  • 11. Data: 2009-08-13 22:26:34
    Temat: Re: Nolan N103 - hałas
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Leszek Karlik" napisał w wiadomości

    > PS. Można też zrobić sobie u audiologa dopasowane do kanału zatyczki
    > do uszu z wbudowanymi słuchawkami, ale to już droga impreza, tak w
    > okolicach tysiąca raczej :-)

    A takie bez wbudowanych słuchawek to po ile, tak w okolicach
    oczywiście?

    --
    Jasio
    vx etz

  • 12. Data: 2009-08-13 23:00:07
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Fri, 14 Aug 2009 00:26:34 +0200, Jasio <b...@g...pl> wrote:

    [...]
    > A takie bez wbudowanych słuchawek to po ile, tak w okolicach oczywiście?

    http://www.otoria.pl/ochrona_motocyklisci.php takie kosztują, OIDP, 120 zł
    za parę. Jak się do nich przyjedzie w Poznaniu i zrobi formę, oczywiście.

    Jak się przeszedłem do najbliższego audiologa to się dowiedziałem że
    on może zrobić formę, a potem prześle ją do otorii (bo to jeden z chyba 2
    czy 3 zakładów w Polsce które się tym zajmują) więc musiałby się dowiedzieć
    ile to będzie kosztować w zasadzie. :-)

    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    NTV 650

  • 13. Data: 2009-08-14 06:27:01
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Fri, 14 Aug 2009 01:00:07 +0200, Leszek Karlik napisał(a):

    > http://www.otoria.pl/ochrona_motocyklisci.php takie kosztują, OIDP, 120 zł
    > za parę. Jak się do nich przyjedzie w Poznaniu i zrobi formę, oczywiście.

    To może warto spojrzeć w stronę 'MotoSafe' - Alpine Hearing Protection?
    Lekko tańsze - IMO w miarę skuteczne (szum powietrza wyciszają znacznie,
    przy wyższych prędkosciach komfort jest ok, na postoju można spokojnie
    rozmawiać, silnik słychać). Jeżdżę w nich od jakiegoś czasu i chyba
    jestem zadowolony - chyba, ponieważ mogłyby mocniej wycinać hałas przy
    wyższych prędkościach, ale może mam takie odczucia po przesiadce ze
    zwykłych, standardowych stoperów (ktróe wycinają wszystko jak leci) lub
    ze słuchawek dousznych (np. EP-630 - tanie i na moto dobre).

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.

  • 14. Data: 2009-08-14 06:28:38
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Thu, 13 Aug 2009 13:36:56 -0700 (PDT), Subframe napisał(a):

    > Kształt szyby bądź owiewki też może mieć wpływ na głośność :).

    Może mieć olbrzymi wpływ - mam wyższą szybę w Fazerze i o ile napór
    wiatru zmalał (w stosunku do szyby standardowej, oryginalnej), to
    turbulencje i hałas został zwielokrotniony przy dużych prędkościach.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.

  • 15. Data: 2009-08-14 07:20:43
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    Seba pisze:

    > Może mieć olbrzymi wpływ - mam wyższą szybę w Fazerze i o ile napór
    > wiatru zmalał (w stosunku do szyby standardowej, oryginalnej), to
    > turbulencje i hałas został zwielokrotniony przy dużych prędkościach.

    True:) Jak jeszcze mialem tdm 850 ze standardowa szybka w moim Nolanie
    n100 tez mi glosno bylo. Keidys przy dluzszej trasie d*** mnie bolala no
    to sobie wstalemz eby odpoczac i nagle nastala cisza:) No moze
    niezuplena ale znacznie ciszej sie jechalo. Na FJR juz bylo ok, ale
    generalnie na nakedach wydaje mi sie ze jest ciszej. Ale i tak kiedys
    Shubiego poprobuje.

    --
    Qlfon, Kraków

  • 16. Data: 2009-08-14 14:58:59
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Fri, 14 Aug 2009 08:27:01 +0200, Seba <s...@g...pl> wrote:

    [...]
> [...]
    > Lekko tańsze - IMO w miarę skuteczne (szum powietrza wyciszają znacznie,
    > przy wyższych prędkosciach komfort jest ok, na postoju można spokojnie

    Troszeczkę tańsze, ale za to "one size fits all" więc nie wiem, czy takie
    dopasowane indywidualnie nie będą wygodniejsze. Nic, chyba przetestuję
    tak czy siak. Od dłuższego czasu testuję różne stopery i myślę o napisaniu
    jakiegoś dłuższego kawałka o utracie słuchu przez motocyklistów, żeby
    wrzucić gdzieś na WWW i móc potem tylko URLa podawać przy rozmowach o
    głośnych kaskach :-)

    > lub ze słuchawek dousznych (np. EP-630 - tanie i na moto dobre).

    EP-630 są tanie i niezbyt skuteczne w wycinaniu dźwięku zewnętrznego.
    (Sam mam i używam czasami, i nie jestem zachwycony :-))

    Owszem, robią to lepiej niż pchełki czy słuchawki zewnętrzne, ale ta
    ich gumka dość słabo tłumi. Jak się jeździ z prędkościami kodeksowymi
    to powinny starczyć, ale na dłuższe trasy albo przy głośnym kasku bym
    na nie specjalnie nie liczył.

    Aczkolwiek widziałem przeróbkę tego typu słuchawek na chroniące
    lepiej, przez wycięcie kanalika w piankowych stoperach i wetknięcie
    w nią przetwornika słuchawki. ;-)

    Leslie
    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    NTV 650

  • 17. Data: 2009-08-15 09:08:58
    Od: Albin <a...@p...onet.pl>

    On 12 Sie, 17:02, " Bartek" <b...@g...pl> wrote:
> [...]
    > dotyka szyi i karku. Połączenie kasku i szyi jest po prostu nieszczelne.
    > Podczas jazdy przyłożenie dłoni (tak jak by uszczelnienie połączenia szyja-
    > kask) zmniejsza w zdecydowany sposób niepożądane zjawiska dźwiękowe.
    > Pytania:
    > 1. Czy to normalne w Nolanie i w innych kaskach?
    > 2. Jeżeli nie to czy macie jakieś pomysły jak się tego zjawiska pozbyć (tak
    > wiem, wymiana kasku może pomóc ale na razie nie wchodzi w rachubę)?
    > 3. Czy przyczyną może być wygnieciony neck protector? Kask używany codziennie
    > ale tylko w tym sezonie (praktycznie nowy).

    Czesc!

    Mam tego Nolana i faktycznie huczy :( nawet bardziej, niz moj
    poprzedni caberg jt za mniejsze pieniadze )

    Szum znika kiedy, przylozysz tylko jeden palec wskazujacy na koncowki
    szyby tak aby przylegal ( moj pomysl jest taki , aby przykleic na
    super glue takie listki z pleksi badz innego przezroczystego plastiku
    np o szer 1 cm w te miejsca ) Ja tak chyba zrobie, ala male spojlery

    pzdr Albin

  • 18. Data: 2009-08-15 12:12:48
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Fri, 14 Aug 2009 16:58:59 +0200, *Leszek Karlik* napisał(a):

> [...]

    > ich gumka dość słabo tłumi. Jak się jeździ z prędkościami kodeksowymi
    > to powinny starczyć, ale na dłuższe trasy albo przy głośnym kasku bym

    Na dłuższe trasy to Zen Aurvana byłyby lepsze - te wyciszają zauważalnie
    ;)

    A co do EP-630 to IMO dźwięki zewnętrzne wycinają w miarę ok., do
    polatania po mieście i cichego posłuchania muzyki na moto są ok.
    Oczywiście mistrzostwo świata to to nie jest ale przy tej cenie wypadają
    dobrze.

    Sebastian S.

  • 19. Data: 2009-08-15 12:56:04
    Od: Tekus <t...@t...com>

    Qlfon pisze:
> [...]
    > niezuplena ale znacznie ciszej sie jechalo. Na FJR juz bylo ok, ale
    > generalnie na nakedach wydaje mi sie ze jest ciszej. Ale i tak kiedys

    True true! Sam kask to połowa sukcesu, w swojej beemce zmieniłem na
    fabryczną krótką szybę, przedłużana powodowała że cały strumień
    powietrze walił prosto w kask. Masakra.
    A co do kasków to nie kupujcie Airohów (Mathisse) bo przy prędkości
    więcej niż 50kmph nie idzie jechać. A 100km/h grozi trwałym kalectwem,
    bez korków się nie da. Teraz jest shubi C3, fakt że zajebiaszczo drogi,
    ale jest rewelacyjnie. W trasie szybkę można zatrzasnąć, wtedy robi się
    ciszej. Złotówka się ciutkę umocniła wiec powinno być troszkę taniej. No
    ale kasków nie kupuje się na sezon, przynajmniej nie ja :)

    --
    Tekus
    tekus.net

  • 20. Data: 2009-08-15 22:05:01
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Sat, 15 Aug 2009 14:56:04 +0200, Tekus <t...@t...com> wrote:

    [...]
    > A co do kasków to nie kupujcie Airohów (Mathisse) bo przy prędkości
    > więcej niż 50kmph nie idzie jechać. A 100km/h grozi trwałym kalectwem,
    > bez korków się nie da.

    Airoh Force mojego brata też ogłusza i gwiżdże strasznie.

    Leslie
    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    NTV 650