  • Data: 2013-04-21 00:16:40
    Temat: Nie kupię więcej FIATA !!!
    Od: Jan Rudnicki <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Podzielę się wrażeniami z użytkowania czegoś takiego jak Fiat Siena HL
    1.2, rok prod. 1999 - kupiony w 2000r. w tzw. promocji z upustem 3tys.
    jako auto z poprzedniego rocznika. Przejechałem tym autem w ciągu 10 lat
    ok. 100tys.; w 2010r. sprzedałem.

    1) Padła uszczelka pod głowicą.
    2) Padły spręży z tyłu - po prostu popękały.
    3) Padł przekaźnik od wycieraczek.
    4) Padło sprzęgło - zaczęło piszczeć i wydawać dźwięki. (Tzw.
    autoryzowany firmowy serwis w Gdyni na ul. Wielkopolskiej nie wkręcił
    wszystkich śrub mocujących skrzynię.) Gdy pojechałem tam ponownie -
    powiedzieli, że są niepotrzebne, ale wkręcili.
    6) Dosyć szybko, po krótkim okresie użytkowania - tłumik do wymiany.
    5) Padła znowu uszczelka pod głowicą.
    6) Zaczęły pojawiać się wycieki z miski olejowej.
    7) Wycieraczki przestawały się czasami obracać - winna była płytka pod
    deską rozdzielczą, którą przelutowałem - pomogło.
    8) Autko zaczęło żreć paliwo jak smok.
    9) Zerwała się linka od ręcznego.
    10) Popękały sprężyny w przednich siedzeniach.
    11) Ułamała się (rozleciała się) dźwignia regulacji położenia kierownicy.
    12) Zaczęły "strzelać' przednie drzwi - padły tulejki w zawiasach.
    13) Zaczęły rdzewieć przednie błotniki - oba w tym samym czasie - w
    postępie galopującym - jak suchoty.
    14) Halogeny - zaciągały regularnie parę, tak że straciły "sreberko"
    odblaskowe.
    15) Padła rurka od przewodu hamulcowego - zaczął wyciekać płyn
    hamulcowy, mogło skończyć się nieszczęściem, jechałem akurat autostradą.
    A rozwiązanie jest tam jednoobwodowe - tzn. padnięcie rurki powoduje
    brak hamulców we wszystkich kołach - nie ma tam tzw. dzielonego
    zbiorniczka na płyn hamulcowy.

    Tak też, to co dostałem jako upust za stary rocznik, prawie wydałem na
    remonty :( i cieszę się że żyję - jak to niewiele do szczęścia potrzeba....

    Podsumowując - wyjątkowe badziewie, dlatego taki temat.

    Teraz Fiat za poprzedni rocznik 2012 - np. Bravo daje 10tys. upustu -
    ale bądźcie czujni :)

    Przestrzegam i pozdrawiam,
    Jan