  • 1. Data: 2009-12-03 17:10:42
    Temat: [Nikon] Lampa SB-600 w CLS + inna lampa przez PC->Jack
    Od: Keyser Soze <"f2000[wytnijto]"@poczta.onet.pl>

    Witam!

    Dysponuję lampą SB-600, której często używam w Nikonowskim CLSie.
    Czasami przydałaby mi się jednak druga lampa, lecz nie koniecznie
    chciałbym wydawać na nią zbyt dużą kwotę i na pewno zadowolę się
    wyzwalaniem przewodowym.

    W związku z tym mam trzy pytania:

    1. Czy jak będę wyzwalał lampę SB-600 przez CLS,
    to przez złącze PC aparatu pójdzie sygnał o błysku
    dokładnie w tym samym momencie, w którym nastąpi główny
    błysk SB-600 ? Pytam, bo nie wiem czy przypadkiem nie
    nastąpi to w momencie wciśnięcia spustu, czyli wtedy
    gdy SB-600 będzie dopiero robić błysk pomiarowy iTTL
    (po którym nastąpi komunikacja z lampą "master",
    po którym to jest błysk właściwy).

    2. To samo co wyżej ale na tylną kurtynę też zadziała
    prawidłowo (moment styku na PC) ?

    3. Czy możecie polecić mi jakąś sprawdzoną lampę,
    która będzie miała moc zbliżoną lub większą jak SB-600
    oraz co ważne manualną regulację tejże mocy, ale będzie
    można do niej podłączyć kabel PC / Jack? Oczywiście chodzi
    o używane / starsze modele, nie musi być kompatybilna z Nikonem,
    bo na sankach nie będę jej zakładał. Wspomnę tylko o wymogu
    niskiego napięcia na obwodzie zwierania do błysu.

    Dziękuję z góry za odpowiedzi!

    Pozdrawiam!
    Keyser