    From: Kyniu <k...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Nikon Polska - oświadczenie
    Date: Thu, 6 May 2010 00:58:09 +0200

    Dnia Wed, 05 May 2010 22:08:09 +0200, J-L-F napisał(a):

    > I tak trzymać, nazwa marki jest znakiem towarowym i dalszą dyskusję
    > należy uznać za bezprzedmiotową.

    Pisalem o tym wyzej ale widac nie czytales wiec - choc nie zdarza mi sie to
    czesto - napisze jeszcze raz. Slowo, wyraz, etc. Nikon to nie jest znak
    towarowy tylko zarowno imie jak i nazwisko. Nikon to imie meskie
    pochodzenia greckiego, wywodzace sie od greckiego nike, co oznacza
    "zwyciestwo". Nikon imieniny obchodzi 23 marca i 26 listopada. Zatem Nikon
    - ten od aparatow fotograficznych - moze co najwyzej roscic sobie prawo do
    znaku graficznego. Natomiast slowo Nikon jako takie nie moze podlegac
    ochronie tak jak Krzysztof, Pawel, Zbyszek czy Kowalski, Nowak, etc.

    Co innego gdyby ktos usilowal produkowac aparaty i opatrywac je nazwa Nikon
    - to mozna by uznac za czyn nieuczciwej konkurencji i rejestracja znaku nie
    ma tu nic do rzeczy.

    > Jeśli ktoś uważa inaczej, to powinni mu odebrać świadectwo ukończenia
    > gimnazjum - z definicji.

    Zacznij od oddania swojego.

    Kyniu