  • 141. Data: 2020-01-03 15:29:36
    Temat: Re: Norwegia - kraj, w którym w tym roku nie zginęło żadne dziecko na drodze
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik jerzu.xyz napisał w wiadomości grup
    com...
    On Fri, 3 Jan 2020 13:11:46 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Centrum Warszawy:
    >http://powietrze.gios.gov.pl/pjp/current/station_de
    tails/chart/530

    >Maisto Otwock - uzdrowisko:
    >http://powietrze.gios.gov.pl/pjp/current/station_de
    tails/chart/485

    Czyli co - dobitnie widac, ze to nie samochody, ale piece dymia ?

    Ale tak nie calkiem odpowiada na moje pytanie - bo chcialem sie
    dowiedziec na ile mozna manipulowac danymi odpowiednio umieszczajac
    stacje w jednym miescie.
    Choc jesli samochody tak malo smrodza, to nie da sie istotnie obnizyc
    wynikow odsuwajac je od jezdni :-)

    P.S. To ta stacja ?
    https://goo.gl/maps/XYoM79J1bNg7L36G9

    No to nie da sie powiedziec, ze odsunieta od jezdni :-)

    czy to jednak nie to, a wlasciwa stacja gdzies z drugiej strony
    budynku ? :-)

    J.

  • 142. Data: 2020-01-03 15:37:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 03.01.2020 o 13:22, J.F. pisze:

    >Ale teraz rozmawiamy o ilości pojebów u nas. A ta aż tak wielka jak
    >mówisz nie jest. Po prostu są widoczni i spektakularni jak coś
    >odpierdolą:(

    Nie mowie, ze jest wielka. W praktyce to ich prawie nie spotykam -
    widac ich glownie w filmikach na YT :-)

    No ale jak widac w Norwegii to pojebow nawet na filmikach nie ma :-)
    I wypadkow mniej.

    >Ale nie jesteśmy. Jak dla mnie dobry kierowca to ten co dojedzie do
    >celu bez wypadku a nie ten co co prawda kogoś zabije, ale za to
    >świtnie potrafi latać bokiem powyżej setki.

    Niby tak, ale jak zabije raz na 20 lat ... pardon - raz na 7 mln km -
    jakos tak to ponoc wychodzi ...

    A poza tym zabil z wlasniej winy, czy z winy nieuwaznego pieszego ?
    :-)

    J.

  • 143. Data: 2020-01-03 15:46:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.01.2020 o 15:37, J.F. pisze:

    > Niby tak, ale jak zabije raz na 20 lat ... pardon - raz na 7 mln km -
    > jakos tak to ponoc wychodzi ...

    To dalej lepszy jest ten co przejechał 7 milionów i nie zabił.

    > A poza tym zabil z wlasniej winy, czy z winy nieuwaznego pieszego ? :-)

    Nie zaczynaj...

    --
    Shrek

  • 144. Data: 2020-01-03 17:19:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >To dalej lepszy jest ten co przejechał 7 milionów i nie zabił.

    Ale 7 mln z predkoscia 50 to juz nie jest taka prosta ocena.
    Szczegolnie, jak sie jedzie za takim zawalidrogą :-)

    >Nie zaczynaj...

    Ale czemu zwalac wszystko na kierowcow ? :-)

    J.

  • 145. Data: 2020-01-03 17:21:01
    Temat: Re: Norwegia. WIOŚ.
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 03-01-2020 o 15:13, J.F. pisze:

    >samochody coraz nowsze, nawet jesli czesc ma
    > powycinane katalizatory i filtry, to pewnie i tak lepsze niz stare.
    > Autobusy i ciezarowki tez - zreszta mamy juz obwodnice i coraz ich mniej.
    >
    > Osobowych diesli pewnie wiecej ... ale czy jeden stary autobus nie
    > smrodzil bardziej ?

    Sadzą może tak, ale tlenki azotu śmierdzą o wiele gorzej.

  • 146. Data: 2020-01-03 17:25:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Sadzą może tak, ale tlenki azotu śmierdzą o wiele gorzej.

    Ale czy sa tak bardzo szkodliwe ?

    No i ... ten stary autobus tlenki azotu tez produkowal.
    A katalizatora nie mial.

    J.

  • 147. Data: 2020-01-03 17:33:21
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 03-01-2020 o 17:25, J.F. pisze:

    > Ale czy sa tak bardzo szkodliwe ?

    Tak bardzo, czy nie bardziej przypadkiem?
    To że czegoś nie widać, nie oznacza że nie szkodzi.

    > No i ... ten stary autobus tlenki azotu tez produkowal.

    Na pewno?
    Toto jest produkt uboczny spalania ubogiej mieszanki w nowoczesnym dieslu.
    W autach bez commnon-raila nigdy tego smrodu nie czułem.

  • 150. Data: 2020-01-03 17:59:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik j...@i...pl ...

    > Nie, nie uważam że powietrze jest czyste. Ale opieranie się na
    > "amatorskim" pomiarze to chyba nie jest OK. W tych urządzeniach,
    > stosowanych przez Airly wystarczy duża ilość wilgoci w powietrzu i
    > zaczynają się pokazywać bzdury. Ten sam problem na policja ze swoimi
    > dymomierzami. Po 5-6 pomiarach urządzenie ma wolne. Na pół dnia.

    ok, spoko. Przeskoczyłem na dane GIOS w narzedziu podanym przez JF.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Henry Louis Mencken

  • 148. Data: 2020-01-03 17:59:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > czasem moze byc, ale ten temat jest dosc wredny.
    >
    > Natomiast co do uwazania ... mimo rzekomego smrodu we Wroclawiu, nie
    > mam jakos problemow z oddychaniem.
    > Byc moze kwestia przyzwyczajenia.

    Rozumiem, ze poziomem w którym nalezy zaczac coś robic jest moment w
    ktorym wychodzac na dwór mowisz: o kurwa, dusze sie... Serio?

> [...]
    > smrodzil bardziej ?
    > Przemysl tez coraz mniej smrodzi.
    >
    > Wiec czy aby na pewno powietrze mamy gorsze niz np 20 lat temu ?

    A jakie to ma znaczenie czy mamy gorsze czy lepsze? Czzy w jakims
    zapizdzijewie gornym jest gorsze etc?
    Czy nie lepiej odnosic sie do norm bezwzglednych?

    Naprawde ma dla ciebie znaczenie jezeli ktos ci powie ze u ciebie normy
    sa przekroczone tylko 3 krotnie ale za to panie w chinach to i piec
    razy... Serio?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Dzieci stają się podobne do tego, co o nich myślimy."

  • 149. Data: 2020-01-03 17:59:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Dlaczego w ramach manipulacji korzystasz z czasu przeszłego?

    Bez znaczenia.
    Mozesz sobie zdanie przekształcic. Zamiast czepiac sie pierdolów, skup
    sie na sensie.

    > JF to
    > taki sam jeśli nie lepszy manipulator niz Ty.

    och...

    > Na dodatek archiwum na
    > stronie z jego linku kończy się na 2018 a on dał dane archiwalne z
    > 2019.

    Ponizej masz wyszukiwarke w ktorej ustawiasz date i rownie dobrze mozesz
    sobie z 2019 roku ustawic.
    Kurwa, umiejetnosc czytania...

    > Śmieszy mnie jak zaczynasz pływać i topiac się odwolujesz się
    > do bliżej nieznanej większej społeczności pisząc w stylu " naprawdę
    > uważacie .....".

    Pytałem tych osób które argumentuja za tym ze mamy swietne i czyste
    powietrze a dane o zanieczyszczeniu to jakas bujda na resorach.
    Nie widze w tym nic złego lub dziwnego.
    Znow czepiasz sie detali zamiast skupic sie na sednie.

    > Klamales podając zawyżone dane dla Łodzi.

    Podałem takie dane jak pokazywał mi airly.
    W narzedziu oficjalnym, urzedowym masz rowniez znaczne przekroczenia.

    > Teraz u
    > mnie 33 jednostki. Powietrze prawie jak w jakiejs puszczy. A na 120
    > tysiecy piecow wymienione jest tylko 5000. Jak wymienia polowe to
    > wskaźnik będzie jednocyfrowy.

    Ciesze sie. Czego to dowodzi? Bo jeszcze raz pytam, czy uwazasz ze
    wszelkie dokumenty mowiace o fatalnym powietrzu w Polsce (włacznie z tymi
    wytworzonymi przez oficjalne, ministerialne zrodła) sa dokuemntami
    zmyslonymi?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nic na to nie można poradzić. To byłby