  • 1. Data: 2011-06-06 15:24:01
    Temat: Nierównomierny docisk klocków do tarczy hamulcowej
    Od: "Maciek" <k...@X...pl>

    Witam,
    mam małą zagwostkę jak w temacie... wygląda to tak, że tylna tarcza
    hamulcowa od strony piasty do połowy szerokości obszaru styku klocka jest
    zardzewiała. Druga połowa jest przeszlifowana od hamowania na lustro.
    Tutaj ktoś miał podobny problem:

    Jarzmo hamulca było z tego powodu serwisowane tzn. czyszczone, smarowane
    itd. Była próba wyrównania powierzchni klocka, nic to nie pomogło.
    Czy ktoś ma sugestię od czego może jeszcze występować ten efekt? Czy
    zdarzają się przypadki, że tarcza jest tak kiepska, że wygnie się na kształt
    miski?

    Pozdrawiam
    Maciek

  • 2. Data: 2011-06-06 15:26:10
    Od: "Maciek" <k...@X...pl>

    Coś się nie wkleiło a wysłało..

    > Tutaj ktoś miał podobny problem:

    http://tnij.org/l4y8

    Moja tarcza wygląda podobnie, z tym, że jest praktycznei nowa bez rantów
    itd. (parę tysiaków zrobione)

  • 3. Data: 2011-06-06 15:37:38
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    napewno jarzmo bylo dobrze oczyszczone i smarowane? bo masz to samo co u
    mnie. przy czym u mnie ktoregos pieknego dnia zacisk stanął tak mocno ze na
    trasie powrotnej wracalem z palącym się klockiem. co skrzyzowanie
    wyprzedzala mnie chmura dymu i tylko zastanawialem sie kiedy pojawi sie
    ogien....

    zacisk byl tak zatarty na jarzmi eze nie moglem wyjac klockow nie mowiac juz
    o poruszaniu lewo-prawo. tloczek (ktory byl winowajca u mnie) rowniez stanal
    jak zaklety.

  • 4. Data: 2011-06-06 15:47:54
    Od: "Maciek" <k...@X...pl>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:isil73$2an$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
    > napewno jarzmo bylo dobrze oczyszczone i smarowane? bo masz to samo co u
    > mnie.

    Ręki sobie nie dam odciąć bo tego naocznie nie widziałem. Jednak robił z tym
    mechanik do którego mam zaufanie, ściągał koło drugi raz i przeglądał całość
    pod kątem działania. Nie mam powodu mu nie wierzyć.

> [...]
    > trasie powrotnej wracalem z palącym się klockiem. co skrzyzowanie
    > wyprzedzala mnie chmura dymu i tylko zastanawialem sie kiedy pojawi sie

    U mnie nie ma takiego efektu, zacisk odbija. Felgę macałem nie raz i po
    zwykłej jak i po szybszej jeździe, nie nagrzewa się wybitnie.

  • 5. Data: 2011-06-06 16:58:43
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Ręki sobie nie dam odciąć bo tego naocznie nie widziałem. Jednak robił z
    > tym mechanik do którego mam zaufanie, ściągał koło drugi raz i przeglądał
    > całość pod kątem działania. Nie mam powodu mu nie wierzyć.

    ta.. ja tez.. dlatego teraz juz sam bawie sie w naprawy tego czego sie da.
    duzo z tym problemow na poczatku ale efekty mojej pracy i tego ze nie
    robilem napraw wczesniej widac caly czas (np seria o zapiecoznych srubach)

    > U mnie nie ma takiego efektu, zacisk odbija. Felgę macałem nie raz i po
    > zwykłej jak i po szybszej jeździe, nie nagrzewa się wybitnie.

    u mnie to akurat skrajne zaniedbanie bo najpierw zlecalem wszystkie naprawy
    mojemu mecjhanikowi a potem po roku pracy okazalo sie jaki jest stan. gumki
    oslaniajace os jarzma byly kompletnie zniszczone. ewidentnie nie wymieniane
    od wiekow.
    a zglaszalem sie do niego z tymi hamulcami kilkukrotnie bo byly problemy z
    przejsciem przegladu - nierownomiernosc.
    i co z tego ze cos tam pomacal skoro niektore byly elementy byly zuzyte a on
    nie wpadl na to zeby zasugerowac wymiane. nie mowiac o wymianie srub...

  • 6. Data: 2011-06-06 21:39:44
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-06-06 15:24, Maciek pisze:
> [...]
    > Czy ktoś ma sugestię od czego może jeszcze występować ten efekt? Czy
    > zdarzają się przypadki, że tarcza jest tak kiepska, że wygnie się na

    A między jarzmem a klockiem coś jeszcze jest (jakieś blaszki-prowadnice)
    czy klocek chodzi w jarzmie?

    Bo bywa tak, że klocek w prowadnicy ma za duży luz - np. z powodu
    zużycia jarzma, obudowy klocka albo po prostu niskiej precyzji wykonania
    klocka, albo używania zamienników które "prawie pasują".

    Wtedy klocek może się klinować w jakiś tam warunkach i powodować takie
    efekty.

    Trzeba wyjąć jarzmo i sprawdzić jak klocki w jarzmie chodzą - muszą
    chodzić, nie zacinać się, ale też nie latać luzem.

    Jeżeli między jarzmem a klockiem powinny być blaszki robiące prowadnicę,
    to po pierwsze czy blaszki są, i czy nie są jakieś powyginane.

    Kiedyś widziałem też rozgięty zacisk - nie wiem jak to się stało (może
    wada fabryczna), ale wyraźnie tłoczek nie był równoległy do podpory
    przeciwnego klocka.

  • 7. Data: 2011-06-06 23:56:33
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    nie docytalem.... ty masz na jednej stronie to a mnie sie wydawalo ze z
    jednej zdarte na lustro a z drugiej rdza...
    w tym wypadku zobacz czy zwyczajnie nie masz krzywego zle zrobionego
    klocka....po prostu.

  • 8. Data: 2011-06-07 07:16:49
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Maciek" <k...@X...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy ktoś ma sugestię od czego może jeszcze występować ten efekt? Czy
    > zdarzają się przypadki, że tarcza jest tak kiepska, że wygnie się na

    Miałem tak w Civicu. Też sprawdzałem zacisk, też pytałem i też nikt nie
    wiedział od czego. Wymieniłem tarcze i klocki i problem zniknął i nie
    powrócił..

  • 9. Data: 2011-06-07 10:31:38
    Od: "Maciek" <k...@X...pl>

    > A między jarzmem a klockiem coś jeszcze jest (jakieś blaszki-prowadnice)
    > czy klocek chodzi w jarzmie?

    Klocek wygląda tak (Focus MK1)
    http://tnij.org/l5db

    Samo jarzmo nie ma już żadnych blaszek (z tego co pamiętam ;-)

> [...]
    > albo używania zamienników które "prawie pasują".
    > Wtedy klocek może się klinować w jakiś tam warunkach i powodować takie

    Klocki mam przeciętne, za namową mechanika "Panie na tył cudów nie trzeba"
    ;-) - Remsa, nie mam pojęcia jak jest z precyzją u tego producenta.
    Problem powstał po zimie. Trafna uwaga, możesz mieć rację z tym luzem, może
    jest zbyt duży.

    > Kiedyś widziałem też rozgięty zacisk - nie wiem jak to się stało (może
    > wada fabryczna), ale wyraźnie tłoczek nie był równoległy do podpory
    > przeciwnego klocka.

    Wcześniejsze hample ładnie działały, po wymianie przez rok też było ok.
    Międzyczasie przygód z tym kołem też nie miałem, więc nic nie powinno być
    pogięte.
    Coś czuję, że czeka mnie grzebanie we własnym zakresie. Wariant ze zbyt
    dużym luzem na razie może być najbardziej prawdopodobny. hmm... może
    wymienie na początek te klocki na coś bardziej markowego.

  • 10. Data: 2011-06-07 10:35:19
    Od: "Maciek" <k...@X...pl>

    > Miałem tak w Civicu. Też sprawdzałem zacisk, też pytałem i też nikt nie
    > wiedział od czego. Wymieniłem tarcze i klocki i problem zniknął i nie
    > powrócił..

    To co wyżej Tomek napisał z luzem, może mieć sens, może też tak było u
    Ciebie.
    A powiedz mi jeszcze, wymieniałeś nowe hamulce czy już stare, zużyte?
    Wymieniłeś na tą samą firmę czy inną (jaką)?