  • 1. Data: 2010-03-07 22:37:14
    Temat: Nikon - serwisowa regulacja FF
    Od: Sławek Drogosz <s...@w...pl>

    Witam,
    Znajomy dzwonił do serwisu Nikona w sprawie regulacji FF dla D80 i Nikkora
    50 F1.4.
    Body D80 jest na gwarancji (2 letniej), obiektyw kupiony z drugiej ręki -
    bez gwarancji.
    W rozmowie z telefonicznej okazało się, że serwis musi stwierdzić - czy FF
    jest winą body czy obiektywu.
    W przypadku drugim, regulacja FF - jest płatna. Ja osobiście nie spotkałem
    się z przypadkiem - aby w takich sytuacjach grzebano w obiektywie. Zawsze to
    w body dokonuje się regulacji. Znajomy sprawdzał sam obiektyw z tego
    kompletu z innym D80 - i tam jest ostrość w normie; u niego tylko jest
    tendencja do FF. Co zrobić jednak w przyszłości - gdy po wysłaniu kompletu
    do regulacji - serwis stwierdzi jednak, że to obiektyw winny, nie ma on
    gwarancji - płać kliencie. Mam nadzieję, że taki moment nie nastąpi (byłaby
    to złośliwość serwisu). A jak takie sprawy u Was wyglądały ?

    Pzdr, Sławek

  • 2. Data: 2010-03-09 15:25:31
    Temat: Re: Nikon - serwisowa regulacja FF
    Od: "qvverty" <q...@N...gazeta.pl>

    prawdopodobnie mam podobny problem (podejrzewam back focus na d5000 + 16-85,
    na szczescie oba na gwarancji) i tez bylbym wdzieczny za aktualne
    doswiadczenia grupowiczow z serwisem nikona w takich przypadkach ;)
    w archiwum posty dotyczace ff/bf sa dosc wiekowe, naiwnie myslalem ze postep
    techniczny wyeliminowal te przypadlosci w nowych produktach... jak widze na
    wlasnym przykladzie nadzieje te byly plonne ;)))

    pozdr,

  • 3. Data: 2010-03-10 08:37:22
    Od: "Jan Kowalski" <K...@n...pl>

    Użytkownik "qvverty" <q...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > na szczescie oba na gwarancji) i tez bylbym wdzieczny za aktualne
    > doswiadczenia grupowiczow z serwisem nikona w takich przypadkach ;)

    "Strojenie" trwa chyba trzy tygodnie. Więc warto się zaopatrzyć w jakiś
    sprzęt zapasowy.
    I nie ma pewności, że się nie przedłuży okres oczekiwania.
    Wymiana wyświetlacza w D40 zajęła im dwa tygodnie.