  • 101. Data: 2010-08-05 17:15:59
    Temat: Re: Nowe procesorki
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    Użytkownik wrote:
    > W poście <i3ekhm$4qj$1@news.onet.pl>,
    > Janko Muzykant nabazgrał:

    > Też się przejechałem na Chieftecu. Acz obudowy robią zacne.

    Dlatego też wyraźnie pisałem w innej części tego wątku "w
    ostateczności" przy Chieftecu, bywa że lepsze modecomy są
    parametrami lepsze od słabszych modeli Chiefa.

    Albert Einstein (1879-1955)

  • 102. Data: 2010-08-05 17:29:07
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    Janko Muzykant wrote:

    > Wiara w nazwę :)

    Ależ skąd, twoja ukochana: http://pl.wikipedia.org/wiki/Statystyka
    i *BARDZO* dobre źródła danych ;) o awaryjności, plus własne
    doświadczenia.

    > Jeszcze raz - to jest zupełnie inna konstrukcja, z aktywnym
    > pcf, trzy razy cięższa z wiatrakiem jak helikopter. Miałem raz
    > w łapach, spróbuję zaufać. Będzie wariował - pójdzie do śmieci.

    ZASILACZ-lub-jego-NAPI%C4%98CIA-sprawd%C5%BA/

    > Z 2006 roku? :)

    Nie, "tylko" z 2009r.
    "Ten post był edytowany przez prabab dnia: 18 Sierpień 2009 -
    19:54",
    Faktycznie się rozjechały ceny i nie uwzględnione są monstra
    po 1000W, jednakże wątek jest cały czas "żywy", udzielane są
    rady dotyczące teraz oferowanych zasilaczy.

    > Nie robi dobrych tylko sprawne. Ilekroć zachciało mi się
    > ''lepiej'' z asusem czy msi, coś zgrzytało.

    Poczekamy aż się nadziejesz na jakieś egzotyczne rozwiązanie
    czy ograniczenie nie występujące u innych producentów mobo..

    > Nie, ostatnie problemy skończyły się jakoś koło 2000 roku. Za to
    > przejąłem kiedyś firmę z dziesiątką przypadkowych pecetów
    > (Fever, Mercury, płyty ecs) masakra...

    Pady kart graficznych 3 na 4 to dla mnie za dużo jak na
    przypadek. Jest to możliwe, dopuszczam taką opcję, ale
    jednak w moim odczuciu średnio prawdopodobne.

    Albert Einstein (1879-1955)

  • 103. Data: 2010-08-05 17:38:35
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Maciej 'AbrahaM' Piotrowski pisze:
    > Poczekamy aż się nadziejesz na jakieś egzotyczne rozwiązanie
    > czy ograniczenie nie występujące u innych producentów mobo..

    Już się raz nadziałem, nie dało się postawić win98 :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 104. Data: 2010-08-05 17:51:04
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Gotfryd Smolik news napisał:

    > Akurat aktualnie siedzę przy Intelu, ale poprzednio miałem AMD i jakoś
    > żyję, pewnie i dziś nie jest tak źle :)

    W tej chwili AMD odpada (dla mnie) bo bardzo źle wypada jeśli chodzi
    o pobór energii. Procki odpowiadające i5/i7 Intela ciągną nawet 20%
    więcej prądu.

    m.

  • 105. Data: 2010-08-05 17:54:37
    Od: Tomasz Bojakowski <m...@W...chrum.pl>

    On Wed, 04 Aug 2010 20:04:11 +0200, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:
    > Ale ponieważ dni ddr2 są policzone, a jest okazja pozbyć się 8GB kostek,
    > jest też okazja przejść na ddr3 i całą resztę. No i właśnie, jaką? i3,
    > i5, które co może? i7 raczej odpada, nie widzę sensu przepłacać. Szukam
    > porady praktycznej, bo na razie mało kto posiada te procesorki.

    i5-750, 8Gb RAM, płyta jakiś Gigabyte.
    Do tego jakas grafika ATI.
    A... i Windows 7 x64.

    PS CS5 śmiga całkiem miło (po zaktualizowaniu driverów nawet wspomaganie
    OpenGL nie muli). Lightroom trochę gorzej.
    Generalnie, jak by się pobawić w "tuning" systemu, ramdyski itd.
    to by pewnie chodził jeszcze lepiej.

    Pozdrawiam,
    T.
    --
    http://www.tomasz.bojakowski.com
    Należy wybaczać swym wrogom, nie wcześniej jednak, niż ich powieszą.

  • 106. Data: 2010-08-05 17:56:17
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Janko Muzykant napisał:
    > Jeszcze raz - to jest zupełnie inna konstrukcja, z aktywnym pcf, trzy
    > razy cięższa z wiatrakiem jak helikopter. Miałem raz w łapach, spróbuję
    > zaufać. Będzie wariował - pójdzie do śmieci.

    I będzie hałasował jak helikopter. Też kupiłem Modecoma, sprzedawca
    zachwalał mi, że to cichy (i tani) model. Po tygodniu odniosłem
    i grzecznie dopłaciłem 2 stówy do BeQuieta...

    m.

  • 107. Data: 2010-08-05 17:56:46
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia 05 Aug 2010 17:51:04 GMT, Mikolaj Machowski napisał(a):

    > W tej chwili AMD odpada (dla mnie) bo bardzo źle wypada jeśli chodzi
    > o pobór energii. Procki odpowiadające i5/i7 Intela ciągną nawet 20%
    > więcej prądu.

    URL?

    "Nie zawsze wola ministrów wyznacza bieg historii i niekoniecznie
    pontyfikat kapłanów porusza rękoma Boga."

  • 108. Data: 2010-08-05 18:09:32
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Andrzej Libiszewski napisał:

    > URL?

    Nie fiszkuję sobie takich rzeczy. Toms Hardware, Anandtech, testy sprzed
    6-9 miesięcy jak kompletowałem sobie nowy komputer.

    m.

  • 109. Data: 2010-08-05 18:14:12
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia 05 Aug 2010 18:09:32 GMT, Mikolaj Machowski napisał(a):

    > Nie fiszkuję sobie takich rzeczy. Toms Hardware, Anandtech, testy sprzed
    > 6-9 miesięcy jak kompletowałem sobie nowy komputer.

    Pytałem, bo pobór mocy w szczycie to jedno (i tu intel z reguły wypada
    oszczędniej), a pobór niski (czyli przez większość czasu) to drugie, i tu
    jak się zdaje, AMD nie ma się czego wstydzić.

  • 110. Data: 2010-08-05 21:00:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 Aug 2010, Santana wrote:

    > Użytkownik "Janko Muzykant" <j...@w...pl> napisał
    [...]

    > Babcia wizjonerka :) Tak się, mniej więcej, "energooszczędne" zachwują :)

    Nie, "zwykłe" też.
    Wystarczy uwzględnić koszt wymiany sprzętu, a nie tylko ilość pożartego
    prądu :)

    Zimny metal:
    - ma mniejszą rezystancję, co powoduje przepływ większego prądu w impulsie
    przy włączaniu
    - jest mniej plastyczny, zaś pozwijany przewód (w "świecącej" części)
    generuje wystarczające pole magnetyczne, aby sam z tym polem oddziaływał
    na tyle silnie że pojawiają się widoczne odkształcenia żarnika

    W efekcie istotny element ograniczający czas życia żarówki to właśnie
    ilość włączeń, a zjawisko przepalenia w momencie włączenia jest
    znane chyba każdemu (włącznie z przypadkami wywalenia bezpieczników
    od zapalonego łuku, szczególnie jeśli żarówka nie była próżniowa)
    Żeby nie było - jak ktoś jest ambitny, to może zjawisko praktycznie
    wyeliminować, podając przed włączeniem ograniczony prąd :)

    pzdr, Gotfryd