  • 1. Data: 2010-04-26 12:44:39
    Temat: Dziwny pad kompa [długie].
    Od: RadekD <r...@p...onet.pl>

    Pacjent - kilkuletni PC AMD Athlon na MoBo Asusa.

    Płyta ostatnio wymieniana po padzie poprzedniej.
    Pomimo tego, że chipset taki sam system nie wstaje (Win XP SP2 ENG)
    raz pokazuje się ekran startowy raz dochodzi do pulpitu i się "zamraża".
    Pomaga tylko reset.
    Zainstalowałem XP SP3 - zero problemów podczas instalacji. Po pierwszym
    odpaleniu klikam na START i się "zamraża" -
    kilkanaście razy pod rząd.
    Instaluję Vistę - zero problemów podczas instalacji - system jednak nie
    daje się uruchomić.
    Knoppix - odpalam system, odpalam jakąś aplikację, raz działa minutę, a
    raz pięć i się "zamraża".

    Dysk sprawdzony narzędziami od producenta WD - za pierwszym razem -
    jakiś drobny błąd - kolejne przejścia bezbłędnie (włącznie ze skanem
    powierzchni).
    Pamięć kilka przejść MemTestem86 - zero błędów.
    Podmieniona grafika - nic nie daje.
    Przywrócone ustawienia domyślne w BIOS - nic nie daje.

    Jakieś pomysły co to może być ?

  • 2. Data: 2010-04-26 12:56:55
    Temat: Re: Dziwny pad kompa [długie].
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "RadekD" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Przywrócone ustawienia domyślne w BIOS - nic nie daje.

    A wersja BIOS jaka w odniesieniu do najnowszej dla tej płyty?

    --
    marfi

  • 3. Data: 2010-04-26 13:27:42
    Od: RadekD <r...@p...onet.pl>

    > A wersja BIOS jaka w odniesieniu do najnowszej dla tej płyty?
    Hmm. na to nie wpadłem - sprawdzę w domu.

    PS. Ma ktoś pożyczyć dyskietkę 3,5" ;-)

  • 4. Data: 2010-04-26 13:58:01
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    RadekD pisze:
    > Hmm. na to nie wpadłem - sprawdzę w domu.
    >
    > PS. Ma ktoś pożyczyć dyskietkę 3,5" ;-)

    Na tę okoliczność trzymam w biurku 13 letni HDD 1.6 GB :)

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 5. Data: 2010-04-26 14:41:53
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "RadekD" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > Pamięć kilka przejść MemTestem86 - zero błędów.
    > Podmieniona grafika - nic nie daje.
    > Przywrócone ustawienia domyślne w BIOS - nic nie daje.

    Nie napisałeś o najważniejszym podzespole - zasilacz. Rozumiem, że knoppix był
    uruchamiany z płyty, a nie instalowany na dysk.

  • 6. Data: 2010-04-26 15:31:52
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-04-26 15:27, RadekD pisze:
    > Hmm. na to nie wpadłem - sprawdzę w domu.
    >
    > PS. Ma ktoś pożyczyć dyskietkę 3,5" ;-)

    Możesz przecież z płytki uruchomić.

    --
    animka

  • 7. Data: 2010-04-26 17:35:34
    Od: "...:::WISKOLER:::..." <R...@v...cy>

    Na grupie *pl.comp.pecet*, dnia 26 kwiecień (poniedziałek),
    znalazłem donos TW *RadekD*,
    o treści cytowanej poniżej:

    > PS. Ma ktoś pożyczyć dyskietkę 3,5" ;-)

    Ja mam, całą paczkę jeszcze nie wkładane do żadnej stacji dyskietek, czyli
    dziewicze :)
    Stację też mam, leży na pólce i czeka na awaryjne uruchamianie siakiegoś
    kompa :)
    --
    Dlaczego tyle osób zarabia na ebookach?
    http://ebooki.zlotemysli.pl/wiskoler.php

  • 8. Data: 2010-04-26 17:40:44
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    > Nie napisałeś o najważniejszym podzespole - zasilacz. Rozumiem, że
    > knoppix był uruchamiany z płyty, a nie instalowany na dysk.

    Knoppix oczywiście prosto z płytki.
    Zasilacz sprawdzony miernikiem - napięcia 5V i 12V jak najbardziej w
    normie.
    Po wgraniu najnowszego BIOSu (1011 dla Asusa K8N) wszystko się
    wiesza tak samo jak wcześniej. Nie widzę jakiejkolwiek prawidłowości.

  • 9. Data: 2010-04-26 19:18:00
    Od: MarcinCz <t...@g...pl_wytnij_to>

    Dnia Mon, 26 Apr 2010 15:27:42 +0200, RadekD napisał(a):

    > PS. Ma ktoś pożyczyć dyskietkę 3,5" ;-)

    A pendrajwa bootowalnego nie możesz zrobić?
    --
    Marcin

  • 10. Data: 2010-04-26 19:42:05
    Od: Olek <a...@d...pl>

    On 2010-04-26 14:44, RadekD wrote:

> [...]
    > Pamięć kilka przejść MemTestem86 - zero błędów.
    > Podmieniona grafika - nic nie daje.
    > Przywrócone ustawienia domyślne w BIOS - nic nie daje.

    stawiam na problem stabliności napięcia płyta główna -> procesor, albo
    problem za procesorem (jakieś mikrouszkodzenie)...
    Miałem takie same wariactwa - system normalnie wstawał ale tylko coś
    zacząłem robić to się "zamrażał"... Myślałem że to jakiś trojan, więc
    zainstalowałem Spybota - przy uruchamianiu zamrażał się dokładnie w
    jednym miejscu pasku postępu...
    Diagnoza - niestabilne napięcie procesora
    Naprawa - wymieniałem kondensatory (niektóre już nieźle spuchnięte)...
    Płyta gigabyte czy coś...
    Nigdy bym nie powiedzial, że to to , a jednak...