  • 1. Data: 2009-09-28 15:33:43
    Temat: awaryjność d500
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    koleżanka właśnoe oddała do sklepu=soft się wieszał. Jak jest z
    awaryjnością tych aparatów ? Czy poza tymi seriami z wadliwym pomiarem
    stanu baterii były jeszcze jakieś wpadki D5000?

  • 2. Data: 2009-09-28 15:41:43
    Temat: Re: awaryjność d500
    Od: TomekM <t...@g...com>

    On 28 Wrz, 17:33, Marek <m...@p...onet.pl> wrote:
    > koleżanka właśnoe oddała do sklepu=soft się wieszał. Jak jest z
    > awaryjnością tych aparatów ? Czy poza tymi seriami z wadliwym pomiarem
    > stanu baterii były jeszcze jakieś wpadki D5000?

    Przez ciekawość chodzi Ci o Canona D500 czy Nikona D5000 ??

  • 3. Data: 2009-09-28 16:13:44
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 28 Sep 2009 08:41:43 -0700 (PDT), TomekM napisał(a):

    > Przez ciekawość chodzi Ci o Canona D500 czy Nikona D5000 ??

    :) D5000 oczywiście, choć zaczynam aię zastanawiać, czy 500D nie będzie lepszym
    wyborem. 450D w dual kicie jest atrakcyjny cenowo... Wyjściowym faworytem w tej
    trójce był dla mnie D5000.
    PS. do filmów są kamery albo małpki. Tu filmy traktuję jako gadżet.

  • 4. Data: 2009-09-28 16:22:26
    Od: "Pan Piskorz" <p...@b...pl>

> [...]
    > faworytem w tej trójce był dla mnie D5000.
    > PS. do filmów są kamery albo małpki. Tu filmy traktuję jako gadżet.

    zobacz sobie samsunga GX-20,
    D5000 dość licho wypada w porównaniu

    P.

  • 5. Data: 2009-09-28 16:55:39
    Temat: Re: awaryjność d500- D5000 oczywiście ;)
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

  • 6. Data: 2009-09-28 17:05:49
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Marek pisze:

    > :) D5000 oczywiście, choć zaczynam aię zastanawiać, czy 500D nie
    > będzie lepszym wyborem. 450D w dual kicie jest atrakcyjny cenowo...
    > Wyjściowym faworytem w tej trójce był dla mnie D5000.

    A ja tak zapytam zaczepnie jakie lubisz tematy fotografować i czy
    miewasz problemy z ekspozycją, konkretnie czy ogranicza Cię dynamika
    matrycy i nieraz byś chętnie sięgnął po HDR?

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 7. Data: 2009-09-28 18:03:00
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    > A ja tak zapytam zaczepnie jakie lubisz tematy fotografować i czy
    :))))
    > miewasz problemy z ekspozycją, konkretnie czy ogranicza Cię dynamika
    > matrycy i nieraz byś chętnie sięgnął po HDR?

    /Odpowiedź niewprost/
    Zdjęcie dzieciaka w kontrastowym oświetleniu na tle zacienionego drewa
    zrobione w jpg KM A200: usiłowałem w PSE wczoraj coś wyciągnąć z tych
    drzew...Wyszło średnio,bo nie było z czego.
    PS. mea culpa: miałem ustawiony system fotometryczny na spot.

  • 8. Data: 2009-09-28 18:13:39
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Marek pisze:

> [...]
    > drzew...Wyszło średnio,bo nie było z czego.
    > PS. mea culpa: miałem ustawiony system fotometryczny na spot.

    No cóż kompakty się średnio nadają do ciągnięcia cieni, wszystko zależy
    od oczekiwań i medium docelowego. Tu jest mój mocno przesadzony przykład
    z Canona A650IS:
    http://picasaweb.google.pl/bartcich/Histogram#
    Moim skromnym zdaniem jak już kupować obecnie lustro to z możliwością
    histogramu na żywo, wykorzystasz to do wszystkich mniej ruchliwych scen.
    Będziesz naświetlać na histogram na granicy przepałów a później dalej
    obróbka na PC. A chyba nie uświadczymy tego histogramu na żywo w D5000?
    Nie zastanawiałeś się może nad Panasonic G1?

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 9. Data: 2009-10-02 21:25:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 28 Sep 2009, cichybartko wrote:

> [...]

    Ale "culpa" nie ma nic do fotometrii: jakiego automatu byś nie użył,
    nie miałby zbytniego pojęcia co wybrać. Spot ma tę zaletę, że można
    sobie wybrać "to co ma być szare" (zakładam przekadrowanie i użycie
    AE-lock).

    > No cóż kompakty się średnio nadają do ciągnięcia cieni, wszystko zależy od
    > oczekiwań i medium docelowego.

    IMO błąd leży w założeniu: problemem było JPG, nie matryca 2/3"
    (jakby nie patrzeć, z 2x wieksza od 1/2,5").
    Weź pod uwagę, że rzeczone kompakty mają ISO 50.
    Przyjmując 4..8x mniejszą gęstość światła per szczegół, odpowiada to
    okolicom ISO200 do ISO400 lustrzanek 4/3" .. APS (znaczy "szumowo"
    odpowiada).
    Zapewniam Cię, że różnica między "zapasem" w JPG a RAW, nawet czegoś
    takiego jak KM A200 ;), jak najbardziej występuje, nawet jeśli przymujemy
    iż gamma pozwala co nieco "dynamiki" wykorzystać, to występuje to
    samo zjawisko, co przy ratowaniu przepaleń: jak kolor nie jest szary,
    to pewien "zapas" dają różnice w kanałach.
    Tak, sprawdzałem.

    Zupełnie inna sprawa, że skoro Marek chce mieć z czego obrabiać
    takie różnice o jakich pisze, to pozostaje zarekomendować Fuji S5 :|
    (zakładam, że Nikon 3Dx jest poza konkursem).

    Nie, to *nie* jest dowcip - trzeba się tylko pogodzić, że "jak na
    lustrzankę" aparat jest żółwiasty (2fps), nie jest to minilustrzanka,
    raczej coś co może się przydać do samoobrony ;), LiveView występuje
    tylko w postaci pierwotnej i szczątkowej - był to jeden z pierwszych
    aparatów z tym ficzerem - i pewnie parę podobnych zastrzeżeń da
    się jeszcze znaleźć.
    Ale użyszkodnikom aparatów KM A* zapewnia jedno: dostateczny
    zestaw przycisków i kółek, pozwalajacych się w miarę ergonomicznie
    posługiwać aparatem (tak, to właśnie chciałem napisać: niemało
    "popularnych" lustrzanek *NIE* ma równie wygodnej klawiszologii.
    i piszę to (w sumie do Marka) jako stały opisywacz zalet hybryd ;)
    (KM A* w szczególności).
    Mi osobiście wadzi "sprzężenie" AF i AE (w A200 dość prosto
    obsłużyć "AF-lock, przekadrowanie, AE-lock, przekadrowanie,
    zdjęcie" lub w odwrotnej kolejności, w S5 AF-l i AE-l nie mają
    dedykowanych *osobnych* przycisków).
    No i brak live histogramu. Niestety.

    > Moim skromnym zdaniem jak już kupować obecnie lustro to z możliwością
    > histogramu na żywo

    Fakt, posiadacz hybrydy może nie zdawać sobie sprawy z tego, że są
    lustrzanki bez live histogramu :D

    > Będziesz naświetlać na histogram na granicy przepałów

    (Marek *MA* live histogram, w hybrydach dawali to już wieki temu ;))

    pzdr, Gotfryd
    (KM A200, a co)

  • 10. Data: 2009-10-02 21:44:37
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    Pozwoliłem sobie uciąć wypowiedź więc najbardziej optymalnym
    rozwiązaniem dla takiej hybrydy jest RAW i naświetlanie na histogram na
    granicy przepałów i dalsza obróbka.

    > Fakt, posiadacz hybrydy może nie zdawać sobie sprawy z tego, że są
    > lustrzanki bez live histogramu :D

    z tego co wiem to daje to już obecnie Canon, Sony, Olympus, i ostatnio
    Pentax tylko Nikon się ociąga.

    > (Marek *MA* live histogram, w hybrydach dawali to już wieki temu ;))

    No to nie pozostaje nic innego jak zastąpić spota histogramem na żywo.

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.