  • 11. Data: 2014-01-26 13:38:36
    Temat: Re: No to jednak ten Android.
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 26.01.2014 10:44, J.F. pisze:

    > Mowisz ze lepszy telefon usprawni Androida ?
    > Watpie.
    kolega nie napisał dlaczego porażka. ja mam sgs2 i tableta z biedronki.
    Jedno z tych urządzeni to jest porażka, z tą różnicą ze ja wiedziałem co
    robię.

    > Najpierw trzeba wiedziec czego szukac.
    > A potem ... gdzie szukac polecenia, bo programow dziesiatki, a jeden
    > gorszy od drugiego :-)
    Smok Eustachy, nie wygląda mi na faceta który dostał dofinansowanie
    swojego telefonu od rodziców. Ja od wielu lat czytuję tą grupę, i nigdy
    nie zdarzyło mi się kupić telefonu bez zasięgnięcia opinni, a zazwyczaj
    miałem listę kilku modeli do wyboru i wiedziałem na co się piszę.
    dlaczego? Bo mojego telefonu nie sponsorują rodzice.
    ToMasz

  • 12. Data: 2014-01-27 01:54:32
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 26.01.2014 10:11, ToMasz pisze:
    > z czego przeszedłeś? Za karę?

    Z Avilki

    > android nie jest porażką. może galaxy trend jest porażką, a może suma
    > czynników takich jak brak wiedzy, marny sprzęt, system dla dociekliwych...

    Android to porażka. Trend jakoś się trzyma.

    > czyli miałes wcześniej googla, fejsbuka i nie czytałeś powiadomień? Czy
    > nie lepiej byłoby odinstalować "jakiś inny program od googla"? Albo może
    > łatwiej pozbawić dostępu do internetu "jakiś inny program od googla?"
    > Android ma takie możliwości.

    A skąd miałem wiedzieć, że zacznie ściągać durne powiadomienia? Mam
    gmerać po wszelakich programach, żeby sprawdzać, jakie mają uprawnienia?
    Może kernel skompilować? Na koncie je filtruję do oddzielnego folderu,
    żeby mnie nie irytowały.

    > Wcześniej czym czytałeś?

    Niczym.

    na jakim systemie? W androidzie np Alreader.
    > Jak Ci się nie podoba sklep googla to nie musisz z niego korzystać.
    > można programy instalować samodzielnie. ściągasz instalkę klikasz
    > zainstalu i po sprawie.

    Taaaa. Ciekawe skąd.

  • 13. Data: 2014-01-27 01:57:32
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 26.01.2014 10:44, J.F. pisze:
    /.../
    > Najpierw trzeba wiedziec czego szukac.
    > A potem ... gdzie szukac polecenia, bo programow dziesiatki, a jeden
    > gorszy od drugiego :-)

    Pod Linuxem na desktopie ściągam wszystkie z zakresu i po kolei testuję.
    Tu się tka nie da.

    Może ktoś wie, jak łatwo zamykać programy? Środkowy klawisz przenosi w
    tło tylko. Prawy - trzeba parę razy puknąć.
    Słuchajcie w Avilce prawym rozłączało się prawym rozmowę, w Androidzie
    tego nie ma i to jest poważny problem ergonomiczny.

  • 14. Data: 2014-01-27 02:33:13
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 26.01.2014 13:38, ToMasz pisze:
    /.../
> [...]
    > miałem listę kilku modeli do wyboru i wiedziałem na co się piszę.
    > dlaczego? Bo mojego telefonu nie sponsorują rodzice.

    OO. Czy do kupna telefonu mam się tak samo przymierzać jak do
    transatlantyka?
    Android jest mniej- więcej taki sam na każdym telefonie.

    Jak wyciągam słuchawki z telefonu to przestaje grać na każdym czy na
    niekażdym?

    Szukam jakiegoś sensownego playera empetrójek i odtwarzacza filmów. Do
    końca nie wiem jakie formaty fizycznie jest w stanie odtworzyć telefon i
    czy do wszystkich są kodeki? Gdzie mam sprawdzić czy real playera odtworzy?
    Jak rozumiem program ściągnięty przez gogle pleja mam odinstalować w
    gogle pleju a ściagnięty przez samsung appsa w samsung appsie? I mam
    pamiętać, która jest skąd?

    Czekajcie muszę postestować rozpoznawanie kodowania plików text w tych
    różnych programach.

    Sens posiadania tego typu telefonu jest taki, że jak słuchasz muzyki i
    ktoś dzwoni, to nie przeoczysz. Chyba że na Androidzie przeoczysz. Muszę
    przetestować.
    W porównaniu z Avilką nie zachwyca:

    W Avilce aby poczytać se ksiazkę trzeba zrobić konwersję do formatu jar.
    Bo lepiej sobie radzi formatując na bieżąco niż próbując zachować
    formatowanie strony oryginalne, zawarte w pdfie i docu. Pod Androidem
    podobnie słabo się czyta pedeefy - bo albo literki małe albo cały wiersz
    się nie mieści na ekranie. Nie wiem do jakiego formatu te xiązki trzeba
    konwertować, żeby było dobrze. Paska bym sobie poczytał,

  • 15. Data: 2014-01-27 04:13:44
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Smok Eustachy" 52e5b75a$0$2146$6...@n...neostrada.pl

    > Jak wyciągam słuchawki z telefonu to przestaje grać na każdym czy na niekażdym?

    IMO to zależy od ustawień danego programu.

    > Szukam jakiegoś sensownego playera empetrójek i odtwarzacza filmów. Do końca nie
    wiem jakie formaty fizycznie jest w stanie
    > odtworzyć telefon

    Do tej pory nie natknąłem się na film, którego
    by telefon z Androidem nie potrafił odtworzyć.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 16. Data: 2014-01-27 04:16:58
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "ToMasz" 52e4d646$0$2209$6...@n...neostrada.pl

    > potrzebując tylko kilku darmowych aplikacji - droga wolna i wcale nie taka
    wyboista.

    Ostatnio masę aplikacji instaluję bez wchodzenia do ,,sklepu''.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 17. Data: 2014-01-27 09:07:26
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-01-27 02:33, Smok Eustachy wrote:
> [...]
    > transatlantyka?
    > Android jest mniej- więcej taki sam na każdym telefonie.

    Mniej wiecej tak, Choc przyklad mr.misia i Marka pokazuje, ze te
    proporcje sa rozne. W wydaniach Androida zmodyfikowanych przez
    producentow moze brakowac wielu dobrych funkcji....a to niby nadal ten
    sam numerek Androida.

    Swego czasu byly Trabanty z silnikiem Polo. Wolabys slabo wyposazonego
    Trabanta czy dobra wersje Polo z wiekszym silnikiem? Wszystko sie zgadza
    - silnik wciaz jest od Polo a ze pojemnosc troche wieksza, koni wiecej,
    buda zupelnie inna, abs, radio, klima. No przeciez silnik sie zgadza -
    jest od Polo.

    Wziales telefon, ktory mialby sens moze z 4 lata temu. Taka ilosc
    pamieci niedlugo przelozy sie na lagi, zrywanie plynnosci podczas
    przewijania itd. Slaby procesor w zaden sposob tego nie poprawi.
    Niedlugo zaczniesz narzekac, ze wolny i do niczego. To jak z tym dobrym
    bo tanim winem.

> [...]
    > się nie mieści na ekranie. Nie wiem do jakiego formatu te xiązki trzeba
    > konwertować, żeby było dobrze. Paska bym sobie poczytał,

    To chyba cecha PDFa, ze niezaleznie od urzadzenia zachowuje przewidziany
    przez tworce uklad, co?
    Polecalem Ci Moon Readera, masz tam full opcji wlasciwie do wszystkiego
    lacznie z czytaniem ksiazki przez syntezator po podwojnym potrzasnieciu.
    Sa tez ustawienia kodowania, akapitow, wielkosci czcionek itd.

    Ktos tutaj ostatnio pytal jak zaczac nauke Androida. Wlasnie tak: samemu
    porobic troche eksperymentow, zainstalowac aplikacje, sprawdzic jej
    funkcje i poszukac nastepnej jesli pierwsza sie nie sprawdzi.
    Poprzegladac fora, pogooglac 10 lub 100 best Android apps, itd.

  • 18. Data: 2014-01-27 10:18:15
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 27 Jan 2014 01:57:32 +0100 osobnik zwany Smok Eustachy
    napisał:

    > Może ktoś wie, jak łatwo zamykać programy?

    ale po co?

    >Środkowy klawisz przenosi w
    > tło tylko. Prawy - trzeba parę razy puknąć. Słuchajcie w Avilce prawym
    > rozłączało się prawym rozmowę, w Androidzie tego nie ma i to jest
    > poważny problem ergonomiczny.

    Problemem nie jest android tylko Twoje przywyczajenia.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 19. Data: 2014-01-27 10:19:53
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-01-27 04:16, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > "ToMasz" 52e4d646$0$2209$6...@n...neostrada.pl

    > Ostatnio masę aplikacji instaluję bez wchodzenia do ,,sklepu''.

    Czy warto odcinac sie od Googla w tej kwestii?
    Na "wolnym" rynku z pewnoscia znajdzie sie troche aplikacji ale zreguly
    nie beda to duze produkcje komercyjne. Najwiekszy sens tego widze w
    przypadku roznego rodzaju modyfikacji dostepnych na xda.
    Jesli znajdzie sie na aplikacje obslugujaca aparat poza sklepem, tak czy
    siak bedzie ona wymagala dostepu do aparatu wbudowanego w telefon,
    podobnie jak dyktafon do mikrofonu itd. Identycznie jak w sklepie.

    To zalety, ktore widze w korzystaniu z Google Play:
    -nieporownywalnie wielksza ilosc aplikacji (nie, nie do pierdzenia)
    -jakastam kontrola zamieszczanych aplikacji, daleka od idealu ale lepsze
    to niz nic
    -system komentarzy, ktory dosc szybko pozwala sie zorientowac czy warto
    sie zainteresowac dana aplikacja
    -mozliwosc zwrotu przez 15 min od zakupu
    -duzy wybor aplikacji calkowicie darmowych bez reklam
    -ogromny wybor pozostalych w tym platne maja bardzo przyzwoite ceny
    -automatyczne aktualizacje na biezaco
    -czeste promocje (polecam AppSales)

  • 20. Data: 2014-01-27 10:24:36
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-01-27 10:18, masti wrote:

    > ale po co?

    Tak sie mowi ale nie jest to do konca prawda. Trafilo mi sie juz kilka
    aplikacji, ktore po zwinieciu srodkowym guzikiem drainowaly sobie
    radosnie w tle akumulator. Sa to oczywiscie wyjatki jednak sie trafiaja.
    Beda one o wiele bardziej dotkliwe dla osob, ktore ciagle cos instaluja.
    Dlatego wole zwijanie aplikacji w iOS. Tam nigdy nie mialem tego typu
    niespodzianki.

    > Problemem nie jest android tylko Twoje przywyczajenia.

    Przytrzymujesz guzik Home i z listy, ktora sie pojawi wysuwasz w prawo
    lub w lewo aplikacje do zamkniecia.