-
1. Data: 2013-04-20 00:19:33
Temat: Nowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt niskie obroty.
Od: anacron <a...@a...pl>
No właśnie, pytanie do speców od silników, Co "grozi" za jeżdżenie autem
z silnikiem diesla na zbyt niskich obrotach? Te nowoczesne (małe) wcale
nie są nisko obrotowe i z całą pewnością przełączanie na wyższy bieg
przy 2000 obr./min im nie służy, ale co konkretnie można uszkodzić?
Pozdrawiam
-
2. Data: 2013-04-20 01:10:54
Temat: Re: Nowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt niskie obroty.
Od: k...@g...com
W dniu sobota, 20 kwietnia 2013 00:19:33 UTC+2 użytkownik anacron napisał:
> No właśnie, pytanie do speców od silników, Co "grozi" za jeżdżenie autem
>
> z silnikiem diesla na zbyt niskich obrotach? Te nowoczesne (małe) wcale
>
> nie są nisko obrotowe i z całą pewnością przełączanie na wyższy bieg
>
> przy 2000 obr./min im nie służy, ale co konkretnie można uszkodzić?
>
>
>
> Pozdrawiam
Trzeba by najpierw spytać konstruktora silnika czy przy 2000 obr/min jest
wystarczająco wysokie ciśnienie oleju. Jeśli jest to nic się nie może uszkodzić.
-
3. Data: 2013-04-20 01:14:12
Temat: Re: Nowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt niskie obroty.
Od: anacron <a...@a...pl>
W dniu 20.04.2013 01:10, k...@g...com pisze:
>
> Trzeba by najpierw spytać konstruktora silnika czy przy 2000 obr/min
> jest wystarczająco wysokie ciśnienie oleju. Jeśli jest to nic się
> nie może uszkodzić.
W instrukcji mojego napisali, że należy go utrzymywać między 2 a 4 tys.
obr./min, a to CRDI.
-
4. Data: 2013-04-20 01:21:25
Temat: Re: Nowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt niskie obroty.
Od: k...@g...com
W dniu sobota, 20 kwietnia 2013 01:14:12 UTC+2 użytkownik anacron napisał:
> W dniu 20.04.2013 01:10, k...@g...com pisze:
>
> >
>
> > Trzeba by najpierw spytać konstruktora silnika czy przy 2000 obr/min
>
> > jest wystarczająco wysokie ciśnienie oleju. Jeśli jest to nic się
>
> > nie może uszkodzić.
>
>
>
> W instrukcji mojego napisali, że należy go utrzymywać między 2 a 4 tys.
>
> obr./min, a to CRDI.
to tyle utrzymuj.
-
5. Data: 2013-04-20 08:29:51
Temat: Re: Nowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt niskie obroty.
Od: ZIWK <w...@o...pl>
W dniu 2013-04-20 00:19, anacron pisze:
> No właśnie, pytanie do speców od silników, Co "grozi" za jeżdżenie autem
> z silnikiem diesla na zbyt niskich obrotach? Te nowoczesne (małe) wcale
> nie są nisko obrotowe i z całą pewnością przełączanie na wyższy bieg
> przy 2000 obr./min im nie służy, ale co konkretnie można uszkodzić?
>
Przede wszystkim panewki - główne, oraz stóp korbowodów.
Czopy wału korbowego są oddzielnie od panewek warstwą oleju silnikowego
- podawanego przez pompę olejową. Obroty pompy a więc i ciśnienie oraz
ilość oleju są zazwyczaj uzależnione od obrotów wału korbowego (pompa
jest zwykle napędzana od niego) - jeśli obroty są za niskie to wał
zamiast "pływać" na warstwie oleju styka się "na sucho" panewką mocno
trze o nią.
Najbardziej niebezpieczna jest sytuacja, w której przy bardzo niskich
obrotach (małe ciśnienie oleju!) kierowca jedzie "z butem w podłodze"
zamiast zmienić bieg na niższy - bo dodatkowo jeszcze wtedy występują
największe naciski korbowodów na wał i wału na blok silnika.
Wysokoobrotowość współczesnych diesli wynika też z chorego IMHO
współczesnego trendu do downsizingu - czyli żyłowania wielkich mocy z
małych pojemności - można sobie porównać duże szerokości panewek z
klasycznych silników rzędu o wydajności max 50KM na litr pojemności i
"nowoczesnych" o małych i wąskich panewkach i 100KM/l... Te silniki nie
mają szans dożyć 500 000km przebiegu :(
--
/\ Wojciech Smagowicz - Kraków /\
/\ SzpachelSzmelcPussyWagen - Polo '93 /\
-
6. Data: 2013-04-20 09:20:43
Temat: Re: Nowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt niskie obroty.
Od: megrims <m...@i...pl>
On 04/20/2013 08:29 AM, ZIWK wrote:
> W dniu 2013-04-20 00:19, anacron pisze:
(ciach) Te silniki nie
> mają szans dożyć 500 000km przebiegu :(
I o to chodzi właśnie.
--
http://www.pobralem.pl
I'm still clean....
https://www.facebook.com/PomocDlaAdasiaKalinskiego
http://www.youtube.com/watch?v=eoR9JFMx_-o
-
7. Data: 2013-04-20 10:24:45
Temat: Re: Nowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt niskie obroty.
Od: jerzu <t...@i...pl>
On Fri, 19 Apr 2013 16:21:25 -0700 (PDT), k...@g...com wrote:
>to tyle utrzymuj.
To mu spalanie wzrośnie i znowu będzie jęczał. I tak źle, i tak
niedobrze.
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@i...pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145
-
8. Data: 2013-04-20 10:31:48
Temat: Re: Nowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt niskie obroty.
Od: anacron <a...@a...pl>
W dniu 20.04.2013 08:29, ZIWK pisze:
> Czopy wału korbowego są oddzielnie od panewek warstwą oleju silnikowego
> - podawanego przez pompę olejową. Obroty pompy a więc i ciśnienie oraz
> ilość oleju są zazwyczaj uzależnione od obrotów wału korbowego (pompa
> jest zwykle napędzana od niego) - jeśli obroty są za niskie to wał
> zamiast "pływać" na warstwie oleju styka się "na sucho" panewką mocno
> trze o nią.
To samo akurat dotyczy chyba silników małych benzynowych, właściwie
wszystkich siników spalinowych? A co z dmumasą (cokolwiek to jest) i
innymi kosztownymi częściami? Pytam o dwumasę, bo mechanik w ASO coś tam
wspominał właśnie o niskich obrotach i dwumasie. Usłyszałem też coś w
stylu, że oszczędzając na paliwie (obrotach) odkładam na remont silnika
i to szybki.
> Wysokoobrotowość współczesnych diesli wynika też z chorego IMHO
> współczesnego trendu do downsizingu
Ale to w jakimś stopniu się sprawdza, 1,4 CRDI z 2012 jeździ o niebo
lepiej niż fiatowski 1,9 JTD sprzed lat (porównuje akurat te, bo stoją
obok siebie na podwórku).
> Te silniki nie mają szans dożyć 500 000km przebiegu :(
Czas pokaże, w moim przypadku to kilka lat.
-
9. Data: 2013-04-20 10:55:54
Temat: Re: Nowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt niskie obroty.
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Fri, 19 Apr 2013 16:10:54 -0700 (PDT), k...@g...com
<k...@g...com> wrote:
> Trzeba by najpierw spytać konstruktora silnika czy przy 2000 obr/min jest
wystarczająco wysokie ciśnienie oleju. Jeśli jest to nic się nie może uszkodzić.
Rozjaśnisz?
RR.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti na-6 mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
-
10. Data: 2013-04-20 10:59:08
Temat: Re: Nowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt niskie obroty.
Od: tá´Ź
anacron wrote:
> No właśnie, pytanie do speców od silników, Co "grozi" za jeżdżenie autem
> z silnikiem diesla na zbyt niskich obrotach? Te nowoczesne (małe) wcale
> nie są nisko obrotowe i z całą pewnością przełączanie na wyższy bieg
> przy 2000 obr./min im nie służy, ale co konkretnie można uszkodzić?
Dwumasę i panewki, poza tym zmienna geometria turbiny w końcu się zatnie,
jak nie będziesz z tego korzystał.
--
ss??q s? ??u??ou??