  • 11. Data: 2009-03-27 23:58:53
    Temat: Re: Nokia 6210>6310>?
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Flo" <f...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:gqj3md$bia$1@inews.gazeta.pl...

    > Co do reszty to żaden model z Symbianem nie dorówna 6310i chociażby ze
    > względu na szybkość i niezawodność działania. Po co komu wybajerzony ale
    > nie do końca działający poprawnie telefon.

    To pobaw sie dluzej E71 i jeszcze raz pomysl o szybkosci. Ten telefon w
    ogole nie wie co to zamulenie, a funkcje dostepne sa natychmiast po
    wybraniu.
    Zreszta co to za porownanie archaicznego batona 6310 z dzisiejszymi
    biznesowymi telefonami. W jednym byl lepszy, a mianowicie w baterii. Tyle ze
    to konsekwencja mozliwosci dzisiejszych telefonow i co by nie bylo wielkosci
    i wagi.

    > Mam porównanie bo do wczoraj pracowałem w jednej z sieci i miałem do
    > dyspozycji wszystkie modele. Używałem, używam i nadal będę używał 6310i bo
    > nie ma alternatywy dla tego modelu.

    Zalezy co dla kogo jest wazne. To co oferuje 6310i, zaoferuje kazdy nawet
    zabawkowy telefon z dzisiejszych czasow. Owszem to bardzo dobry i niezawodny
    telefon, ale nic wielkiego nie ma. Nie oferuje nic poza dzwonieniem. To
    podstawa i nikogo chyba nie dziwi ze ten telefon dzwoni, ale nic poza tym.
    Ja w telefonie uzywam nawigacji, bo nie lubie dodatkowych gadzetow i braku
    kieszeni na wszystko, internetu, szybkich notatek, arkusza kalkulacyjnego,
    przejzystego terminarza i paru innych rzeczy. Niestety mimo rewelacyjnej
    baterii, oraz niezawodnosci 6310i spelni tylko jedno z moich potrzeb, bo do
    niczego wiecej sie nie nadaje, no moze jeszcze do wbijania gwozdzi.
    Celem tych argumentow jest pokazanie, ze porownywanie tego telefonu z
    dzisiejszymi wiekszymi, lub mniejszymi nastepcami nie ma po prostu sensu.

    Pozdro.. TK

  • 12. Data: 2009-03-28 08:11:59
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    Maniek4 pisze:

    > ...........Celem tych argumentow jest pokazanie, ze porownywanie tego telefonu z
    > dzisiejszymi wiekszymi, lub mniejszymi nastepcami nie ma po prostu sensu.

    I dokładnie o to mi chodziło.
    6310i jako tako nie ma swojego następcy. Teraz są to zupełnie inne
    terminale (ze względu na możliwości trudno o nich mówić telefony).

    Fakt, że E66/E71 to potężne kombajny praktycznie do wszystkiego ale czy
    każdemu takie cudo jest potrzebne?

    Używałem HTC ale wolałem przejść na dedykowaną nawigację i normalne
    telefony (choć brakuje mi możliwości jakie dawał WM6.1).

    Używam teraz 6310i, 6300, V6 do kompletu z UMPC i mi to zupełnie wystarcza.

    Po prostu każdy musi sobie dobrać co mu potrzeba. Nie ma rozwiązania
    złego czy dobrego. Każdemu według potrzeb i możliwości. :)

    --
    Florian Marzejewski
    http://bezpieczenstwo-osobiste.com

  • 13. Data: 2009-03-28 08:18:01
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    Waldek Godel pisze:

    > Coś ci się potężnie pomyliło - ja nic nie pisałem o 6300.

    Cytaty obejmowały nie tylko Twoją wypowiedź. ;)

    > To jest tania zabawka dla osób prywatnych a nie telefon biznesowy

    I tutaj możesz się zdziwić ile osób w firmach na kierowniczych
    stanowiskach chciało właśnie ten tani i prosty telefon.

    Wybierali wysokie taryfy z nawet 30-40% rabatami bez telefonu, a 6300 w
    MM za 529zł sobie kupowali i używają ich na co dzień.

    Niepodważalnym atutem 6300 jest duży i czytelny wyświetlacz w którym
    można ustawić duużą czcionkę. Dla wielu był to argument do zakupu tego
    modelu.

    Jak pisałem w innej wypowiedzi.
    Każdy dobiera co mu potrzeba i wcale nie muszą to być wypasione kombajny
    aby zaspokoić potrzeby grup biznesowych.

  • 14. Data: 2009-03-28 09:06:18
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 28 Mar 2009 09:18:01 +0100, Flo napisał(a):

    > Cytaty obejmowały nie tylko Twoją wypowiedź. ;)

    Były w odpowiedzi na mój post bez żadnego zaznaczenia na co odpowiada

    > I tutaj możesz się zdziwić ile osób w firmach na kierowniczych
    > stanowiskach chciało właśnie ten tani i prosty telefon.

    Ależ świetnie wiem o tym - po prostu wiele osób na tych stanowiskach
    używanie rozbudowanego (=skomplikowanego) telefonu najzwyczajniej w świecie
    przerasta. Stąd też sukces Blackberry, które przez wiele lat były bardzo
    prostym urządzeniem plus obsługa e-mail.
    W BB wszelkie ustawienia mogą być wysłane zdalnie z BES kilkoma
    kliknięciami, przez co troglodyta na wysokim stanowisku nie musi się
    wysilać, ale ma swoją pocztę - dla nich ideał.

    > Niepodważalnym atutem 6300 jest duży i czytelny wyświetlacz w którym
    > można ustawić duużą czcionkę. Dla wielu był to argument do zakupu tego
    > modelu.

    w symbianowych też można, w dodatku od dosyć dlugiego czasu za darmo.

    > Jak pisałem w innej wypowiedzi.
    > Każdy dobiera co mu potrzeba i wcale nie muszą to być wypasione kombajny
    > aby zaspokoić potrzeby grup biznesowych.

    true.
    Ale rozmowa była o telefonie biznesowym. Gdzie np. od pewnego czasu
    standardem jest obsluga poczty, najlepiej korporacyjnej typu Exchange czy
    innej. Myślisz, że inaczej Nokia płaciłaby miliony Microsoftowi za licencję
    za Exchange Connectivity?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Maciej Witucki, prezes.

  • 15. Data: 2009-03-28 09:08:03
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 27 Mar 2009 23:32:03 +0100, Viator napisał(a):

    > no tutaj to mnie zaskoczyles, jak to kompletnie nieczytelny? czego tam
    > niby nie widac?

    Wszystkiego - to tandetny wyświetlaczyk zacofany o kilka generacji.
    Porównaj z większością współczesnych telefonów a nawet niewspółczesnych -
    jak k800i. Połóż obok siebie i porównaj.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Maciej Witucki, prezes.

  • 16. Data: 2009-03-28 09:32:42
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    Waldek Godel pisze:

> [...]
    > kliknięciami, przez co troglodyta na wysokim stanowisku nie musi się
    > wysilać, ale ma swoją pocztę - dla nich ideał.

    Trudno byłoby zaprzeczyć.

    > w symbianowych też można, w dodatku od dosyć dlugiego czasu za darmo.

    Aż tak się nie zagłębiałem w obsługę i możliwości.

> [...]
    > innej. Myślisz, że inaczej Nokia płaciłaby miliony Microsoftowi za licencję

    Biznes biznesowi nierówny i tutaj leżą różnice w doborze terminali.

    W jednej firmie osoba zarządzająca musi mieć dostęp do poczty, a w innej
    nie korzysta z poczty on-line, a za to musi mieć możliwość wykonania
    połączeń w ilościach mierzonych już tysiącami minut

    W serii E Nokia poszła w kierunku tej pierwszej grupy klientów.
    Zapewne przydałyby się modele z ograniczonym dostępem do poczty czy też
    innymi możliwościami ale zapewniające wykonanie 3-4 godzin połączeń bez
    konieczności szukania ładowarki.

    Właśnie dlatego korzystam z 6310i. Maksymalnie długi czas rozmów i to
    jest niezaprzeczalny luksus.
    Jak już potrzebuję dostępu do netu to UMPC i modem (w moim przypadku
    jest to Motorola V6) i nie ma problemu. Full dostęp nie tylko do poczty
    i to jeszcze z obsługą HSDPA za naprawdę małe pieniądze.

    Tak jak pisałem wcześniej.
    Najważniejszą rzeczą jest dobrać ofertę i sprzęt pod swoje potrzeby.
    To jest sztuka.

    Wydać kilkaset złotych na urządzenie, z którego się korzysta w 20% to
    marnotrawstwo.

  • 17. Data: 2009-03-28 09:54:48
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > to Motorola V6) i nie ma problemu. Full dostęp nie tylko do poczty i to
    > jeszcze z obsługą HSDPA za naprawdę małe pieniądze.

    Mysle, ze E71 mogla by zaspokoic wszystkie z Twoich potrzeb a nawet je
    wyprzedzic klawiatura qwerty w jednym urzadzeniu, no moze poza cena, bo
    katalogowa jest dosc wysoka. Mi bateria "tzyma" spokojnie 5dni normalnego
    codziennego rozmawiania, bez WIFI i GPS oczywiscie. Nie jest to coprawda dwa
    tygodnie jak w 6310i, ale jak na dzisiejsze czasy to dosc sporo.

    Pozdro.. TK

  • 18. Data: 2009-03-28 10:09:22
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    Maniek4 pisze:

> [...]
    > codziennego rozmawiania, bez WIFI i GPS oczywiscie. Nie jest to coprawda dwa
    > tygodnie jak w 6310i, ale jak na dzisiejsze czasy to dosc sporo.

    Nie podzielam Twojego optymizmu.

    6310i wystarcza mi na 1,5 - 2 dni więc E71 odpadłaby już pierwszego dnia.
    Do tego jeszcze korzystanie z netu, więc sadzę że jakieś 6-7 godzin by
    mi E71 pracowała, a później już niestety trzeba by było prądu szukać.

    Fakt, że to zawsze jedno urządzenie ale na pewno nie jest w stanie
    zastąpić UMPC, nawigacji i telefonu.

  • 19. Data: 2009-03-28 12:18:32
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 28 Mar 2009 10:32:42 +0100, Flo napisał(a):

> [...]
    > połączeń w ilościach mierzonych już tysiącami minut
    >
    > W serii E Nokia poszła w kierunku tej pierwszej grupy klientów.

    W E71 również w kierunku drugiej. Weź pod uwagę, że osobom na niektórych
    stanowiskach po prostu nie wypada mieć chłamu - i piszę to bez złośliwości,
    tak jest po prostu. E71 też tu pasuje - jest elegancka, dosyć dobrze
    wykonana (jak na dzisiejsze czasy) i wciąz mieści się w kieszeni koszuli
    (koszuli takiej do garnituru w sposób praktycznie niewidoczny pod
    marynarką.

    PS - kieszeń koszuli wspomniałem nie bez powodu, pierwsze Palm-y
    konstruowano zgodnie z wytycznymi szefa firmy - mają wytrzymać miesiąc na
    jednym komplecie baterii, mają pomieścić wszystkie terminy, kontakty i
    numery telefonów oraz wlaśnie zmieścić się w kieszeni koszuli.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Maciej Witucki, prezes.

  • 20. Data: 2009-03-28 12:19:32
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 28 Mar 2009 11:09:22 +0100, Flo napisał(a):

    > 6310i wystarcza mi na 1,5 - 2 dni

    Zakładam, że stwierdzasz to na podstawie oryginalnej baterii nie starszej
    niż pół roku?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Maciej Witucki, prezes.