  • 11. Data: 2012-09-12 14:26:28
    Temat: Re: Niebezpieczne telefony
    Od: tÎż

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Próbujesz zmienić zasadę ograniczonego zaufania w zasadę
    > nieograniczonego braku zaufania.

    Widzę, że znowu zaczyna się starcze trollowanie. Gdyby pieszy obserwował
    innych uczestników ruchu, to zauważyłby, że kierowca ciężarówki nie
    stosuje się do przepisów i mógł zastosować zasadę ograniczonego zaufania.
    Problem w tym, że przechodził przez jezdnię nijak nie kontrolując, co się
    dzieje wokół.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 12. Data: 2012-09-12 15:34:02
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 12.09.2012 09:56, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Próbujesz zmienić zasadę ograniczonego zaufania w zasadę
    > nieograniczonego braku zaufania.
    Jak się nie ma naokoło siebie stref zgniotu, czy poduszek powietrznych
    to pełen brak zaufania do ponad tony żelastwa poruszającego się z
    prędkością 2-3 razy większą od mojej uważam za coś koniecznego. Wręcz za
    objaw instynktu samozachowawczego.

    Btw: w 2010 na 30 tysięcy wypadków spowodowanych przez kierujących było
    ponad 4 tysiące różnego rodzaju potrąceń pieszego z czego 3000 (10%
    ogółu) na pasach.

    Michoo

  • 13. Data: 2012-09-12 15:49:41
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Michoo,

> [...]
    > to pełen brak zaufania do ponad tony żelastwa poruszającego się z
    > prędkością 2-3 razy większą od mojej uważam za coś koniecznego. Wręcz za

    Facet, odróżnij proszę rzeczywistość, co do której masz oczywistą
    rację od powoływania się w tym wypadku na zasadę ograniczonego
    zaufania. Ja się odniosłem do samej zasady. A nie ja się na nią
    powołałem.
    Jest oczywiste, że pieszy w zderzeniu z jadacym samochodem szans nie
    ma i instynkt samozachowawczy powinien tu działać. Ale nie powołujmy
    sie na zasadę, która w tym wypadku została spełniona.

    Co do zasady nieograniczonego braku zaufania - nawet pozostanie w domu
    nie gwarantuje, ze samochód Cię nie przejedzie:
    http://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-lodzkie-samoch
    od-uderzyl-w-dom-jedna-osoba-nie-zyje,nId,596874
    Stosowanie takiej zasady na drogach oznacza całkowity paraliż ruchu.

    > Btw: w 2010 na 30 tysięcy wypadków spowodowanych przez kierujących było
    > ponad 4 tysiące różnego rodzaju potrąceń pieszego z czego 3000 (10%
    > ogółu) na pasach.

    Jasne. A teraz spróbuj oszacować ile osób w tym czasie przeszło przez
    przejścia dla pieszych nie ulegając wypadkowi. Możesz się mocno
    zdziwić jak znikomym ułamkiem sa potracenia... Tyle jeśli chodzi o
    największy rodzaj kłamstwa, czyli statystykę.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 14. Data: 2012-09-12 17:09:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 11 Sep 2012, tÎż wrote:

    > W sumie ma, bo człowiek ma pole widzenia ok. 180 stopni, więc powinien
    > zauważać to, co się dzieje z boku

    A to już widzę że flejm dookoła się toczy.
    Krótko: nie, nie przyznam Ci racji, że taki wniosek wprost
    wynika z zasady ograniczonego zaufania.
    Mimo, że jest racjonalny. Ale to jest zupełnie osobna sprawa.

    > Zresztą kwestia formalne są mało ważne.

    Nie kpij sobie.
    Przecież komentarz Romana dotyczył *WYŁĄCZNIE* sprawy prawnej
    klasyfikacji zdarzenia, czyli formalności.

    > Włażenie pod samochody to idiotyzm i tyle.

    Jest, i co z tego? Czyżbyś uważał iż na podstawie tej tezy można
    obracać przepisy do góry nogami?
    Jeszcze raz: tekst Romana dotyczył PRAWA.
    Przepisu. I tego się czepiłeś.
    Nie "idiotyzmu", który wkleiłeś później.
    "Grupowicz dostaje komentarz do tego co napisał, nie do tego
    o czym myślał". Chciałeś pisać o głupocie - trzeba było pisać
    o głupocie, a nie o przepisie z PoRD. Albo wziąć sobie inny
    przepis z innej ustawy :>

    A tak BTW - to i z tym "idiotyzmem" trzeba ostrożnie, bo wystarczy
    aby wchodzący był złomiarzem ;P

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2012-09-12 17:15:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 12 Sep 2012, Michoo wrote:

    > Jak się nie ma naokoło siebie stref zgniotu, czy poduszek powietrznych to
    > pełen brak zaufania do ponad tony żelastwa poruszającego się z prędkością 2-3
    > razy większą od mojej uważam za coś koniecznego.

    No i dobrze.
    Tyle, że to nie ma NIC do sprawy komentarza o który poszło.
    Jakby w poście który usiłował "krytykować" Romana był tekst, że włażenie
    bez rozglądania się to głupota, to tego podwątku by nie było.
    Ale autor uwagi postanowił PoRDem błysnąć, a wersji z przyznaniem, że
    jakoś inaczej rozumiał art.4 najwyraźniej nie bierze pod uwagę ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2012-09-12 17:43:04
    Od: tÎż

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > A to już widzę że flejm dookoła się toczy. Krótko: nie, nie przyznam
    > Ci racji, że taki wniosek wprost
    > wynika z zasady ograniczonego zaufania.
    > Mimo, że jest racjonalny. Ale to jest zupełnie osobna sprawa.

    Oczywiście, że nie wynika, bo nie widząc pojazdu nie można zastosować
    wobec niego żadnej "zasady". Tu jest zupełnie inny problem -- poruszając
    się po jezdni (w jakikolwiek sposób) należy zwracać uwagę na innych
    uczestników ruchu (co tutaj właśnie nie miało miejsca). I wtedy ew. można
    zastosować tzw. "zasadę ograniczonego zaufania" odnośnie kogoś, kto się
    do przepisów nie stosuje lub można po nim takiego zachowania się
    spodziewać.

    W omawianej sytuacji przechodzący przez pasy mógł i powinien bez problemu
    zauważyć ciężarówkę gdyby zwracał choćby MINIMALNĄ uwagę na to, co się
    dzieje wokół (a powinien to robić) i WTEDY powinien zastosować wobec niej

  • 17. Data: 2012-09-12 19:31:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 12 Sep 2012, tÎż wrote:

    > wobec niego żadnej "zasady". Tu jest zupełnie inny problem -- poruszając
    > się po jezdni (w jakikolwiek sposób) należy zwracać uwagę na innych

    Przecież tego nikt nie neguje :)
    CAŁY flejm poszedł o oparcie się na "ograniczonym zaufaniu" i warunku
    który zawiera.

    > W omawianej sytuacji przechodzący przez pasy mógł i powinien

    Powinien.
    Inna sprawa, że kierujący powinni mieć jakiś obowiązkowy trening
    z dojeżdżania do pasów :]

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2012-09-12 20:02:19
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 12 Sep 2012 09:32:16 +0200, WW napisał(a):

    > O tą chodzi?
    > Zasada ograniczonego zaufania - Zasada ta stanowi, iż zarówno każdy
    > uczestnik ruchu drogowego, jak też inna osoba znajdująca się na drodze
    > oraz w jej otoczeniu, ma prawo liczyć, że inni uczestnicy ruchu
    > przestrzegają przepisów kodeksu drogowego, chyba że aktualne zachowanie
    > jakiegoś uczestnika stanowi uzasadnione podejrzenie do odmiennego jego
    > zachowania

    Ta.

    > Pozwolę sobie dodać, że ja jestem przeciwny jej obecności w prawie. :-)

    Nie ma sprawy. Ale tylko dla Ciebie. Jej brak oznacza, że każda stłuczka z
    Twoim udziałem jest z Twojej winy.
    W sumie nie dziwię się, że masz takie pomysły, jesteś kapelusznikiem i masz
    TDI - To Dla Idiotów.

    --
    ___________ (R)

  • 19. Data: 2012-09-12 20:15:42
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Gotfryd,

    [...]

    Gotfrydzie, karmisz trolla...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 20. Data: 2012-09-12 20:34:28
    Od: tÎż

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Gotfrydzie, karmisz trolla...

    Dopiero może zacząć karmić, jeśli zacznie z Tobą polemizować, chamie.

    --
    ss??q s? ??u??ou??