  • 1. Data: 2009-03-26 22:45:04
    Temat: Gwarancja zwrotu 10% więcej Przelewu SMS Orange
    Od: k...@o...pl

    Mam pytanie do użytkowników Orange.
    Przymierzam się do kupna kilku prepaidów Orange,
    z których wszystkie oprócz jednego będą wyłącznie
    odbierać polączenia, ew. puszczać sygnały a jeden
    będzie dużo dużo dzwonić.

    Zwrócił moją uwagę tzw. "przelew SMS", pomyślałem
    sobie, że mogę np. raz w roku doładowywać 50-tką
    każdy z 4-ech "biernych" nr i środki te przelewać
    na nr "aktywny". Jeśli mi się opłaci, to może będę
    doladowywać 100zł bo byłoby 110 zł w cenie 100zł.

    Niestety, wyczytałem, że np. w promocji 10% więcej
    dodatkowe środki nie są środkami "pełnowartościowymi"
    na koncie głównym, ale jakąś ułomną nie do końca
    pełnowartościową niby-premią. Regulamin zastrzega
    że nie na wszystko można tych środków użyć, a nadto
    nie podlegają one zwrotowi przy "gwarancji zwrotu".

    Teraz pytania:

    kupuję kilka takich "darmowych orange go" w sklepie orange.pl

    doładowuję go np. raz 5, wysyłam sms 'WIECEJ'
    potem DOŁADOWUJĘ 25zł i 2-gi raz 25zł,
    w sumie doładowałem za 55zł, a każde z 12-tu pierwszych
    doładowań miałoby być premiowane dodatkową 10-tką

    ile mam środków na koncie głównym a ile na promocyjnym?

    Jak się domyślam, 25-tki dają premię, 5-tka nie daje,
    na koncie znajdzie się w sumie 55 głównych 20 premiowych

    nie wiem, czy 5-tka "zmarnowała" prawo do jednej premii,
    tzn. czy 12-te doladowanie 25-tką, a 13-te w ogóle będzie
    premiowane (bo jest 13 te od początku używania nr)

    i jaką część tych środków mogę przelać sms-em na inny
    numer Orange? czy prawie wszystkie środki znaczy 74zł? (bo wiem
    że nie 75 gdyż z czegoś system musi pobrać 0,20 gr opłaty)

    wydaje mnie się, że mogę przelać 55zł, czyli wartość doładowań
    nie muszę 55 pomniejszać o złotówkę, bo wydaje mnie sie że
    te 0,20 system może pobrac ze środków premiowych. Wydaje mi się
    że premiowych środkow sobie nie poprzelewam. Czy mam rację?

    Kolejne pytanie: "gwarancja zwrotu" zastrzega, że nie zwraca
    środków premiowych. Pytanie, gdzie trafią środki przelane
    sms-em u odbiorcy? Powiększą konto główne, czy premiowe?

    Zalóżmy że odbiorca miał 23zł z doładowania zdrapką i dostał
    54zl sms-em miał w sumie 78zl, ale nie wykorzystal ich i mu
    przepadły. Potem doładował w ciągu 5 dni i ma dostać zwrot.
    Czy dostanie zwrot 78zł czy 23zł?

    I ostatnie pytanie: zdrapka 100zł doładowuje o 110 zł konto
    główne czy o 100zł główne a o 10zł dodatkowe?

  • 2. Data: 2009-03-27 10:42:57
    Od: "janusz" <c...@g...pl>

    nie łatwiej w play fresh z pakietem taniej i bez zabawy doładujesz 10 na rok
    i wydzwonisz z tych nie aktywnych nr to nie tak dużo a zaoszczędzisz na
    połączeniach bo w pakiecie po 5 gr. :)

  • 3. Data: 2009-04-03 14:21:27
    Od: m...@g...com

    Strasznie dużo tego kombinowania zdoładowaniami... Po co to wszystko?
    Poza tym startery zamawiane przez stronę są darmowe (całkowicie) i
    wydaje mi się, że nie jest możliwe, wysyłanie kilku starterów od razu
    (trzeba poczekać jakiś czas, zanim zamówi się kolejne).

  • 4. Data: 2009-04-05 10:15:06
    Od: biotyt <b...@t...pl>

    On 27 Mar, 00:45, k...@o...pl wrote:
> [...]
    > z których wszystkie oprócz jednego będą wyłącznie
    > odbierać polączenia, ew. puszczać sygnały a jeden

    Lepszy będzie Play Fresh gdzie za 5 zł doładowania można wykonywać
    rozmowy przez rok a po tym okresie przez kolejne 3 miesiące odbierać
    połączenia.

> [...]
    > że nie na wszystko można tych środków użyć, a nadto
    > nie podlegają one zwrotowi przy "gwarancji zwrotu".

    Nie ma już promocji "10% więcej". Zamieniono ją na podobną promocję
    "Masz za staż" gdzie użytkownik do doładowań minimum 25 zł częstszych
    niż co 25 dni dostaje 10, 20 lub 30% (w zależności od stażu w sieci)
    na specjalne konto dedykowane do tej promocji. W prepaidzie Orange
    masz więc:
    - konto główne (na wszystko)
    - promocyjne (rozmowy głosowe i SMS-y do Orange)
    - Masz za staż (rozmowy do Orange i stacjonarnych, SMS-y/MMS-y do
    Orange, transmisja danych).

    > Teraz pytania:
    >
    > kupuję kilka takich "darmowych orange go" w sklepie orange.pl

    Jeśli dobrze pamiętam możesz zamówić do 5 starterów na swoją osobę/
    jeden adres pocztowy.

> [...]
    > doładowań miałoby być premiowane dodatkową 10-tką
    >
    > ile mam środków na koncie głównym a ile na promocyjnym?

    Zgadza się, na koncie głównym będziesz miał 55 zł (minus ten SMS do
    aktywacji bonusu). Na promocyjnym 22,50 zł (za staż 10% czyli 2,50 zł,
    a 20 zł za dwa doładowania bonusowego startera).

> [...]
    > tzn. czy 12-te doladowanie 25-tką, a 13-te w ogóle będzie
    > premiowane (bo jest 13 te od początku używania nr)

    Wydaje mi się, że doładowania mniejsze niż 25 zł marnują bonus.

    > i jaką część tych środków mogę przelać sms-em na inny
    > numer Orange? czy prawie wszystkie środki znaczy 74zł? (bo wiem
    > że nie 75 gdyż z czegoś system musi pobrać 0,20 gr opłaty)

    Każdego dnia możesz zlecić 10 Przelewów SMS na łączną kwotę do 200 zł.

> [...]
    > te 0,20 system może pobrac ze środków premiowych. Wydaje mi się
    > że premiowych środkow sobie nie poprzelewam. Czy mam rację?

    Zlecenie przelewu wysyłane jest na darmowy numer. Te 20gr pobierane
    jest za wykonanie samego przelewu (taka prowizja jak w banku) więc
    pobierana jest z konta głównego. Konto promocyjne jest tylko na
    rozmowy i SMS-y do Orange (po stawkach cennikowych), a nie opłacanie
    innych usług czy pakietów.
    Można przelewać tylko środki z konta głównego.

    > Kolejne pytanie: "gwarancja zwrotu" zastrzega, że nie zwraca
    > środków premiowych. Pytanie, gdzie trafią środki przelane
    > sms-em u odbiorcy? Powiększą konto główne, czy premiowe?

    Gwarancja zwrotu obejmuje tylko środki z konta głównego. Wracają one
    na konto główne.
    Środki przekazane Przelewem SMS u odbiorcy będą na koncie głównym.

    > Zalóżmy że odbiorca miał 23zł z doładowania zdrapką i dostał
    > 54zl sms-em miał w sumie 78zl, ale nie wykorzystal ich i mu
    > przepadły. Potem doładował w ciągu 5 dni i ma dostać zwrot.
    > Czy dostanie zwrot 78zł czy 23zł?

    Dostanie pełny zwrot czyli 78 zł. Środki uzyskane dzięki Przelew SMS
    trafiają na konto główne.

    > I ostatnie pytanie: zdrapka 100zł doładowuje o 110 zł konto
    > główne czy o 100zł główne a o 10zł dodatkowe?

    Zdrapka 100 zł doładowuje konto główne za 110 zł (ewenement, że Orange
    daje dodatkowe pieniądze do wszystkich sieci!)