaints-To: a...@e...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 21 Apr 2013 08:44:25 +0000 (UTC)
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2489930
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Sat, 20 Apr 2013 16:51:27 -0700 (PDT), k...@g...com
    >>> Co do odciążania hamulców, to ja wolę odciążać silnik.
    >> Dla silnika przenoszenie obciążeń to normalna sytuacja - robi to przez
    >> większość czasu użytkowania pojazdu, hamulce max kilka procent a i tak
    >> wymienia się je częściej niż silnik. ;)
    >
    > Masz rację że normalna sytuacja ale tylko kiedy siła przenosi z
    > tłoka na wał wykorbiony. W drugą stronę od wału na tłok nie jest
    > korzystna. Oś korbowodu jest przesunięta względem osi tłoka. Przy
    > uruchamianiu silnika rozrusznikiem moce i związane z tym siły są za
    > małe żeby miało to znaczenie. Ale przy hamowaniu silnikiem mogą być
    > duże. A tłok obciążony niekorzystnie.

    Ale przeciez co obrot tlok jest tak obciazony i w normalnej pracy.
    W suwie wydechu cisnienie moze i male, ale w suwie sprezania wieksze.

    W benzyniaku w czasie hamowania to cisnienie male, w dieslu takie
    samo. Inna sprawa ze nie wiem czy bardziej szkodzi to sprezanie, czy
    hamowanie tloka pod koniec suwu (ktore dziala na inna panewke i sruby
    korbowodu). A wtedy sprezane powietrze pomaga. No i niska predkosc
    pomaga, wiec wychodzi na to ze benzyniak cierpi wtedy bardziej, ale
    nie z powodu przesuniecia osi.

    > Pisze że niezbyt nowoczesne
    > podawanie mieszanki. Znaczy się gaźnik. Przy hamowaniu silnikiem
    > więcej pali bo podciśnienie do dyszy wolnych obrotów brane jest za
    > przepustnicą. Dysza wolnych obrotów to sporawa dziurka. 3 do 4 razy
    > mniejsza od dyszy głównej. Sporo paliwa może przez nią przelecieć.
    > W silnikach z gaźnikiem jazda na luzie i hamowanie hamulcami jest
    > oszczędniejsze od hamowania silnikiem.

    Ale:
    a) gaznikowcow juz prawie nie ma drogach,
    b) sporo gaznikow odcinalo paliwo przy hamowaniu silnikiem.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: