    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Niebezpieczne telefony
    Date: Wed, 12 Sep 2012 15:49:41 +0200
    Sender: r...@n...agh.edu.pl

    Hello Michoo,

    > Jak się nie ma naokoło siebie stref zgniotu, czy poduszek powietrznych
    > to pełen brak zaufania do ponad tony żelastwa poruszającego się z
    > prędkością 2-3 razy większą od mojej uważam za coś koniecznego. Wręcz za
    > objaw instynktu samozachowawczego.

    Facet, odróżnij proszę rzeczywistość, co do której masz oczywistą
    rację od powoływania się w tym wypadku na zasadę ograniczonego
    zaufania. Ja się odniosłem do samej zasady. A nie ja się na nią
    powołałem.
    Jest oczywiste, że pieszy w zderzeniu z jadacym samochodem szans nie
    ma i instynkt samozachowawczy powinien tu działać. Ale nie powołujmy
    sie na zasadę, która w tym wypadku została spełniona.

    Co do zasady nieograniczonego braku zaufania - nawet pozostanie w domu
    nie gwarantuje, ze samochód Cię nie przejedzie:
    http://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-lodzkie-samoch
    od-uderzyl-w-dom-jedna-osoba-nie-zyje,nId,596874
    Stosowanie takiej zasady na drogach oznacza całkowity paraliż ruchu.

    > Btw: w 2010 na 30 tysięcy wypadków spowodowanych przez kierujących było
    > ponad 4 tysiące różnego rodzaju potrąceń pieszego z czego 3000 (10%
    > ogółu) na pasach.

    Jasne. A teraz spróbuj oszacować ile osób w tym czasie przeszło przez
    przejścia dla pieszych nie ulegając wypadkowi. Możesz się mocno
    zdziwić jak znikomym ułamkiem sa potracenia... Tyle jeśli chodzi o
    największy rodzaj kłamstwa, czyli statystykę.

    --
    Best regards,
    RoMan