  • 1. Data: 2012-09-11 18:28:48
    Temat: Jest kasa
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    HGW znalazla kase na remont i to na miejscu :)
    http://wiadomosci.onet.pl/regionalne/warszawa/kierow
    cy-jezdza-jak-szaleni-objazdem-wislostrady,1,5243544
    ,region-wiadomosc.html

    sz.

  • 2. Data: 2012-09-12 02:10:04
    Temat: Re: Jest kasa
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > HGW znalazla kase na remont i to na miejscu :)
    > http://wiadomosci.onet.pl/regionalne/warszawa/kierow
    cy-jezdza-jak-szaleni-objazdem-wislostrady,1,5243544
    ,region-wiadomosc.html

    Najbardziej podoba mi sie to zdanie:
    "Z tym, że teraz jest tu niebezpiecznie, zgadzają się spacerowicze i
    klienci lokali rozrywkowych nad Wisłą. Choć, jak dowiedział się Onet,
    policja nie odnotowała na razie na tym odcinku żadnych wypadków i kolizji."
    Bezpieczenstwo oceniaja piesi i klienci lokali, nie kierowcy. OK.
    Stwierdzaja, ze jest niebezpiecznie, na co Policja stwierdza, ze nie
    odnotowali zadnego dzwona, czyli mimo przekraczania predkosci
    bezpiecznie jest. OK, ide spac, moze jutro cos z tego zrozumiem;-)

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 3. Data: 2012-09-12 17:45:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 12 Sep 2012, Pawel O'Pajak wrote:

> [...]
    > odnotowała na razie na tym odcinku żadnych wypadków i kolizji."
    > Bezpieczenstwo oceniaja piesi i klienci lokali, nie kierowcy. OK.

    I najwyraźniej są w błędzie.
    Co do bezpieczeństwa.

    > Stwierdzaja, ze jest niebezpiecznie, na co Policja stwierdza, ze nie
    > odnotowali zadnego dzwona, czyli mimo przekraczania predkosci bezpiecznie
    > jest.

    Bo jest, czyż nie?

    > OK, ide spac, moze jutro cos z tego zrozumiem;-)

    :)
    IMO sprawa jest oczywista: artykuł bazuje na błędnym zakładaniu, iż
    bezpieczeństwo jest JEDYNYM elementem planowania i użytkowania drogi.
    Owo założenie pewnie zostało poczynione tendencyjnie, wręcz jest
    "wpychane" czytelnikowi, bo proste i zwyczajne "uniemożliwia normalne
    korzystanie przez pieszych" pewnie wydało się za słabo uzasadniające
    założone tezy.
    Mimo że *to* jest właśnie sensowne uzasadnienie dla ograniczenia.

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2012-09-12 19:33:34
    Od: PK <k...@n...pl>

    On 2012-09-12, Pawel O'Pajak <o...@i...pl> wrote:
> [...]
    > policja nie odnotowała na razie na tym odcinku żadnych wypadków i kolizji."
    > Bezpieczenstwo oceniaja piesi i klienci lokali, nie kierowcy. OK.

    Piesi mają prawo ocenić, czy czują się bezpiecznie czy nie.

    > Stwierdzaja, ze jest niebezpiecznie, na co Policja stwierdza, ze nie
    > odnotowali zadnego dzwona, czyli mimo przekraczania predkosci
    > bezpiecznie jest. OK, ide spac, moze jutro cos z tego zrozumiem;-)

    Gdyby bezpieczeństwo było ocenianie na podstawie liczby "dzwonów",
    to pewnie każda nowa droga powstawałaby z minimalnym oznakowaniem
    i bez limitu prędkości, które to byłyby zaostrzane po kolejnych
    wypadkach...

    Szedłeś kiedyś w nocy poboczem po drodze krajowej? :) Jeśli nie,
    to polecam. Potem opiszesz nam, czy czułeś się bezpiecznie :)

    pozdrawiam,
    PK

  • 5. Data: 2012-09-12 21:11:52
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > Piesi mają prawo ocenić, czy czują się bezpiecznie czy nie.

    Ja nie czuje sie bezpiecznie, niekoniecznie idac droga krajowa w nocy.
    Idac zima po drodze (bo chodnika/pobocza nie ma) gminnej mam opaske
    odblaskowa. Nie czuje sie bezpiecznie i "40" tam mojego samopoczucia nie
    poprawia. Po prostu powinien tam byc chodnik, no ale dopóki nie zostanie
    tam zabite jakies dziecko, a jest to trasa do szkoly, to chodnika
    absolutnie nie da sie zbudowac.

> [...]
    > to pewnie każda nowa droga powstawałaby z minimalnym oznakowaniem
    > i bez limitu prędkości, które to byłyby zaostrzane po kolejnych

    Trudno mi wyobrazic sobie tam wypadek. Dzis tamtedy jechalem i dokladnie
    sie przyjrzalem. Najpierw jest "30" potem "40", moze odwrotnie, nie
    wazne. Trudno mi wyobrazic sobie miszcza, ktory pokonalby te zakrety
    szybciej i IMHO te znaki tam nic do sprawy nie wnosza. Jezdze raczej
    szybko, ale tam bym sie nie odwazyl. Pierwszy zakret, gdzie pieszych
    trudno spotkac, raczej doskonale filtruje miszczow.

    > Szedłeś kiedyś w nocy poboczem po drodze krajowej? :) Jeśli nie,
    > to polecam. Potem opiszesz nam, czy czułeś się bezpiecznie :)

    J.w., tylko, ze nikt normalny nie postuluje ograniczenia predkosci na
    drogach krajowych do predkosci pieszego.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa