  • 61. Data: 2010-05-05 20:59:34
    Temat: Re: Nikon Polska - oświadczenie
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Kyniu napisał(a):

    [...]

    > Zatem wystarczy poszukac jakiegos pana o nazwisku Nikon (lub
    > desperata ktory swoje polskie nazwisko zmieni) ktory powie ze domena
    > polishnikonservice czy forum.nikon.org.pl czy jakas jeszcze inna jest jego
    > i po sprawie.

    Wcale bym się nie zdziwił gdyby Wysoki Sąd nakazał takiemu Panu zmianę
    nazwiska... ;P

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...

  • 62. Data: 2010-05-05 22:40:26
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W środa, 5 maja 2010 21:44, l...@l...localdomain wyraził następujacą
    opinię:
    > Dariusz Zygmunt nabazgrał:

    > Nie zrozumiałeś? Śmiem twierdzić, że z co najmniej 90% patentów nie ma
    > żadnej kasy. Żeby była kasa to poza patentem musi być wynalazek (i
    > prawnicy).

    To Ty nie za bardzo rozumiesz istotę problemu - nie ma znaczenia czy
    opatentowane rozwiązanie/pomysł/cokolwiek daje się wykorzystać praktycznie
    czy nie, a już szczególnie czy może być zrealizowane przez osobę która jest
    posiadaczem patentu. Ważne jest jedynie to, że jeśli ktoś będzie chciał
    opatentowane rozwiązanie zastosować w praktyce to ma zapłacić za jego użycie
    posiadaczowi patentu.

    Na tym polega robienie kasy a nie na tym, że gdy np. wymyślisz sposób na
    pozyskanie energii na drodze syntezy jądrowej to patent upoważnia Cię do
    zbudowania reaktora i czerpania zysków z produkcji prądu.

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --
    53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

  • 63. Data: 2010-05-05 22:58:09
    Od: Kyniu <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Wed, 05 May 2010 22:08:09 +0200, J-L-F napisał(a):

    > I tak trzymać, nazwa marki jest znakiem towarowym i dalszą dyskusję
    > należy uznać za bezprzedmiotową.

    Pisalem o tym wyzej ale widac nie czytales wiec - choc nie zdarza mi sie to
    czesto - napisze jeszcze raz. Slowo, wyraz, etc. Nikon to nie jest znak
    towarowy tylko zarowno imie jak i nazwisko. Nikon to imie meskie
    pochodzenia greckiego, wywodzace sie od greckiego nike, co oznacza
    "zwyciestwo". Nikon imieniny obchodzi 23 marca i 26 listopada. Zatem Nikon
    - ten od aparatow fotograficznych - moze co najwyzej roscic sobie prawo do
    znaku graficznego. Natomiast slowo Nikon jako takie nie moze podlegac
    ochronie tak jak Krzysztof, Pawel, Zbyszek czy Kowalski, Nowak, etc.

    Co innego gdyby ktos usilowal produkowac aparaty i opatrywac je nazwa Nikon
    - to mozna by uznac za czyn nieuczciwej konkurencji i rejestracja znaku nie
    ma tu nic do rzeczy.

    > Jeśli ktoś uważa inaczej, to powinni mu odebrać świadectwo ukończenia
    > gimnazjum - z definicji.

    Zacznij od oddania swojego.

    Kyniu

  • 64. Data: 2010-05-05 23:07:28
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W środa, 5 maja 2010 22:00, Jan wyraził następujacą opinię:

    > ===============
    > Niestety, nie masz racji. Jeśli zastrzeżony znak nie miał ograniczeń, to
    > jego jakiekolwiek wykorzystywanie jest zabronione. Nie znam oczywiście
    > zakresu ochrony N.

    Nie może być zastrzeżony znak który nie ma cech unikalnych - więc nawet
    jeśli firma Nikon próbował zastrzec słowo "Nikon" bez określania jego
    typografii czy jakichkolwiek dodatkowych cech to takie zastrzeżenie nie jest
    skuteczne.

    Oczywiście Nikon może np. wystąpić na drogę prawną przeciw producentom
    aparatów Nicon, Neekon czy podobnym i zapewne wygrałby. Niemal na pewno
    wygrałby także z sitem "Polish Nikon Service", bo sąd prawdopodobnie
    potraktowałby to jako podszywanie się pod usługę serwisową firmy Nikon, ale
    pisanie że "Podejmowane przez nas kroki obejmą wszystkie domeny przywołujące
    w nazwie słowo Nikon, niezależnie od profilu ich działalności." jest
    absurdem, po prostu kogoś poniosło.
    Wystarczy założyć site zawierający w adresie słowo Nikon zawierający
    informacje o patriarsze Nikonie i próba udowodnienia, że jest to sprzeczne z
    polityką korporacyjna firmy Nikon może narazić tą firmę jedynie na
    ośmieszenie, nawet jeśli na tej stronie znajdzie się informacja że "Nikon
    nigdy żadnego zdjęcia dobrze nie zrobił".

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --
    53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

  • 65. Data: 2010-05-05 23:08:59
    Od: Kyniu <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Thu, 06 May 2010 00:40:26 +0200, Dariusz Zygmunt napisał(a):

> [...]
    > opatentowane rozwiązanie zastosować w praktyce to ma zapłacić za jego użycie

    Nawet nie o to chodzi. Teraz rzecz w tym ze wielcy patentuja wszystko co im
    wpadnie do glowy z prostego powodu. Pozwiesz mnie? To ja wyciagne moje
    kwity na Ciebie. Nie mam kwitow na Ciebie? To znajde kogos kto ma kwity na
    Ciebie i tez nie bedzie Cie lubil. Wrog mojego wroga jest moim
    przyjacielem. Ukuto nawet na to termin "bomba patentowa" lub "patentowa
    reakcja lancuchowa". I nikt nie ma odwagi zaczac. Dlatego MS ogranicza sie
    do narzekania ze linuks lamie 300 jego patentow. Dlatego Apple narzeka na
    MS ale nic nie robi. I tak dalej. Wszyscy oni sobie zdaja sprawe ze pozew
    miedzy gigantami oznaczalby jedno - koniec prawa patentowego w USA w
    obecnej postaci. Wiec patentuja co sie da i jak sie da by dalej utrzymywac
    "stan zawieszenia". Czasem tylko prowadza jakies dzialania zaczepe wobec
    mniejszych - ot takie powarkiwanie i pokazywanie klow "jaki to ja jestem
    grozny". Jak kiedys USA z ZSRR - jedni drugim grozili atomowkami i obie
    strony wiedzialy ze ich uzycie to koniec cywilizacji w obecnej postaci. Ale
    dla rownowagi sil - wiedzac ze to glupie bo prowadzi donikad - zbroili sie
    na potege.

    Kyniu

  • 66. Data: 2010-05-05 23:19:34
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W czwartek, 6 maja 2010 01:08, Kyniu wyraził następujacą opinię:
    > Dnia Thu, 06 May 2010 00:40:26 +0200, Dariusz Zygmunt napisał(a):

    > ... Teraz rzecz w tym ze wielcy patentuja wszystko co
    > im wpadnie do glowy z prostego powodu. Pozwiesz mnie? To ja ...

    Oj tam, toż to zwykła działalność "człowieka rozumnego". W sumie może lepiej
    że biją się na "wartości niematerialne i prawne" niż mieliby zatrudniać
    armie najemników i urządzać rzezie pomniejszych państw żeby "pokazać kto tu
    rządzi" ;-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --
    53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

  • 67. Data: 2010-05-05 23:36:47
    Od: Kyniu <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Thu, 06 May 2010 01:19:34 +0200, Dariusz Zygmunt napisał(a):

> [...]
    > armie najemników i urządzać rzezie pomniejszych państw żeby "pokazać kto tu

    A ja tam czasem tesknie za tamtymi czasami. Przynajmniej wiadomo bylo na
    czym czlowiek stoi. Przyjaciel byl przyjacielem, wrog byl wrogiem, nawet
    przeciwnicy sie szanowali i jakies zasady obowiazywaly. A teraz wolna
    amerykanka.

    Kyniu

  • 68. Data: 2010-05-06 04:59:22
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Kyniu napisał(a):

    > Co innego gdyby ktos usilowal produkowac aparaty i opatrywac je nazwa Nikon
    > - to mozna by uznac za czyn nieuczciwej konkurencji i rejestracja znaku nie
    > ma tu nic do rzeczy.

    Tylko, wez poprawke na to, ze nie mamy do czynienia z sytuacja, w ktorej
    firma Nikon zabronila uzywac swojego znaku osobie o imieniu lub nazwisku
    Nikon, ktora prowadzila swoja rodzinna/domowa strone internetowa pod
    adresem, ktory zawieral w sobie znak slowny Nikon Corp.

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...

  • 69. Data: 2010-05-06 05:00:41
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Dariusz Zygmunt napisał(a):

> [...]
    > typografii czy jakichkolwiek dodatkowych cech to takie zastrzeżenie nie jest

    Oczywiscie, ze tak. Na stronie UPRP mozna przeczytac o jaka konkretnie
    grupe produktow lub uslug chodzi. Co to ma jednak za znaczenie w tych
    konkretnych przypadkach?

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...

  • 70. Data: 2010-05-06 08:24:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 5 May 2010, Dariusz Zygmunt wrote:

    > Może ktoś założy site zawierający w nazwie słowo "nikon" poświęcony siódmemu
    > patriarsze Moskwy i Wszechrusi? Ciekaw byłbym reakcji Nikon Polska ;-)

    Powołaliby się na precedens sklepu zielarskiego "microsoft.pl"? :>
    (goto archiwa pl.soc.prawo)

    pzdr, Gotfryd