  • 31. Data: 2011-02-28 17:50:28
    Temat: Re: Nowe liczniki
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>

    Dnia Mon, 28 Feb 2011 18:39:28 +0100, J.F. napisał(a):

    > Z jednej strony chyba czasoskres wprowadzenia, a z drugiej - glowy nie
    > dam, ale czy katalizatory nie wymagaja precyzyjnej mieszanki, nie
    > osiagalnej bez elektroniki ?

    i tak i nie - silnik gaźnikowy można wyregulować równie dobrze jak
    z wtryskiem i nawet były silniki gaźnikowe z katalizatorem. Tyle tylko,
    że nie ma układu kontrolnego, który by automatycznie korygował skład
    mieszanki jak się coś rozjedzie....

    > Bo dalej to mi sie cos obilo o uszy ze bezolowiowa benzyna wymagala tak
    > szkodliwych dodatkow, ze niezbedne bylo ich dopalanie w katalizatorze.
    > Wiec jazda na bezolowiowej i bez katalizatora to bardziej szkodzi niz
    > etylina. Ale glowy nie dam.

    Pierwsze słyszę.

    > A tak nawiasem mowiac to emitowalismy ten olow w wielkich ilosciach, i
    > co ? I jakby nic. Nieszkodliwy ?
    >
    > W kazdym badz razie jakby sie dalo ta etyline zastapic czyms mniej
    > szkodliwym to chyba by to zrobili - tymczasem trzymala sie mocno.

    przejście na bezołowiową wymagało zmian w silnikach, a dokładniej
    innego utwardzania gniazd zaworowych które bez ołowiu w paliwie wypalały
    się. Jako ciekawostkę nadmienię, że najbardziej zabytkowe nawet dwusuwy
    nie miały z brakiem ołowiu problemów :)

    --
    pzdr
    meping

  • 32. Data: 2011-02-28 19:51:41
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 27 Lut, 16:35, A.L. <l...@a...com> wrote:
    > Zeby doatarczac prad trzeba miec: a) generator, b) urzadzenie ktore
    > potrafi przetworcyc to-to na prad zmienny o odpowiedniej
    > czestotliwosci i napieciu i potrafi zsynchronizowac z siecia, c) umowe
    > z wlasicielem sieci przesylowej, d) umowe z producentem energii, e)
    > odpowiedni licznik.

    Czy w Stanach istnieja jakies regulacje zmuszajace/zachecajace
    dostawcow energii do odkupywania energii wytworzonej w malej ilosci
    przez drobnych klientow podlaczonych do sieci? Chodzi o to czy taka
    umowe chetnie podpisuja z kazdym chetnym, czy raczej wysylaja takiego
    do wszystkich diablow?

    Konrad

  • 33. Data: 2011-03-01 21:45:46
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-02-24 22:56, J.F. pisze:

    > Czeskie porazenie sloneczne
    > http://www.rp.pl/artykul/456346.html
    >
    > W skrocie: Czesi sobie wymyslili w ramach popierania ekologii, ze
    > bedzie obowiazek odkupywania pradu z ogniw slonecznych po zachecajacej
    > stawce - czyli bardzo wysokiej - 12czk ~= 1.90 zl, a u nas dzis prad
    > jest raczej po 0.20 zl.

    No to w nocy czy w dni pochmurne opłaca się te ogniwa oświetlać światłem
    latarni :)

  • 34. Data: 2011-03-02 18:52:27
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 01 Mar 2011 22:45:46 +0100, Tomasz Pyra wrote:

    >No to w nocy czy w dni pochmurne opłaca się te ogniwa oświetlać światłem
    >latarni :)

    Albo pociagnac kabelek od sasiada :-)

    J.

  • 35. Data: 2011-03-03 20:43:29
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-03-02 19:52, J.F. pisze:

    > Albo pociagnac kabelek od sasiada :-)

    I znowu socjalizm będzie musiał bohatersko stawić czoła problemowi
    nieznanemu w innych ustrojach i wykombinować jak tu odróżnić drogi,
    zielony prąd od taniego czarnego :)

  • 36. Data: 2011-03-04 08:10:24
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>

    Dnia Thu, 03 Mar 2011 21:43:29 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

    > I znowu socjalizm będzie musiał bohatersko stawić czoła problemowi
    > nieznanemu w innych ustrojach i wykombinować jak tu odróżnić drogi,
    > zielony prąd od taniego czarnego :)

    żal dupę ściska gdy się czyta, jak wykształceni niby ludzie kombinować
    zaczynają jak coś kraść niemal w majestacie prawa.... Co za naród :(

    --
    meping

  • 37. Data: 2011-03-05 00:15:43
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-03-04 09:10, Krzysztof Chajęcki pisze:

    > żal dupę ściska gdy się czyta, jak wykształceni niby ludzie kombinować
    > zaczynają jak coś kraść niemal w majestacie prawa.... Co za naród :(

    Raczej zwracamy uwagę na absurdalność pomysłu.

  • 38. Data: 2011-03-05 00:22:26
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-02-28 18:50, Krzysztof Chajęcki pisze:

> [...]
    > z wtryskiem i nawet były silniki gaźnikowe z katalizatorem. Tyle tylko,
    > że nie ma układu kontrolnego, który by automatycznie korygował skład

    Były i gaźniki z układem kontrolnym - sonda lambda w wydechu i jakaś tam
    korekcja się odbywała. Taki był AFAIR w nowszych wersjach Cinquecento 700.

    Którąś tam normę emisji spalin, przez innych osiąganą już na wtrysku
    udało się w ten sposób uzyskać za pomocą gaźnika.

  • 39. Data: 2011-03-05 13:13:15
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>

    Dnia Sat, 05 Mar 2011 01:22:26 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Były i gaźniki z układem kontrolnym - sonda lambda w wydechu i jakaś tam
    > korekcja się odbywała. Taki był AFAIR w nowszych wersjach Cinquecento
    > 700.

    jak również układy wtryskowe bez owej sondy, mające za to
    przepływomierz.... :-)

    --
    pzdr
    meping

  • 40. Data: 2011-03-05 15:12:50
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    Uzytkownik "Konrad Anikiel" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

> [...]
    > przez drobnych klientow podlaczonych do sieci? Chodzi o to czy taka
    > umowe chetnie podpisuja z kazdym chetnym, czy raczej wysylaja takiego

    Drobni wytwórcy energii elektrycznej sprzedawanej do sieci w zasadzie
    istnieja tylko dlatego, ze w pewnych krajach (np w Mumii) dostaja b. wysoko
    dotowane ceny.
    Gdyby stawki mialyby byc "gole", komercyjne praktycznie nikomu to nie
    oplacaloby sie.