  • Data: 2012-08-03 08:20:39
    Temat: Naviexpert - moje odczucia (długie, nudne i subiektywne)
    Od: dddddd <d...@k...oplk> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    Jako że nagle we wtorkowe popołudnie postanowiłem wybrać się nad morze,
    stwierdziłem też że przetestuję NaviEperta. Na początku fajnie,
    wyznaczam trasę, daję najszybsza- bez korków (czy jakoś tak) - i
    wyznaczyło. Patrzę poglądowo, wygląda ok. Wsiadam, jadę, Wrocław, dalej
    5 na Poznań, w Rawiczu w prawo na Ostrów i zaraz w lewo z powrotem na
    Poznań - czyli tak jak bym pojechał (wyjechałem o 2 w nocy). Niestety -
    wioskę dalej nie chce już żebym jechał na Poznań - lepsza ponoć jest
    trasa wioskami a nie drogą wojewódzką (patrząc na mapę to może w
    odległości zaoszczędzi się max kilka kilometrów). Przejechałem tak z
    10km, żona już lekko wk... bo w ciąży i nie chce po takich dziurskach
    jeździć, ja w środku nocy też wolę trochę szersze drogi...
    Przełączam się na trasę głównymi, niestety- nie omija korków, za to
    prowadzi już do końca (do Ustki) dobrze. Pewnego dnia wymyślam sobie -
    jadę na inną plażę. Wklepałem w nawigację, trasa "omijaj korki" (bo
    głównymi byłoby DK6 a nie jestem pewny czy jest lepsza). W pewnej chwili
    komunikat "skręć w lewo i za chwilę w prawo" - jadę więc na zakręcie w
    lewo, na krzyżówce w prawo. Przejeżdżam kilometr, mapa nie daje żadnych
    komunikatów, mówię do żony- chyba źle pojechałem. Zatrzymuję się,
    próbuję przeliczyć trasę. Niestety, muszę wyjść z auta- tu nie ma
    zasięgu. Trasa zaktualizowana (zatrzymałem się przy zakręcie więc już
    mam pewność że muszę zawrócić). Okazało się że to pierwsze lewo to nie
    była sygnalizacja zakrętu (wcześniej sygnalizowało od czasu do czasu
    zakręt) tylko manewr na krzyżówce. Mimo wybrania omijania korka
    gdzieśtam trafiłem na około kilometrowe stanie (bardzo powoli
    podjeżdżało)- ominąłem to tradycyjnie- czyli na czuja, podążając za
    zawracającymi samochodami :)
    Podsumowując: na krótsze trasy chyba ok, na dłuższe powinno być
    "głównymi z omijaniem korków", pomijając fakt że w ciągu dnia średnio
    lubię nawigację w smartfonie (bo zawsze przed nieznanym manewrem ktoś
    musi zadzwonić i mapa się chowa...) i że janosik w tle w tym czasie
    chyba nie działa, to sporadycznie można tego użyć (choć abonamentu nie
    wykupię- do sporadycznego lokalnego ruchu wolę darmowe google maps z
    janosika, a gdzieś dalej to jednak osobne urządzenie z mapą, a telefon
    do dzwonienia...

    Lukasz