  • 11. Data: 2011-09-25 18:55:38
    Temat: Re: Nex-3 i szumy
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Bo(o)t manager" <b...@W...poczta.wp.pl> wrote:

    [...]
    > Znaczy się dokładnie to widać w skali 1:1 i ja to widzę na całej
    > twarzy, a przy oczach szczególnie.

    Jeśli to obraz z jotpega, to może być uroda kodowania obrazu (plus
    pewnie jakaś wstępna obróbka) przez Sony NEX-3 - szum nie jest tu
    niczemu winny.

    Zrób raw+jpg, a następnie porównaj wyniki.

    Mariusz [mr.]

  • 12. Data: 2011-09-25 19:03:51
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Bo(o)t manager" <b...@W...poczta.wp.pl> wrote:

    [...]
    > O toto Mi chodzi. Wkurza to trochę :( A przy wyższych iso 400 - 800
    > jest b. denerwujące.

    Ale nie podałeś, czy był to jpg z puszki i czy odszumianie było
    wyłączone.

    Na samplach z sieci też to jest? Jeśli tak, no to byłaby to tylko
    prosta kontynuacja polityki Sony od lat znanej i omawianej tu na grupie.
    Uroda sprzętu danego producenta, którą trzeba pokochać. :))

    (przecież każdy ma jakieś wady, za to np. Sony daje w zamian
    stabilizację w puszce [tylko nie wiem jak w NEX-ach]).

    [mr.]

  • 13. Data: 2011-09-25 19:08:20
    Od: "Bo(o)t manager" <b...@W...poczta.wp.pl>

    On Sun, 25 Sep 2011 20:55:38 +0200, Mariusz [mr.] wrote:

> [...]
    > pewnie jakaś wstępna obróbka) przez Sony NEX-3 - szum nie jest tu
    > niczemu winny.
    >
    > Zrób raw+jpg, a następnie porównaj wyniki.

    Tak to jest jpeg z rawa.Dokładnie raw >> tiff(tu wykadrowany(nie jest to
    cała klatka) >> jpg(jakość - 95).
    A tu cała klatka w tiffie(jak ktoś chce obejrzeć 35MB):
    http://tomeq.unixstorm.org/fotki/DSC05865.tif

    Crop(10MB):
    http://tomeq.unixstorm.org/fotki/_DSC0382.tif

    Do rawa nie mam chwilowo dostępu. Muszę akku naładować.

    Bo(o)t manager

  • 14. Data: 2011-09-25 19:24:51
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Bo(o)t manager" <b...@W...poczta.wp.pl> wrote:

    [...]
    > Tak to jest jpeg z rawa.Dokładnie raw >> tiff(tu wykadrowany(nie jest
    > to cała klatka) >> jpg(jakość - 95).

    No to możesz jeszcze spróbować alternatywnych wołarek - niektóre
    dawały brzydkie artefakty (kiedyś np. testowałem taki wynalazek SharpRaw
    Pro oparty na sieciach neuronowych i dawał taką niesympatyczną kaszkę;
    rawShooter też był w tym "niezły").

    Sony jest prekursorem w przymusowej obróbce rawa przez algorytmy
    puszki - wciąż niestety pozostaje ten wariant (i tylko do pokochania lub
    porzucenia).

    [mr.]

  • 15. Data: 2011-09-25 19:36:09
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    > Aha, no tak. W NEX-ach możesz zaszumić sobie zdjęcie po prostu dłużej
    > kadrując - matryca się grzeje

    Ach tam... To nic -- wazne, ze "istneinie lustra w aparatach nie ma
    zadnego uzasadnienia" -- jak twierdza niektorzy fascynaci nowych
    systemow w watku o ml Nikona. ;)

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 16. Data: 2011-09-25 23:02:16
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-09-25 21:03, Mariusz [mr.] wrote:
    > Ale nie podałeś, czy był to jpg z puszki i czy odszumianie było
    > wyłączone.

    JPG z puszki z pewnością.

    > Na samplach z sieci też to jest? Jeśli tak, no to byłaby to tylko
    > prosta kontynuacja polityki Sony od lat znanej i omawianej tu na grupie.
    > Uroda sprzętu danego producenta, którą trzeba pokochać. :))

    Możesz wziąć udział w zagadce - na samplach w sieci jest i na innych nie
    jest tak. Za wyciąganie z cieni odpowiada jedna konkretna opcja i jest
    obecna pod inną nazwą w każdym nowym aparacie.

    > (przecież każdy ma jakieś wady, za to np. Sony daje w zamian stabilizację
    > w puszce [tylko nie wiem jak w NEX-ach]).

    W NEX nie daje, tam jest jak już to w szkłach i to nie wszystkich.

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564