    Date: Mon, 06 Jun 2011 21:39:44 +0200
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Nierównomierny docisk klocków do tarczy hamulcowej

    W dniu 2011-06-06 15:24, Maciek pisze:
    > Witam,
    > mam małą zagwostkę jak w temacie... wygląda to tak, że tylna tarcza
    > hamulcowa od strony piasty do połowy szerokości obszaru styku klocka
    > jest zardzewiała. Druga połowa jest przeszlifowana od hamowania na lustro.
    > Tutaj ktoś miał podobny problem:
    >
    > Jarzmo hamulca było z tego powodu serwisowane tzn. czyszczone, smarowane
    > itd. Była próba wyrównania powierzchni klocka, nic to nie pomogło.
    > Czy ktoś ma sugestię od czego może jeszcze występować ten efekt? Czy
    > zdarzają się przypadki, że tarcza jest tak kiepska, że wygnie się na
> [...]

    A między jarzmem a klockiem coś jeszcze jest (jakieś blaszki-prowadnice)
    czy klocek chodzi w jarzmie?

    Bo bywa tak, że klocek w prowadnicy ma za duży luz - np. z powodu
    zużycia jarzma, obudowy klocka albo po prostu niskiej precyzji wykonania
    klocka, albo używania zamienników które "prawie pasują".

    Wtedy klocek może się klinować w jakiś tam warunkach i powodować takie
    efekty.

    Trzeba wyjąć jarzmo i sprawdzić jak klocki w jarzmie chodzą - muszą
    chodzić, nie zacinać się, ale też nie latać luzem.

    Jeżeli między jarzmem a klockiem powinny być blaszki robiące prowadnicę,
    to po pierwsze czy blaszki są, i czy nie są jakieś powyginane.

    Kiedyś widziałem też rozgięty zacisk - nie wiem jak to się stało (może
    wada fabryczna), ale wyraźnie tłoczek nie był równoległy do podpory
    przeciwnego klocka.