  • 41. Data: 2009-09-29 13:11:15
    Temat: Re: Nagrywanie filmów przez Canon EOS 7D
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Matt napisał(a):

    > Czyli żeby złożyć zestaw wideo do korpusu trzeba dokupić elementy, za kwotę w
    > sumie wielokrotnie wyższą od ceny korpusu?
    > Ja jako amator za cenę jednego tylko elementu takiego zestawu mogę nabyć
    > kamerę HD, która mi starczy. Będzie przyjemna w obsłudze, z uniwersalnym
    > obiektywem i która da lepsze efekty.
    > Czyli ten tryb wideo w lustrzankach nie jest dla użytkowników lustrzanek,
    > tylko dla filmowców-zawodowców.

    Jeśli chodzi o 5D MkII to chyba tak (na 500D zawodowiec nie spojrzy).
    Amator dostaje go "przy okazji" (zauważ, że tryb wideo nie zwielokrotnia
    ceny aparatu).
    I nawet amator, nie dokupując tony akcesoriów może robić filmy nie do
    zrobienia innym sprzętem w tej cenie.

    --
    Mirek

  • 42. Data: 2009-09-29 13:13:09
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Roger from Cracow pisze:

    > ja wiecej nic nie powiem, po prostu odkrylem ze to nie dla mnie...
    > bo nie umiem tym filmu nakrecic.

    Bo to niestety nie kompakt. Albo... daj 25mm, f=22 i będzie kompakt.

    > stare szkoly nie sa potrzebne w przypadku zwyklych kamer.
    > Pewnie jednak wiesz jak wedlug starych szkol kreci sie pamiatkowe
    > filmiki dziecku :)

    Nie da się :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 43. Data: 2009-09-29 13:15:27
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Matt napisał(a):
> [...]
    > Ja jako amator za cenę jednego tylko elementu takiego zestawu mogę nabyć
    > kamerę HD, która mi starczy. Będzie przyjemna w obsłudze, z uniwersalnym

    W dziedzinie foto też masz duże, drogie i ciężkie lustrzanki z workiem
    szkieł i małe, wszystkorobiące kompakty.

    > Czyli ten tryb wideo w lustrzankach nie jest dla użytkowników lustrzanek,
    > tylko dla filmowców-zawodowców.

    Czy stałki są tylko dla zawodowców?
    Czy statyw jest tylko dla zawodowców?
    Czy głowica panoramiczna (albo wideo?) jest tylko dla zawodowców?
    Granica między sprzętem amatorskim a zawodowym jest płynna, podobnie jak
    poziom zaangażowania i umiejętności.

    --
    Mirek

  • 44. Data: 2009-09-29 13:15:30
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    cichybartko wrote:

    > Ależ niektórym brakuje tego światła ;) po tym blogu można wywnioskować
    > że "solarium" to jakiś standard ;). A jak się sprawdza 5D mkII na
    > ujęciach bez statywu?

    ogólnie cienko
    17mm, 24 w miarę - da się nawet płynnie chodzić
    50mm od biedy da radę
    85mm to już zaparcie o ściane - ale i tak nie jest dobrze
    135 nie da się utrzymać...

    zapewne IS coś by pomógł - ale nie posiadam żadnego szkła z ISem

    statyw, steadycam, nawet najprostsze stabilizatory - cokolwiek - ale musi
    być

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 45. Data: 2009-09-29 13:15:51
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    John Smith pisze:
> [...]
    > ceny aparatu).
    > I nawet amator, nie dokupując tony akcesoriów może robić filmy nie do

    Ja wiedziałem, że tak będzie :)

    Szkoda tylko, że znowu potencjał pójdzie w gwizdek i za możliwościami
    najczęściej nie pójdzie podstawowa wiedza na temat kadrowania czy
    montażu klasycznego. Bo tej wiedzy (dwa wieczory) mało komu będzie się
    chciało zgłębić.
    Ale z drugiej strony i w tych mniejszościach znajdziemy pewnie mnóstwo
    świetnego materiału, który nie powstałby nigdy w epoce vhs.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /chciałbym kiedyś napisać coś takiego, co z miejsca rozśmieszyłoby mnie/

  • 46. Data: 2009-09-29 13:21:47
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Janko Muzykant napisał(a):

    > Ja wiedziałem, że tak będzie :)

    :-)

> [...]
    > najczęściej nie pójdzie podstawowa wiedza na temat kadrowania czy
    > montażu klasycznego. Bo tej wiedzy (dwa wieczory) mało komu będzie się

    Ach ta Twoja troska o ogół ;-)
    Jedni będą tworzyć przełomowe dzieła, inni (większość) będą się bawić
    jak małpki. Każdy będzie miał swoją radochę.

    > Ale z drugiej strony i w tych mniejszościach znajdziemy pewnie mnóstwo
    > świetnego materiału, który nie powstałby nigdy w epoce vhs.

    Tylko kto tego będzie szukał w tej masie!?

    --
    Mirek

  • 47. Data: 2009-09-29 14:35:35
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Matt wrote:

> [...]
    > Czyli ten tryb wideo w lustrzankach nie jest dla użytkowników
    > lustrzanek, tylko dla filmowców-zawodowców.

    nie. on jest dla FILMOWCÓW amatorów, amatorów w starym tego słowa znaczeniu
    nie w nowym, gdzie amator oznacza przygłupa co robi na zielony programie.

    Powstała teraz sytuacja gdy amator może wyprodukować film o jakości kinowej
    nie wydając milionów na profesjonalny sprzęt filmowy.

    Wież mi są amatorzy którzy robią filmy, wielu reżyserów zaczynało od tego, i
    teraz wielu utalentowanych ludzi ma szansę samemu za ułamek ceny
    wyprodukować film który będzie można bez problemu pokazać nawet w najlepszym
    kinie.

  • 48. Data: 2009-09-29 14:39:12
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    John Smith wrote:

> [...]
    > Granica między sprzętem amatorskim a zawodowym jest płynna, podobnie
    > jak poziom zaangażowania i umiejętności.

    kosztownym sprzętem za milony można produkować żałosne gnioty dla debili i
    teraz jest szansa na vice versa. Milioner ze slamsów pokazuje że jakl masz
    pomysł to dzieki takim zabawkom możesz zrobić film kinowy wydając znacznie
    mniej forsy. Obnizą sie próg startu dla debiutantów i zapaleńców.

  • 49. Data: 2009-09-29 15:50:54
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Marek Dyjor wrote:

> [...]
    > tego, i teraz wielu utalentowanych ludzi ma szansę samemu za ułamek
    > ceny wyprodukować film który będzie można bez problemu pokazać nawet

    otóż to...
    miałem okazję rozmawiać z facetem który był na filmówce jeszcze przed 89...
    opowiadał jak to chodzili do TV zbierać ścinki kliszy filmowej - ścinki
    czyli po 2-3-5 klatek!!
    to sklejali i robili z tego taśmę filmową, żeby mieć na czym filmy robić...

    jak dostawali na etiudę taśmę z uczelni to na 8 min filmu zatwierdzonego do
    produkcji (wszystkie sceny rozpisane co do sekundy) dostawali 12 min
    taśmy...

    produkcje filmowe były dla wybranych - elity - czy to finansowej czy to
    dobrze ustawionej...
    dziś 5d osobie która ma głowę na karku otwiera możliwości do produkcji
    kinowej
    niech to nawet będzie kino offowe - ale jednak...

    do tej pory był wybór - albo jakość kompaktowej kamerki - albo 1000$
    dziennie za kamere + klisza

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 50. Data: 2009-09-29 16:26:49
    Od: "Matt " <m...@W...gazeta.pl>

    zkruk [Lodz] <z...@g...pl> napisał(a):
    > do tej pory był wybór - albo jakość kompaktowej kamerki - albo 1000$
    > dziennie za kamere + klisza

    A skąd wziąć 10tys.$ na C7D + osprzęt do filmowania?

    Maciej