    From: "Maciek" <k...@X...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Nierównomierny docisk klocków do tarczy hamulcowej
    Date: Tue, 7 Jun 2011 10:31:38 +0200

    > A między jarzmem a klockiem coś jeszcze jest (jakieś blaszki-prowadnice)
    > czy klocek chodzi w jarzmie?

    Klocek wygląda tak (Focus MK1)
    http://tnij.org/l5db

    Samo jarzmo nie ma już żadnych blaszek (z tego co pamiętam ;-)

    > Bo bywa tak, że klocek w prowadnicy ma za duży luz - np. z powodu zużycia
    > jarzma, obudowy klocka albo po prostu niskiej precyzji wykonania klocka,
    > albo używania zamienników które "prawie pasują".
    > Wtedy klocek może się klinować w jakiś tam warunkach i powodować takie
    > efekty.

    Klocki mam przeciętne, za namową mechanika "Panie na tył cudów nie trzeba"
    ;-) - Remsa, nie mam pojęcia jak jest z precyzją u tego producenta.
    Problem powstał po zimie. Trafna uwaga, możesz mieć rację z tym luzem, może
    jest zbyt duży.

    > Kiedyś widziałem też rozgięty zacisk - nie wiem jak to się stało (może
    > wada fabryczna), ale wyraźnie tłoczek nie był równoległy do podpory
    > przeciwnego klocka.

    Wcześniejsze hample ładnie działały, po wymianie przez rok też było ok.
    Międzyczasie przygód z tym kołem też nie miałem, więc nic nie powinno być
    pogięte.
    Coś czuję, że czeka mnie grzebanie we własnym zakresie. Wariant ze zbyt
    dużym luzem na razie może być najbardziej prawdopodobny. hmm... może
    wymienie na początek te klocki na coś bardziej markowego.