  • 11. Data: 2011-03-25 11:51:40
    Temat: Re: Nakrętki
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-03-25 11:30, AZ pisze:

    > To zajrzyj do srodka tej nakretki a pozniej zrob test pompujac kola do
    > tego samego cisnienia, w jednym zdejmij nakretke i jak troche pojezdzisz
    > zmierz i porownaj cisnienie w obu.

    No jeżdżę i po pół roku i ciśnienie jest stałe. Z nakrętką i bez...

  • 12. Data: 2011-03-25 12:10:16
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-03-25 11:16, Dysiek pisze:

    > od 12 zl na Allegro.

    Ale są i takie za 62 zł. Te za 12 zł jakoś tak.. nie wzbudzają zaufania.
    Poza tym chyba faktycznie działają na zasadzie naciskania na szpilkę
    zaworka, a to już mało fajnie.

    --
    MZ

  • 13. Data: 2011-03-25 12:15:47
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Przem" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > no to widac zaprojektowanych przez ciebie nie powinno sie kupowac :)
    >
    > Mozesz cos napisac o tych co sa na rynku?

    W opisie tych co sa na rynku jest napisane że mierzą ciśnienie. Jak wg
    Ciebie te nakrętki mierzą ciśnienie? Bo ja tego nie znalazłem więc dlatego
    napisałem moją teorię. Masz lepszą lub opis to chętnie poznam.

  • 14. Data: 2011-03-25 12:17:36
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "AL" <a...@s...tam> napisał w wiadomości

    > nakretka nie uszczelnia (chyba, ze ja zasylikonujesz na gwincie)
    > - ona ochrania przed syfem
    > \
    Też. Poza tym zalezy jaka nakrętka. Są takie plastikowe które jak piszesz
    chcronią tylko przed syfem a sa też takie z gumką która uszczelnia.

  • 15. Data: 2011-03-25 12:22:10
    Od: "szufla" <b...@p...pl>

    > sa też takie z gumką która uszczelnia.

    Tez raczej tylko od "syfu" :)

    sz.

  • 16. Data: 2011-03-25 12:42:10
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    W dniu 2011-03-25 12:10, MZ pisze:

    > Ale są i takie za 62 zł. Te za 12 zł jakoś tak.. nie wzbudzają zaufania.
    > Poza tym chyba faktycznie działają na zasadzie naciskania na szpilkę
    > zaworka, a to już mało fajnie.

    A jaki inny sposób wyobrażasz sobie kontrolę ciśnienia w oponie?
    To może być mało fajne w czujnikach za 12zł z Allegro, ale ogólnie to
    przecież powszechne rozwiązanie, np.:
    http://tpmsaustralia.myshopify.com/products/steelmat
    e-internal-transmitter-unit-hard-wired

    Wewnątrz "nakrętki" jest czujnik ciśnienia. Zamiast wysyłać dane drogą
    radiową, steruje się odpowiednio diodę LED... Sam czujnik jest
    hermetyczny. Uszczelka musi zapewnić uszczelnienie podczas wstrząsów,
    zamian temperatury (-20..+60*C), itp.
    Niech sie wypowiedzą użytkownicy takich systemów, czy potrzebują
    częściej pompować opony...

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 17. Data: 2011-03-25 13:13:58
    Od: "krzyniem [Krzysiek Niemkiewicz]" <"[moje_inicjaly]"@post.pl>

    W dniu 2011-03-25 12:42, Dykus pisze:

    > A jaki inny sposób wyobrażasz sobie kontrolę ciśnienia w oponie?
    > To może być mało fajne w czujnikach za 12zł z Allegro, ale ogólnie to
> [...]

    No to jak już transmiter, to już lepiej wpakować czujnik do środka (np.
    przylepić do felgi) i odbiornik np. w breloczku.

    ----- ----- ---- -- ---- ----- ------
    MATKA SIEDZI Z TYŁU - TAK POWIEDZIAŁ!

  • 18. Data: 2011-03-25 13:19:48
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Dykus" <d...@s...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zamian temperatury (-20..+60*C), itp.
    > Niech sie wypowiedzą użytkownicy takich systemów, czy potrzebują częściej

    No szufla np twierdzi powyżej że nakrętki nie uszczelniają wcale :)

  • 19. Data: 2011-03-25 14:25:58
    Od: "szufla" <b...@p...pl>

    > No szufla np twierdzi powyżej że nakrętki nie uszczelniają wcale :)

    Popularne nakretki, zwlaszcza te plastikowe ktore wszyscy maja na zaworach,
    nawet te z "uszczelkami" to zabezpieczaja przed jedynie przed syfem, do tego
    zostaly stworzone. O takich wczesniej pisales.

    sz.

  • 20. Data: 2011-03-25 14:32:52
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "szufla" <b...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Popularne nakretki, zwlaszcza te plastikowe ktore wszyscy maja na
    > zaworach, nawet te z "uszczelkami" to zabezpieczaja przed jedynie przed
    > syfem, do tego zostaly stworzone. O takich wczesniej pisales.

    Zgadzam się. Napewno nie można traktowac ich jako zaworek ale ja mam też
    takie z uszczelką które stanowią dodatkowe zabezpieczenie. Próbowałem nawet
    ich przy dętkach motocykolowych jak sprawdzałem pod wodą gdzie jest dziura i
    dawały radę na krótko bez wentyla.