eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNowe opony, a oś
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 151

  • 31. Data: 2011-04-05 15:37:26
    Temat: Re: Nowe opony, a oś
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-04-05 15:23, to pisze:
    > begin AL
    >
    >> 1. nie mowimy tu o ESP
    >
    > Niby dlaczego?
    >
    a jaki wplyw ma ESP w temacie watku?


    >> 2. jak ci zarzuci tyl to zrabisz juz tylko baczka (popatrz co sie dzieje
    >> na torach czy innych rajdach (np. grupa N))
    >
    > ROTFL! Ty już lepiej nic nie mów.
    >
    no tak argumenty?

    >> 3. jak myslisz dlaczego przy
    >> wyjsciu z zakretu dodaje sie (a raczej powinno) gazu? (i odpowiedzi
    >> poprawna nie jest prosty kawek drogi przed toba)
    >
    > Piłeś?
    >
    dzieciaku, jak piles to nawet przed klawiatura nie siadaj bo bredzisz

    --
    pozdr
    Adam (AL)
    TG


  • 32. Data: 2011-04-05 15:42:06
    Temat: Re: Nowe opony, a oś
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-04-05 15:27, to pisze:
    > begin Kenjiro
    >
    >> Niedawno kupiłem auto z zestawem używanych opon letnich, niestety przy
    >> ich zakładaniu okazało się, że jedna jest pęknięta. Kupiłem więc dwie
    >> nowe opony, ale byłem zaskoczony, że założono mi je na tył, a nie na
    >> przód. Facet mówił, że to jakaś nowa szkoła:)
    >>
    >> Spotkaliście się z takim podejściem? W tej chwili mam więc 5-letnie
    >> GoodYeary na przedzie i nowe Bridgestony z tyłu. Zostawić tak jak jest,
    >> czy dokupić jeszcze 2 nowe Bridgestony i dać na przód?
    >
    > 5-cio letnie to trochę stare, nawet jak mają dobry bieżnik. Najlepiej kup
    > drugą parę i się nie wygłupiaj. A jak nie kupisz to (w aucie FWD) masz
    > taki wybór.
    >
    opony 5-cio letnie - jesli nie byly katowane - sa nadal sprawne i nie
    powinny ustepowac nowym (przy zalozeniu, ze bieznik jest podobnej
    wysokosci).

    > - Dajesz lepsze na przód, wtedy masz lepszą trakcję i hamowanie (!),

    wytlumacz dlaczego hamowanie jest lepsze jesli przednie opony maja
    wyzszy bieznik? Uzasadnij w oparciu o prawa fizyki.

    a w
    > zakręcie w ekstremalnej sytuacji może Cię zacząć wyprzedzać tył, ale jak
    > umiesz, to skontrujesz, a jak masz ESP to ono to (do pewnego stopnia)
    > wyrówna za Ciebie.
    >
    > - Dajesz lepsze na tył, wtedy masz gorszą trakcję i hamowanie (!), a w
    > zakręcie w ekstremalnej sytuacji pojedziesz prosto zamiast skręcić i
    > zazwyczaj znajdziesz się na przeciwnym pasie zanim cokolwiek z tym
    > zdążysz zrobić.
    >
    czlowieku przejdz sie na jakis kurs doszkalajacy technike jazdy.
    Proponuje ADAC jesli watpisz w rodzime szkoly.


    --
    pozdr
    Adam (AL)
    TG


  • 33. Data: 2011-04-05 15:46:16
    Temat: Re: Nowe opony, a oś
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin AL

    >> Niby dlaczego?
    >>
    > a jaki wplyw ma ESP w temacie watku?

    Taki, że świetnie sobie radzi z niewielkimi poślizgami nadsterownymi, a z
    podsterownymi prawie wcale.

    --
    "An intelligent man is sometimes forced to be drunk
    to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway


  • 34. Data: 2011-04-05 16:17:35
    Temat: Re: Nowe opony, a oś
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 05 Apr 2011 15:35:37 +0200, AL napisał(a):

    > nie wiem gdzie to sprawdzales - ale osoba, ktora byla Twpim instruktorem
    > chyba nigdy w rajdach nie startowala (a moze nie bylo zadnej osoby?)


    Zdradzę Ci wielką tajemnicę - ja też nie startowałem. I na razie nie
    zamierzam.
    Zdradzę Ci jeszcze większą tajemnicę - ruch drogowy to nie rajdy. Byłoby
    miło, jakbyś sobie zdał z tego sprawę.

    >
    >>> A reasumujac, nalezy podkreslic tu fakt, ze roznice sa minimalne i
    >>> zauwazalne dopiero w sytuacjach ekstremalnych a nie jadac na niedzielna
    >>> wycieczke czy w jezdzie po miescie.
    >>
    >> tak, są minimalne. Niemniej jednak dopiero założenie łysych Michelinów MXL
    >> (legendarne opony o legendarnie złym zachowaniu na mokrym/śniegu, nawet jak
    >> były nowe) na tył (przy dobrych zimowych z przodu) i wjazd na oblodzony
    >> plac pozwolił ZMUSIĆ takiego BX-a do zarzucenia tyłem, po raz pierwszy w
    >> jego historii.
    >> ZMUSIĆ. To znaczy, że na suchym asfalcie w tej sytuacji być może bym już
    >> dachował.
    >> I podkreślam - zarzucenia. Poślizgu. Całkiem łatwego do kontrolowania.
    >> Nawet mając zwykłe letnie (czyli nie MXL) z tyłu nie udało się tego zrobić
    >> - zawsze odjeżdzał pierwszy przód.
    >> Mając różnicę typu trochę używane/nowe nie będę się przejmował w ogóle.
    >>
    > ale o czym Ty piszesz.
    > Ty piszesz o ruszaniu z miejsca.

    że co??????? tak, z pewnością powyżej jest opis ruszania z miejsca,
    bezapelacyjnie.

    > Gratuluje wyboru w zakladaniu zima opon zoimowych na jedna os tylko.
    > W tej sytuacji wiadomo, ze zalozysz na przod, bo takim celem kupiles te
    > zimowe opony aby ruszyc z miesca, pod gorke i sie toczyc.

    gratuluję jasnowidzenia.
    tylko weź szmatkę i przeczyść sobie kulę, bo troche brudna jest.

    > a powiedz to tym ludziom co w rajdach startuja

    a pilotom jumbojetów też muszę? ale Kubicy to pewnie muszę to powiedzieć
    co?



    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.


  • 35. Data: 2011-04-05 16:37:05
    Temat: Re: Nowe opony, a oś
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>


    > tak, są minimalne. Niemniej jednak dopiero założenie łysych Michelinów MXL
    > (legendarne opony o legendarnie złym zachowaniu na mokrym/śniegu, nawet jak
    > były nowe) na tył (przy dobrych zimowych z przodu) i wjazd na oblodzony
    > plac pozwolił ZMUSIĆ takiego BX-a do zarzucenia tyłem, po raz pierwszy w
    > jego historii.
    > ZMUSIĆ. To znaczy, że na suchym asfalcie w tej sytuacji być może bym już
    > dachował.
    > I podkreślam - zarzucenia. Poślizgu. Całkiem łatwego do kontrolowania.
    > Nawet mając zwykłe letnie (czyli nie MXL) z tyłu nie udało się tego zrobić
    > - zawsze odjeżdzał pierwszy przód.

    Bo samochody cywilne projektuje sie tak zeby byly podsterowne.


  • 36. Data: 2011-04-05 17:06:11
    Temat: Re: Nowe opony, a oś
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin AL

    > opony 5-cio letnie - jesli nie byly katowane - sa nadal sprawne i nie
    > powinny ustepowac nowym (przy zalozeniu, ze bieznik jest podobnej
    > wysokosci).

    Będą.

    >> - Dajesz lepsze na przód, wtedy masz lepszą trakcję i hamowanie (!),
    >
    > wytlumacz dlaczego hamowanie jest lepsze jesli przednie opony maja
    > wyzszy bieznik? Uzasadnij w oparciu o prawa fizyki.

    Stare gumy są dużo gorsze na mokrym bo guma z czasem twardnieje, a
    bieżnik się ściera, więc gorzej odprowadza wodę. Na suchym trochę zużyte
    opony mogą być czasem minimalnie lepsze.

    > czlowieku przejdz sie na jakis kurs doszkalajacy technike jazdy.
    > Proponuje ADAC jesli watpisz w rodzime szkoly.

    Wsiądź może w samochód i pokonaj kilka zakrętów, zamiast wczytywać się w
    jakiś głupawe testy. Ten polski widziałem i nie chce mi się nawet
    komentować tych bzdetów.

    --
    "An intelligent man is sometimes forced to be drunk
    to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway


  • 37. Data: 2011-04-05 17:39:25
    Temat: Re: Nowe opony, a oś
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Waldek Godel" <n...@o...info> napisał w wiadomości
    news:1g3hu7zzhc8zl$.dlg@lepper.institute.com...
    > Dnia Tue, 5 Apr 2011 14:17:35 +0200, J.F. napisał(a):
    >> Zademonstrujesz ze potrafisz opanowac tyl w podobnej sytuacji, to
    >> ci przyznam racje - Ty zakladaj lepsze opony na przod :-)
    > a ty zademonstrujesz, że potrafisz opanować przód w takiej sytuacji lecący
    > na wprost na barierę, albo - co gorsza - na przeciwny pas?

    Ja ratowałem zimą lecący przód (był zakręt a waliłem prosto w budynek) za
    pomocą ręcznego. Jak autem obróciło to przód jakoś złapał w pewnym momencie
    śnieg i wyprowadziłem rzucający się tył.
    Także oprócz ręcznego niewiele jest możliwości wyprowadzania. Kotwicy pod
    ręką nie mam

    --
    Irokez


  • 38. Data: 2011-04-05 17:41:19
    Temat: Re: Nowe opony, a oś
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-04-05 16:17, Waldek Godel pisze:
    > Dnia Tue, 05 Apr 2011 15:35:37 +0200, AL napisał(a):
    >
    >> nie wiem gdzie to sprawdzales - ale osoba, ktora byla Twpim instruktorem
    >> chyba nigdy w rajdach nie startowala (a moze nie bylo zadnej osoby?)
    >
    >
    > Zdradzę Ci wielką tajemnicę - ja też nie startowałem. I na razie nie
    > zamierzam.
    > Zdradzę Ci jeszcze większą tajemnicę - ruch drogowy to nie rajdy. Byłoby
    > miło, jakbyś sobie zdał z tego sprawę.
    >
    alez ja jezdze tylko 'cywilnie'.
    Natomiast mialem juz przyjemnosc zrobic baczka na rondzie w zimie (nie
    jest to przyjemne).

    Proby lotniskowe na mokrej tafli tez pokrywaja sie z cywilna obserwacja.

    A jednym z lepiej obrazowych - moim zdaniem - testow opon byla
    przejazdzka zima AX'em 1.5D - bardzo ciezki przod w stosunku do lekkiego
    tylu auta (wystarczylo zostawic letnie pony z tylu a zimowe na przod a
    potem zamiana) - nie potrzeba bylo wiele by wpasc w poslizg i sprawdzic
    skutecznosc tego co twierdza na testach z oponami (tzn lepsze na tyl -
    pierwsze wieksze rondo potwierdzalo ta teorie) - samochodzik idealnie
    nadawal sie do sprawdzenia tego w zyciu (bez przesady).

    Dlatego napisalem wczesnie: sytuacje extremalne.
    A takie zdarzaja sie nieprzewidywalnie i albo z nich wyjdziesz calo albo
    nie. Ale warto czasem dac szanse temu pierwszemu :)


    --
    pozdr
    Adam (AL)
    TG


  • 39. Data: 2011-04-05 17:53:09
    Temat: Re: Nowe opony, a oś
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-04-05 17:06, to pisze:
    > begin AL
    >
    >> opony 5-cio letnie - jesli nie byly katowane - sa nadal sprawne i nie
    >> powinny ustepowac nowym (przy zalozeniu, ze bieznik jest podobnej
    >> wysokosci).
    >
    > Będą.

    obecnie stosuje sie inne mieszanki niz 20 lat wczesniej - substancje
    przeciwstarzeniowe- antyutleniacze i antyozonanty, wiec okres
    'starzenia' sie gumy wydluzyl sie.
    Normy wojskowe to bodajze 10lat (o ile nie dluzej) i guma nie powinna
    zmienic wlasciwosci.

    <cytat>
    Substancje przeciwstarzeniowe opóźniają przebieg procesów niszczenia
    gumy pod wpływem tlenu, ciepła, ozonu, światła, które określa się jako
    starzenie gumy. Pod względem budowy chemicznej substancje
    przeciwstarzeniowe dzielą się na pochodne fenoli i amin. W procesie
    ochrony gumy różnią się one skutecznością. Odrębną grupę stanowią
    antyozonanty, najczęściej pochodne p-fenylenodwuaminy. Chronią one gumę
    przed spękaniami, powstającymi na powierzchni pod wpływem zawartego w
    powietrzu ozonu.
    </cytat>

    >
    >>> - Dajesz lepsze na przód, wtedy masz lepszą trakcję i hamowanie (!),
    >>
    >> wytlumacz dlaczego hamowanie jest lepsze jesli przednie opony maja
    >> wyzszy bieznik? Uzasadnij w oparciu o prawa fizyki.
    >
    > Stare gumy są dużo gorsze na mokrym bo guma z czasem twardnieje, a
    > bieżnik się ściera, więc gorzej odprowadza wodę.

    mowisz znowu w kategoriach extremum (tak mieszanka twardnieje - w
    niskich temperaturach, na skutek starzenia (ale patrz odpowiedz wyzej) )

    Dodatkowo zauwaz, ze aquaplaning bedzie bardziej niebezpieczny na
    tylnych kolach - podczas hamowania dod. odciazonych.
    http://www.opony.com.pl/artykul/technika-jazdy-w-zak
    recie/?id=927

    > Na suchym trochę zużyte
    > opony mogą być czasem minimalnie lepsze.
    >


    <cyat>
    Michelin zaleca ograniczenie ryzyka dzięki montowaniu nowych lub mniej
    zużytych opon na tylnej osi, aby:
    - zwiększyć bezpieczeństwo na zakrętach.
    - zwiększyć bezpieczeństwo hamowania.
    </cytat>

    >> czlowieku przejdz sie na jakis kurs doszkalajacy technike jazdy.
    >> Proponuje ADAC jesli watpisz w rodzime szkoly.
    >
    > Wsiądź może w samochód i pokonaj kilka zakrętów, zamiast wczytywać się w
    > jakiś głupawe testy. Ten polski widziałem i nie chce mi się nawet
    > komentować tych bzdetów.
    >
    ja doswiadczylem tego, a Ty?


    --
    pozdr
    Adam (AL)
    TG


  • 40. Data: 2011-04-05 17:54:53
    Temat: Re: Nowe opony, a oś
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "AL" <a...@s...tam> napisał w wiadomości
    news:inf41h$ast$1@inews.gazeta.pl...

    > 3. jak myslisz dlaczego przy wyjsciu z zakretu dodaje sie (a raczej
    > powinno) gazu?

    Polonez na wyjściu z zakrętu na zmoczonym i śliskim asfalcie zaliczył
    rzucanko z lewa na prawo po czym bączek i rów. Dodawanie/puszczanie gazu
    kompletnie nic nie dawało. Przód jechał stabilnie, ale co z tego. Wszystkie
    opony jednakowo zużyte. Prędkość jakieś 50km/h w chwili wejścia w zakręt
    (taki śmieszny zakręt w prawo we Wrocku na Pełczyńskiej w kierunku Obornik,
    co tam często w rów się ląduje za nim :), jako przejezdny doświadczyłem
    tego)

    --
    Irokez

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5 ... 10 ... 16


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: