  • 181. Data: 2014-04-05 11:52:18
    Temat: Re: Nowa moda, zmiana pasa na wydre
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2014-04-05 08:44, Cavallino pisze:
    > Względnie że na chwilę zmieni pas na lewy ułatwiając mu wjazd.
    > Tak sie robi w cywilizowanych krajach, ale polskie buractwo z reguły o
    > tym nie wie.

    Trudno wyrokować co sobie myślał Niemiec prowadzący tę ciężarówkę.
    Jechałem za nim przez kilkadziesiąt kilometrów, parę wjazdów mijaliśmy,
    prędkość ok. 100 km/godz i samochody bez problemów wjeżdżały. I tylko
    jeden kutas się trafił. Z Polski.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.avx.pl

  • 182. Data: 2014-04-05 12:14:26
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Akarm" <a...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Trudno wyrokować co sobie myślał Niemiec prowadzący tę ciężarówkę.
    > Jechałem za nim przez kilkadziesiąt kilometrów

    Czyli też kierowca tir-a?
    No to wiele tłumaczy i nie pozwala mieć złudzeń co do tego czego się od
    Ciebie można spodziewać
    EOD

  • 183. Data: 2014-04-05 13:32:39
    Od: "Loskon" <b...@m...pl>

    > Użytkownik "Loskon" <b...@m...pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Nawet jeśli to wyprzedzanie ma miejsce kilometr wcześniej?
    > Czyli blokujesz.

    Bzdura, nie blokuję. Jadę lewym pasem za pojazdem i wyprzedzam go
    gdy zjedzie na prawy. Inaczej nie da się wyprzedzić.

  • 184. Data: 2014-04-05 13:39:46
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Loskon" <b...@m...pl> napisał w wiadomości grup

    > Bzdura, nie blokuję. Jadę lewym pasem za pojazdem i wyprzedzam go

    Ale zanim do niego dojedziesz, to jedziesz w regularnej kolumnie pasem
    lewym, czasem przez parę kilometrów i blokujesz szybszych od siebie,
    pozostawiając pusty prawy pas.
    Wyprzedzanie zaczyna się gdy do jedziesz do ostatniego auta na pasie prawym,
    wszystko wcześniej wyprzedzaniem nie jest, tylko jazdą lewym pasem.

    No offence - sam bym zrobił w takiej sytuacji pewnie dokładnie to samo co
    Ty, ale fakt jest faktem.

  • 185. Data: 2014-04-06 08:33:42
    Temat: Re: Nowa moda ... jazda na zamek.
    Od: "Loskon" <k...@g...pl>

> [...]
    > pasem.
    >
    > No offence - sam bym zrobił w takiej sytuacji pewnie dokładnie to samo co

    W tej sytuacji jedynym rozsądnym rozwiązaniem jest jazda "na zamek".
    Ktoś już wcześniej o tym pisał.
    Obserwuję, że coraz więcej kierowców to stosuje.

  • 186. Data: 2014-04-06 09:42:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-04-05 08:44, Cavallino wrote:

    > Względnie że na chwilę zmieni pas na lewy ułatwiając mu wjazd.
    > Tak sie robi w cywilizowanych krajach, ale polskie buractwo z reguły o
    > tym nie wie.

    Eno, przecież to łamanie przepisów - lewy nie wolno;)

    Shrek.

  • 187. Data: 2014-04-06 09:45:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-04-01 22:53, anacron wrote:

    > Jako, że mam DVR przypadkiem bym go przytarł. A co mi tam, auto się
    > wylakieruje, a Pan wyedukowany by został. :)

    Jebnij się w dekiel - DVR ci zdrowia nie uratuje, a jak zdobisz
    konkretnego dzwona to nawet nagrania na youtube może po tym nie być.
    Pomijając to, że to nie jest prywatna wojna między dwoma debilami, tylko
    obok was jadą normalni ludzie - i chcą dojechać.

    Ty naprawdę wymagasz opieki psychiatrycznej.

    Shrek.

  • 188. Data: 2014-04-06 12:46:40
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-04-06, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    > Pomijając to, że to nie jest prywatna wojna między dwoma debilami, tylko
    > obok was jadą normalni ludzie - i chcą dojechać.

    Przeciez napisal ze ma super technologie w samochodzie i nic mu sie nie
    stanie ;-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 189. Data: 2014-04-06 15:35:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-04-02 13:05, AZ wrote:

> [...]
    > ---
    > 10. Dopuszcza się wyprzedzanie z prawej strony na odcinku drogi z
    > wyznaczonymi pasami ruchu, przy zachowaniu warunków określonych w ust. 1 i 7:
    >
    > 1) na jezdni jednokierunkowej;
    >
    > 2) na jezdni dwukierunkowej, jeżeli co najmniej dwa pasy ruchu na obszarze
    > zabudowanym lub trzy pasy ruchu poza obszarem zabudowanym przeznaczone są
    > do jazdy w tym samym kierunku.
    > ---
    >
    > Kluczem tu jest slowo *jezdnia*. Typowa autostrada czy droga ekspresowa
    > sklada sie z dwoch jezdni jednokierunkowych rozdzielonych pasem zieleni.

    Tak naprawdę wolno przy każdym innym układzie niż 2+2 w jednej jezdni
    poza zabudowanym - ktoś podobno widział taką drogę pod Koszalinem;)
    Wolno w zasadzie wszędzie - oczywiście o ile nie ma innych znaków, są
    warunki itd. Inna sprawa, że wyprzedzanie na autostradzie prawą jest
    średnio rozsądne.

    Shrek.

  • 190. Data: 2014-04-06 15:39:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-04-03 16:15, SW3 wrote:

    > Znaczy należy jeździć z bezpiecznym ale po wciśnięciu nie ma potrzeby
    > odtwarzania bezpiecznego i nowy ponad połowę mniejszy też jest bezpieczny?

    Bo tu nie chodzi o to żeby odstęp był bezpieczny, a żeby się RoMan
    zmieścił - resztę to ona ma w dupie - jak mu ktoś po takim manewrze w
    dupę wjedzie to przecież jego wina;)

    Shrek.